• orzia1

BF Oktober 2016

sök på Fikavänner föräldralediga södra skåne så lägger jag till er.

Alt sök på mig Julia Cederholm o lägg till mig som vän så bjuder jag in er ( ni kan plocka bort mig som vän sen om ni vill)

Har gjort gruppen offentlig men ändrar den sen framöver till priva.. Har jag den privat så kan ni inte söka på den

• orzia1

Vi har köpt en emmaljunga city cross med lila liggdel och grå sittdel

Var lite rea på utgående modeller men inte på liggdelen

• orzia1
    LovisaC skrev 2016-08-09 16:56:19 följande:

Jag måste bara gnälla av mig lite. Jag är SÅ SLITEN nu! Jag HATAR att det här påverkar mig så jävla mycket som det gör; jag orkar ingenting på jobbet (älskar att vara den flitigaste och den som är duktigast, det är riktigt tungt att inte vara det) och jag kan inte hålla jämna steg med min tvååring. Hon har en annan pappa än denna så jag är ganska ensam i vårdnaden av henne när hon är hemma. Jag gråter flera gånger i veckan över vilken hemsk, dålig och egoistisk mor jag är! Jag ville ju inte ge henne några syskon utan MIG helt och totalt istället.

Jag hatar att vara gravid. Jag hatar ont i fötterna, jag hatar ont i ryggen, jag hatar att magmusklerna tudelas, jag hatar att jag inte har något minne, jag hatar hur stor jag börjar bli. Jag hatar att detta förmodligen sätter käppar i hjulen på mitt arbete (sökt en vakans), jag hatar att det påverkar min fina dotter. Jag hatar sparkarna, speciellt de mot nerver i bäckenet (AJ). Jag hatar att jag inte kan ligga på mage.

Jag hatar att folk skämtar med mig som om jag har det så jääävla roligt; det är liksom KUL att min mage tar i när jag arbetar så att jag inte kan göra det jag får betalt för. Ha ha ha ha, skitkul.

(v.30)

Man får känna så. Men snart är vi i mål

Kram
  • orzia1

Vi kommer göra så att jag ska ta ut typ 6 dagar i veckan de två första månaderna så jag får in lite mer pengar o kommer ikapp med lite räkningar (har förlorat en del på att vara sjukskriven i typ 5 månader. sen kommer jag ta ut ca 3 dagar i veckan,blandade lägsta och högsta nivå-

Då räcker dagarna så att vi kan skola in henne hos dagmamma när hon är ca 1 år och 2 månader, dessutom så är det ju det där med att efter 1 år måste man antingen plocka ut 5 dagar fp eller jobba resten om man tex plocka ut 3 fp dagar så måste man jobba 2 dagar

• orzia1
    Anonym (ML) skrev 2016-08-12 20:44:47 följande:

Hej alla!

Har inte varit så aktiv i denna tråden men undrar hur många andra som har fått onda sd eller molvärk? Är i vecka 30 nu och har ständig molande värk i nedre delen av magen och höger sida. Sammandragningar kommer ibland, de är inte så jätteonda men känns absolut och så får jag typ "hugg" i höger sida och vid revbenen som jag inte vet om det är bebisen som sparkar in i revben och njurar eller nått annat.

Nån som känner igen sig?

Jag har fått prematura värkar och låg inlagd (igen) två dagar lördag till måndag och fick bricanylsprutor (har tabletter utskrivna sen innan) tappen lite förkortad och värkar ungefär var 3 min. fick sen annan medicin och värkstannande dropp för att få slut på värkarna.

Nu går jag på dels bricanyltabletter och en annan tablett som hjälper lite men de kommer fortfarande. De kommer troligen "bara" stoppa mig 2-4 veckor till sen får hon komma.

Fast jag har haft problem med onda sammandragningar sen tidigt, men de kommer tidigare ju fler barn man har,

Huggen tror jag är bebisen som sparkar,
    försök vila och ta Alvedon och släpper de inte eller blir regelbundna så åk in och kolla

• orzia1
    eagle87 skrev 2016-08-16 19:56:35 följande:

Vecka 30+0 idag O sååååå sjukt trött orkar ingenting O sover inte speciellt bra. Verkl trött på O vara gravid just nu. Ngn som känner likadant?

Jag är också så trött på att vara gravid nu... Mem snart är det oktober
  • orzia1

Har ni ordnat allt inför bebisens ankomst?

Vi är inte klara än, ska köpa skydd till vaggan, o amningskudde och ett till påslakan. Och nästa v har vi tänkt köpa blöjor. Inväntar lev av skötväska också

• orzia1
    LisenB skrev 2016-08-17 16:56:10 följande:

Oj oj nä vi har bara köpt lite kläder, en säng och en vagn. Men babyskydd vore fint att köpa snart, känns som att man behöver det iaf..

Ja babyskydd är nog bra att skaffa snart. Ibland är det leverans tider på de med.
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-08-18 12:25:48 följande:

Ja säkert ... Får beställa i helgen! Vi har funderat på att hyra babyskydd första 9månaderna. Det kostar typ 800kr. Så kan man köpa ett nytt sen som barnet kan ha upp till tre år.

Aha. Kostar det bara 800 för hela den perioden? Det är ett bra pris
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-08-18 20:42:27 följande:

Gaaah, jag blir galen! Jag har haft sammandragningar sedan vecka 16 ungefär och periodvis har de varit smärtsamma sedan vecka 25-ish. De har dock gett med sig inom 12h i alla fall.

Sedan igår vid 17-tiden har jag haft jävulska förvärkar; när jag till slut lyckades somna igår väcktes jag av smärta och tänkte "Nu är det fan allvar!" -men jag somnade om. Hela jävla dagen har jag haft hemska förvärkar, de har avlöst varandra så att jag knappt fått andningspause. De är lugnare nu efter 2h i sängen men pågår ännu.

30+0 idag, jag är så otroligt redo att bli av med denna stenhårda kula....

Är jag en dålig mamma som inte ringer fl? De kommer garanterat att lägga in mig med bricanyldropp; jag har dottern tills imorgon och ska flytta nästa helg, jag har inte tid med sjukhus! Har tid för koll av eventuell påverkan på tappen på onsdag.

Jag tycker du bör åka in och kolla. Det är ingen rolig upplevelse att föda för tidigt utan att de har koll på en. Jag har aldrig gjort det men har mediciner mot prematura värkar och har fått kortison för hennes lungor då läget var rätt akut för ngn v sen..

Bättre o kolla o få bricanylsprutor så det stannar. Även om jag förstår till 100% att du gärna vill föda osv... Så är det trots allt bäst för barnen att bli kvar ngn vecka till. Kanske har du tur att det inte har påverkat tappen..

Som sagt bättre o kolla en gång för mkt... Och tiden för sjukhus finns nog aldrig.
Svar på tråden BF Oktober 2016