LisenB skrev 2016-06-05 17:20:39 följande:
Är det någon mer än mig som har tvivel? Vi planerade att bli gravida, men bara några månader innan vi blev det. Och hela tiden när vi planerade och fram till v 12 gick det bra - då va det liksom att man inte visste om man skulle bli gravid eller om vi skulle få behålla det. Fokuset låg där. Men nu så blir jag så förvirrad. Vi har ett bra förhållande och jobb och hus.. Det var liksom barn som stod på tur. Och jag har väl alltid tänkt att jag vill ha barn.. Men nu när jag är här i v 21 får jag bara en ledsam känsla, vet inte varför jag ska ha barn och blir förvirrad inför alla förändringar jag tvingas och kommer tvingas till.. Jag ogillar verkligen att vara gravid. Inte för att jag mått så dåligt utan för att jag går upp i vikt och blir stor - och folks kommentarer, att alla ska vara så glada hela tiden. När jag mest inte vet vad jag ska känna..
Vet inte vad jag ska göra för att se fram emot detta... Efter rul har jag nästan mått sämre. Jag hade förväntat mig att jag skulle känna något mer då. Och när vi fick reda på kön... Men jag har mest känt mer ledsamhet, att det närmar sig men att jag fortfarande inte vet vad jag känner. Det känns som det är någon annans barn vi har på bild på kylskåpet.
Är det någon som känner igen sig?
Jag tror många har det så. Min kurator sa till mig att de flesta börja knyta an till bebisen mellan vecka 20-25 och har man inte börjat typ vid v 25 så bör man försöka prata med någon så man inte riskerar att hamna i förlossningsdepp efter förlossningen.
Att man ska vara så lycklig osv är inte alla som är, det är en stor förändring och även panik känslorna kommer ibland.. gjorde det me första barnet för mig. Kommer man klara de? Kommer man vara en bra mamma? Man har ju helt plötsligt ansvar för en annan människa, en annan människa som ska sättas först. Det kommer inte längre vara lika lätt och vara spontan osv... min BM i min första graviditet sa att det finns en anledning man är gravid så länge som 9 mån, för att hinna förbereda sig.
Fick ni veta kön? Har ni kommit på namn? Har du köpt något liten bebis sak? Som kanske gör det mer verkligt?
Kram på dig