• Tiana

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Misszandra skrev 2016-02-24 21:31:13 följande:
    Jaa det förstår jag. Min nervositet kommer nog när det börjar närma sig. Men man har ju ändå den tanken i bakhuvudet, kommer va skönt när man får klara besked! :)
    Det är en fantastisk känsla när man väl är där :) Jag var inte direkt nervös innan, men blev det på plats när det var förseningar och vi fick sitta och väntar 35 minuter innan vi kom in. Är avis på dig som har det framför dig. Själv hade jag inte haft något emot att göra om det  :)
  • Tiana

På tisdag har jag nästa träff med barnmorskan, känns som det första "riktiga" besöket. v 25 börjar då, och jag funderar lite på vad det är som man gör då. Är det nu man börjar mäta magen, lyssna på hjärtat osv? I telefon förvarnade de bara att jag får vara beredd på blodprov nu för blodgruppering mm.

• Tiana

Här är det bra tror jag. Var hos barnmorskan i veckan och allt var bra utom järnvärdet och det faktum att jag haft sammandragningar till och från. Fick en Läkartid på onsdag (för ul) för att kolla så all är ok.

• Tiana
    hennaah skrev 2016-03-07 17:14:53 följande:
    Va segt, har du varit mycket trött eller? Du kanske inte känt av det alls? Jag tror jag också börjat få sammandragningar, men är inte säker.. Vet ju inte hur det känns. Tänkte prata lite med barnmorskan om det på fredag när jag ska dit :) hoppas läkarbesöket går bra! Mysigt att få se liten en gång till annars iaf!
    Ja, trött är jag. Men det är nog inte bara järnet utan också att jag jobbar heltid och har två timmars pendling totalt varje dag som gör att jag är helt kaputt när jag kommer hem. Tror det är den stressen som gör att jag har sammandragningar med. Plus då att vi har dragit ner på personal på jobbet samtidigt... 

Tänker faktiskt inte så mycket på ultraljudet vid morgondagens besök. Visst ska det blir mysigt som du säger, men jag hoppas verkligen mer på att bli sjukskriven, åtminstone deltid. Är helt slut i kroppen för tillfället.

Är lite avis på dig dom har kommit så långt. Jag går in i v 26 idag och letar efter snabbspolningsknappen haha.
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-03-07 21:16:55 följande:
    Jodå det gick bra, bebis vägrade dock visa om h*n var en pojke eller flicka, men allt såg superfint ut sa läkaren så det var iallafall en lättnad. Åh vad mysigt, själv har man nyss börjat känna sparkarna "på riktigt" innan var man lite osäker om det verkligen var en spark eller inte. Åh vad skönt att höra, haha, förlåt men jag tycker alla är typ färdiga med alla inköp redan i min vecka så jag började bli nervös, själv har jag inte köpt något alls förutom nån enstaka body. Kappahl har superfina tycker jag, märket Newbie är jag helt förälskad i.
    Här är en till som inte handlat särskilt mycket. Bara ett babyskydd och en gratis body som man kunde hämta ut med kupong :) Det har varit så mycket annat som vi varit tvungna att prioritera i vinter när både det ena och det andra gått sönder i huset. Men hoppas komma igång med den biten med snart!
  • Tiana

Jag måste fråga, hur ofta har ni träffat barnmorskan? Jag var på koll förra veckan, och nästa tid (bortsett från läkarbesöket) har jag först 6/4. Tycker det är långt med fem veckor emellan. Vad säger ni? Jag trodde man skulle få lite tätare besök som förstföderska.

• Tiana
    hennaah skrev 2016-03-08 13:24:02 följande:
    Har du glukosbelastningen den 6/4? Annars räknas nog den också som ett besök för vi mätte magen och lyssnade på hjärtat medan vi väntade :) jag har bokat in alla besök fram till BF (vilket känns sjukt!!! Att det är så nära...) och från vecka 32 tror jag det är.. Så är det besök varannan vecka för mig som förstföderska.
    Jo, det är glukosen och kontroll då :) Då vet jag att det är rätt normalt då, och så kommer ju faktiskt påsk emellan också så det är kanske därför det drar ut på tiden.
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-03-22 16:38:42 följande:

Här går det framåt. Liten är väldigt livlig därinne. Känner mig dock väldigt liten om man jämför med andra i samma vecka. Men ska väl inte klaga så mycket över det haha.. Inte så lång tid kvar nu.

Nu vet jag inte om du hade barn sedan tidigare, men det här med försäkringskassan tycker jag är så krabbigt. Speciellt eftersom jag är studerade med jobb vid sidan om.. Får man något slags besked nångång eller vet du hur det funkar? Är du förstagångsförälder så förstår jag om du inte vet :) har är det med dig förresten??

Jodå, det rullar på här. Blir tyngre för varje vecka och tuffare att pendla till jobb på heltid. Ringde och bokade Läkartid efter påsk så hoppas jag kan få lite avlastning snart.

Har inga barn sen innan och känner samma sak angående försökringskassan. Tycker det tar lång tid innan de registrerar nåt. Kikade senast igår och då stod min första arbetsgivare kvar där, slutade hos dem för typ 15 år sedan...
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-03-22 12:26:04 följande:

Kan någon förklara för mig hur foglossning känns? :/

För mig sitter den till höger om svanskotan och strålar ner i skinkan för varje steg jag tar. Har hört från andra att de känner det som att höften ska delas mitt itu när man rör sig.
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?