• Tiana

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

hennaah skrev 2016-03-23 08:52:36 följande:
    Just det, du pendlade rätt mycket va? Hoppas du får igenom det då. Vilken vecka är du i nu? :)

Nä okej, nä jag tycker det är väldigt krabbigt haha... På min står det ingenting och det är över en månad sedan jag skickade in uppgifterna.. Ger dom 2-3 veckor till sen får man väl ringa och prata med dom. Kanske få lite tips och råd om hur det fungerar.
    Vecka 28 har börjat nu så jag vill bara komma igång och planera lite. Förstår helt din frustration för jag vill gärna se det registrerat innan läkarbesöket men man får väl drömma vidare haha.

En timme enkel väg har jag till jobbet, så jag har minst 11 timmar som jag är iväg varje dag. Det hade varit så skönt att kunna gå ner till åtminstone 9 timmar per dag!
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-03-24 04:01:47 följande:
    Men usch det låter inte alls bra. Så illa är det inte för mig, men kan inte gå snabbare än en snigel innan jag får ont i magen och svanken. Har börjat få ont i höfterna när jag ligger ner och även kramper i magen, vaknar av att jag måste vända mig för smärtan är för intensiv. Tar ett tag sen lättar det. Man blir ju extra orolig när man får ont där bebis ligger. Har du fått någon hjälp för det?
    Nej, jag har inte orkat klaga över det helt enkelt. Sen har jag skrivbordsjobb med så jag överlever än så länge i alla fall... 

Jag har liknande som du beskriver ibland, men tror att det helt enkelt är tyngden av den växande livmodern hos mig. Det kommer och går, vissa dagar har jag ont och sen går det över. Sammandragningar har jag däremot i mängder, men de har inte påverkat något. Ska till läkare och prata om det efter påsk och på bm lät det som att jag behöver mer vila, och då är det ju sjukskrivning som gäller. 
  • Tiana

Åh!! Sliter mitt hår här snart. Ska till läkare imorgon och försäkringskassan har inte registrerat min anställning eller inkomst än. Hade ju varit skönt att ha det färdigt utifall att... 

• Tiana

Ställer mina ärenden på kö hos fk. Sjukskriven på halvtid från idag!

• Tiana
    hennaah skrev 2016-03-31 06:49:33 följande:
    Det måste ju vara jätteskönt för dig! Va bra att du fick igenom det!
    Ja, verkligen. Kämpar lite med känslan att jag aldrig har behövt det innan, men ínser ju rent logiskt att jag behöver vila.Bara att ta det där tråkiga samtalet med arbetsgivaren också så...
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-04-02 12:00:40 följande:

Jag har hört att om man läser en kort bok dagligen som rimmar för bebisen när den är i magen så känner han igen det sen när man läser när han kommit ut. Försöker hitta något passande men det känns väldigt svårt, har ni några tips?

Det var intressant! Har dock inga tips att ge...
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-04-22 08:51:28 följande:

Hej på er! Hur går det för er härinne? :)

Jag går in i vecka 38 imorgon, helt galet!! Var på TUL igår eftersom min SF-kurva planat ut och dippat, men allt var bra med vår lilla filur där inne! Den är fixerad nu iaf och det känns! Sånt tryck neråt mer nu.. Men vad häftigt allt detta är! :)

Hej! Här händer inte mycket :) v 32 för mig och en otrolig tillväxtperiod nu verkar det som. Jag måste äta varannan timme just nu, lite mer sällan på nätterna. 
    Jobbar halvtid och har redan fasat ut mig själv i princip helt. En månad kvar innan jag går på semester och jag vet inte vad jag ska göra om sjukskrivningen inte förlängs. Jag kan inte ens fylla mina 4 timmar om dagen på jobbet längre! Allt såg bra ut på senaste kontrollen trots alla sammandragningar jag haft. 
    Bara att vänta och se :) 

Är lite avis på dig som är så långt fram i tiden. Det är ju snart dags! 
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-04-22 12:18:47 följande:
    Va spännande ändå om du märker av den tillväxtperioden! För mig känns det som att det stått still hela tiden haha. Har ett SF-mått på 31 så jag är rätt liten..

Åh din stackare, du har ju redan haft så mycket strul med sjukskrivning hit och dit, kan dom inte bara låta dig fortsätta vara det om nu ändå sammandragningarna minskat?? Känns ju onödigt om du ska behöva jobba som vanligt igen och trigga igång det mer :/

Haha ja, men tiden går väääldigt fort! Tycker veckorna rusar fram.. Börjar nästan bli lite sentimental och ledsen över att det snart är över. Tycker det är så häftigt att vara gravid och mysa med magen och känna alla buffar. Men ja, samtidigt vill man ju inget annat än att träffa vem det nu än är där inne:)
    Ja, jag har börjat längta som en tok nu till midsommar när det är dags. Fast det känns näsan som att det kommer att hända tidigare med alla dessa sammandragningar. Men det behöver ju inte bli så heller.

31 cm! Det var inte mycket, men alla är ju olika :) Mitt låg på 30 cm i tisdags. Just nu undrar jag hur man kan bli större än så här, känner mig redan som en gigant.

Får ringa barnmorskan nästa vecka och se vad de säger då om sjukskrivning. Läkarna är ju ett släkte för sig ;)
  • Tiana

Intressant nog har försäkringskassan godkänt första ansökan om föräldrapenning nu, men fortfarande inte ett pip om min sjukskrivning. Antar att det är mer att gå igenom, men det är ju liksom lite mer aktuellt i dagsläget. Ska kontakta vården för förlängd sjukpenning med den här veckan. 

Hur lång tid har det tagit för er andra?

• Tiana

Hur går det med alla? Här börjar v 35 idag, och håller på att smälta bort i värmen.
    Tycker magen är i vägen nu vad man än försöker göra Cool

• Tiana
    hennaah skrev 2016-05-10 10:16:17 följande:
    Värmen tar kål på mig också! Hallå prinskorvsfingrar och svullna fötter.. V.40 med BF på fredag. Är dock rätt inställd på att gå över, men mest av allt vill jag bara att allt sätter igång typ.. Nu. Haha :)
    Oj, då är det verkligen nära för dig nu. Hoppas det inte drar ut för länge :) 

40 dagar kvar säger appen idag för oss. Det kan ju betyda vad som helst egentligen. Känns som en evighet samtidigt som jag inser att det börjar vara nära nu. Jobbar denna och nästa vecka, och sen får jag äntligen vila lite mer. Det där med sömn är ju lite si och så numera!
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-05-20 08:11:48 följande:

Hej tjejer! Hur går det för er?? Tycker här är lite tyst allt. Vi ligger på BB nu, vår lilla prins kom i tisdags morse. Oj vilken häftig tid ni har framför er med förlossningen och allt. Ni kommer helt plötsligt förstå begreppet kärlek vid första ögonkastet. Personalen här är också helt underbar!!

Grattis till lillkillen! Tänkte på dig härom dagen och funderade på om det hänt något.

Är inne på min sista arbetsdag nu, och har precis en kalendermånad kvar till bf. Det kan ju betyda precis vad som helst, haha. Man vet ju inte när krabaten bestämmer sig för att titta ut.

Försäkringskassan kom med ett positivt besked till mig i förra veckan till slut, lite lagom sent kan jag tycka men fick ju det till slut i alla fall!
  • Tiana
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-19 08:06:15 följande:

Hej :) Jag är precis lika gammal som dig , och väntar mitt första barn :) bor i Ronneby och Sölvesborg i blekinge :) jag väntar mitt i slutet av oktober men vill gärna följas åt :)

Hej! Välkommen in. Tråden har varit lite tyst här men vi kan ju följas så gott det går. Jag går in i sista kalendermånaden idag, så ligger lite före. Bor också i Ronneby. 
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-05-20 19:01:09 följande:

Kände ni när er bebis la sig rätt? Och isåfall hur kändes det?

Den enda skillnaden för mig var att mina sammandragningar minskade något...
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-05-21 12:18:27 följande:

Jaså? Det låter ju toppen. Jag är osäker på om han lagt sig rätt än men det ilade något fruktansvärt igår hela dagen/kvällen. Inte känt av något än men han rör sig väldigt mkt långt ner. Det kändes som att han skulle komma ut igår, det gjorde ont som tusan. 

Så har jag med känt till och från. Bm har bekräftat att krabaten ligger rätt nu. Exakt när det hände kan jag inte säga.
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?