orzia1 skrev 2016-08-18 20:49:34 följande:
Jag tycker du bör åka in och kolla. Det är ingen rolig upplevelse att föda för tidigt utan att de har koll på en. Jag har aldrig gjort det men har mediciner mot prematura värkar och har fått kortison för hennes lungor då läget var rätt akut för ngn v sen..
Bättre o kolla o få bricanylsprutor så det stannar. Även om jag förstår till 100% att du gärna vill föda osv... Så är det trots allt bäst för barnen att bli kvar ngn vecka till. Kanske har du tur att det inte har påverkat tappen..
Som sagt bättre o kolla en gång för mkt... Och tiden för sjukhus finns nog aldrig.
Alltså, min dotter är prematurfödd pga utplånad livmodertapp och prematur vattenavgång. Hon kom dock först i 33+4 och allt har verkligen gått jättebra. Idag har hon problem med tarmfloran och är överkänslig mot typ allt jag kan komma på att laga mat med, haha. Hon är i övrigt som vilken tvåårig pratkvarn som helst, mitt lilla hjärta.
Jag var in till fl och mitt tapp var helt opåverkad. Det kändes så sjukt! I vecka 20 var tappen exakt lika gång som igår. Det är verkligen skräckblandad förtjusning; jag kommer att få uppleva en normal förlossning utan ett läkarteam som tar barnet och lämnar mig ensam, jag kommer få uppleva ett fullgånget barn och slippa sjukhus, jag kommer att få känna ett lugn snarare än panik.
Samtidigt är jag verkligen livrädd för hur mycket stryk min kropp kommer att ta. Jag kommer aldrig att hitta tillbaka till mig själv om den ärras på samma sätt som den gjorde under påverkan av fetma och extrema hudutslag i min ungdom. Det tog 15 år att komma över det.... Ögonen tåras bara jag tänker på det, det har varit en smärtsam och lång process att bli vän med kroppen.