Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF Oktober 2016

Smyger mig in här. Enligt sista mensen är jag i v.10 nu, 9+1 idag. BF 28/10. Hänger även i novembertråden då jag tror jag hade sen äl. Men jag utgår ändå från sista mensen så får vi se efter RUL.

Inga direkta symtom direkt. Lite växtvärk, smått ömma bröst och lätt illamående om det dröjer länge mellan måltiderna. Brösten har blivit lite större. Så nu är de ivägen då jag ska sova, haha! Alltid haft små bröst. Lyxproblem? ;)

• Lilla Luna

Vecka 11 idag. 10+0, mår utmärkt. Det får gärna fortsätta så.

Börjat pyssla lite åt bebis. Ska bli så mysigt!

• Lilla Luna
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-03 13:46:49 följande:

Vad ska du pyssla med för något?

Stickar en bebisfilt. Ska lära mig sticka sockor. Så tänkte jag ge mig på att sy ett babynest.
  • Lilla Luna

Tack! Går jag efter då jag tror äl var så är bf i nov. Tror äl var runt alla hjärtans dag. Men då jag inte vet riktigt går jag efter mensen. 10+2 idag enligt mensen. Men är kanske 9+1 eller så enligt då jag tror äl var. Får se vad de säger på rul. :)

HCS skrev 2016-04-04 12:00:32 följande:

Grattis! Då ligger vi ungefär lika. :) Jag har bf 28-30 oktober broende på uträkning. Idag är det 10+0 för mig när jag går efter äl.

• Lilla Luna

Åh, jag vet inte alls hur jag ska göra med semestern i sommar. Jag ska utomlands snart och efter det har jag 22 semesterdagar kvar. Vill ju ha lite semester i sommar också men vet inte hur det blir då senare närmare bf... Jobbar i förskola på en småbarnsavdelning så kan ju bli en del tunga lyft emellanåt... Ska snart berätta för chefen och sen rådfråga om semestern och om när jag bör sluta jobba.

Mår jättebra nu och hoppas det är så hela grav.

Det tråkiga med att få barn sent på året är att det är svårare att få plats på den förskola man önskar. Allt med inskolning och sånt kan bli rörigt. Jag vill av koll på allt så får väl spåna på hur vi löser det. Jobba 50% kanske så kan sambon jobba sina 50% (han har en så låg tjänst) så spar jag kanske på mammaledigheten så vi kan vänta med inskolning tills bebis är 1,5 år.

• Lilla Luna
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-05 14:11:55 följande:

Här där jag bor så är det ytterst få förskolor som bara har inskolning vid "terminstart". De flesta kan man börja på när som. Troligtvis kommer vårt barn gå hos dagbarnvårdare de första åren. Gjorde så med min dotter, hon börja där när hon var ett o sen på förskola när hon var 5. Nu var det mest för vi flytta till annat område, o ville hon skulle gå i den "by skolan" . Hade hon fortsatt hos dagbarnvårdaren så hade hon fått börja på en annan skola. Inte så långt ifrån men inte red cykel avstånd från oss

Det finns ju något som kallas garantitiden det är ingen garanti för en plats på förskolan som man sökt till. I min kommun är köerna jättelånga, bara på förskolan där jag jobbar har vi 26 platser lediga efter sommaren och 37st barn i kö som vill in här. Det är sällan det skolas in övrig tid på året just för att det inte finns platser på förskolorna. :/
  • Lilla Luna

Min bm rekommenderade 30min promenad varje dag. Jag har hundar så för mig är det ett måste att gå ut. Annars tänker jag mest att jag rör mig som vanligt och är lika aktiv. Varför göra mer för att jagar gravid? Enbart lagt in lite ryggövningar och sånt för att stärka den inför den kommande viktökningen.

carpediemo skrev 2016-04-06 11:20:36 följande:

Hej på er!

Tänkte mest fråga hur aktiv ni är med träning/motion?

Läste någonstans att man skulle röra på sig minst 150 h i veckan...

Här ligger jag med ångest och har inte tagit en promenad sedan lördags förra veckan och då bara för att handla :/

• Lilla Luna
    TredjeBullen skrev 2016-04-06 17:01:50 följande:

Hej!

Gjorde kub igår. Allt såg jätte bra ut o fick finfina resultat. Så lättade vi blev. Så otroligt härligt att få se vildingen igen. Är i v 13 (12+5) o magen går snart inte att dölja längre. Hihi! Mammabrallorna e såååå sköna. Dom vanliga byxorna går inte att knäppa längre.

Har ni förresten berättat för chef o kolleger än? Jag har inte sagt nåt än, vet inte riktigt när jag ska göra det heller. ;)

De enda som vet är sambon och två vänner, vi ska försöka hålla det hemligt ett tag till. tänkte berätta för mamma och pappa i helgen, går in i vecka 12 på lördag. Men sambon ska bort och jag också under lördagen så vi kanske skjuter på det två veckor till. Sambon jobbar liksom nästa helg. Kollegor och chefen får nog veta efter rul så länge det inte börjar synas. Chefen berättar jag för så fort mamma och pappa fått veta.
  • Lilla Luna

Inskrivning idag. Inget märkvärdigt. Men nu är rul bokat om 54 dagar och jag räknar ner! Nästa tid hos bm blir på min födelsedag. Inte helt fel.

11+2 idag. Kanske dags att börja berätta för familjen snart? Men så mysigt att hålla det för oss själva.

Svar på tråden BF Oktober 2016