YaYa skrev 2016-03-05 14:02:55 följande:
Hej! Jag är alldeles ny här på FL, är gravid i v 7+0 och tänkte att det kan vara trevligt att prata lite med andra som är i samma situation. Just nu är ju läget så att man har en massa frågor och funderingar men eftersom det ännu är så tidigt har jag inte berättat för någon än, förutom såklart min sambo och även min syster. Så det finns liksom inte så många att prata med...
Det blir ju en hel del googlande för att få svar på de frågor jag har och det är inte alltid så bra, många gånger hamnar man i ganska otrevliga historier om det ena och det andra...
En fråga som jag har tänkt lite på är det här med känslor. Sedan jag fick veta att jag var gravid för ca 1 vecka sedan har jag inte riktigt vågat vara glad. Jag borde ju njuta av den här fantastiska tiden men jag känner mig mest orolig för att något ska hända. Vad säger ni andra? Hur gör ni för att våga slappna av och lita på att allt kommer att bli bra?
Jag försöker...finns inte så mycket mer att göra:)
Jag låg sjuk första veckan jag visste att jag var gravid, vilket gjorde att jag oroade mig och googlade massor..Det som hjälpte mig var att börja jobba igen.
Annars är det bara att "stå ut", sen är man väl orolig för förlossningen och sen när bebis kommer är man orolig för den..tar nog aldrig slut;)