Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

Decibel84 skrev 2016-03-13 14:38:02 följande:

UL på tisdag, är i vecka 8+3.

Vill så gärna lägga upp ett fint foto som jag meckat ihop där det visar att vi blir 3 i oktober.

Men samtidigt som jag vill dela med mig till ALLA på min facebook. Så är jag rädd.

Tänk om jag lägger upp bilden, får massa respons och sen går inte graviditeten hela vägen?

Då ska jag sitta och förklara för alla "nä är inte gravid"

Hur resonerar ni?

Det gör mig lite ledsen att gå och hålla detta "hemligt", vill så gärna dela med mig till kollegor och vänner och också på så sätt inse att detta är verkligt:)

Lägg upp det efter ul
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-13 08:57:11 följande:

Vi bodde isär och han bodde hos en vän, men sen funkade det inte med kompisen och han flyttade hit..Bodde här i nån vecka och jag blev gravid:)

Jo han söker jobb

Jag ställer krav och han svarar oftast"men jag söker ju jobb"

det är som att vi inte talar samma språk.

Jag ber  honom söka jobb och han säger"men jag gör ju det?"

Får han som när ni bor ihop? Du kanske kan fråga om han ej får så många jobberbjudande om du ska hjälpa han o kolla genom cv, personligt brev osv, ibland är det bra om ngn annan får se och hjälpa en. Säg också åt han att verkligen söka alla jobb, mc donalds, kassabiträde, tidningsutdelare osv....
  • Anonym (orolig)
    Kampis skrev 2016-03-13 23:44:54 följande:

Tack ja man kam ju hoppas... har inte fått nåt nytt datum än men ca två veckor efter senaste kollen ?

Okej. Ring dit o få en ny tid, så vet du i alla fall ett nytt datum. Hoppas allt ser bra ut då
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-14 19:22:30 följande:

V.11 idag. Har så jää**a ont i korsryggen.. Någon som känner igen det? Undrar också över vad ni haft för symptom i denna vecka. Jag är onaturligt trött men orkar definitivt mycket mer än för två veckor sedan!!! Känns lite läskigt när symptomen börjar avta liksom..

Jag är oxå i v 11 (10+2) jag har fortsatt illamående och räknar med det ngr veckor till, och lite ont i brösten o trött
  • Anonym (orolig)
    Forthefirsttime skrev 2016-03-16 06:53:22 följande:

Är lite nyfiken på varför man gör ul så tidigt?:) jag är i v 11 men får inte göra ul förän KUB i v14 :) skulle gärna göra ett nu då man är så nyfiken ????

Den största anledningen tror jag är att har man råkat ut för missfall innan så blir man lugnare av att göra vul. Jag har gjort de för att se om de är mer än en, plus att jag haft många MF...
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-16 11:55:21 följande:

Nu går jag händelserna lite i förväg, men här är 10 grader och sol så vårjackorna börjar trilla fram. Det får mig att tänka på i sommar, vad tusan ska man ha för jacka??!!

Förra gången jag var gravid så köpte jag en tunnare vanlig kappa, den gick att knäppa i början, dottern är född i april, men hade den även på hösten med tjock tröja under.. nu tänker jag ungefär samma, kommer nog ej köpa ngn mammajacka om det inte blir en svinkall sommar
  • Anonym (orolig)
    Kampis skrev 2016-03-17 19:45:51 följande:

Känner mig rätt de på ikväll. Tuttarna är inte nå vidare ömma längre o det hugger inte till i livmodern/ligament när jag hostar o så.

Exakt som hur det var för några månader sen vid ma:t.

På tisdag ska jag på nästa vul, fick kallelsen idag o kände bara.... jaha... då får jag med tabletter hem igen.

Förlåt att jag måste kräka ur mig här men jag har ingen annanstans att göra det : (

Stor kram. Önskar det fanns något peppande att skriva..

Hoppas ändå på ett positivt ul
  • Anonym (orolig)

Min BM sa att man kan äta all sushi...

• Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-21 12:11:23 följande:

V.12 idag. Blödde mängder igår och klumpar. Höll inte i sig längre än en timme men blöder fortfarande, fast sparsamt. Nu har jag och min sambo gråtit i nästan ett dygn och vi väntar på att gyn ska ringa upp.. Så verkar dessvärre som vi fått ett missfall...igen. Så jag lämnar nog gruppen. Men stort lycka till till er alla!! Njut och ha det underbart!

Hoppas inte det är missfall o att ni får se ett hjärta som slår... stor kram
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-03-22 11:54:48 följande:

GUD VAD MAGISKT! 11+1 och pyret var hur livlig som helst!! Var typ omöjligt att få en bra bild!! 4cm och mår prima!!!

Blödningen var ofarlig och där hade jag suttit i väntrummet och funderat om vi skulle bli tvugna att skrapa.

Fantastisk läkare, vi fick titta längelänge!!! Tack alla för ert stöd!

Underbart. Stoooort Grattis
Svar på tråden BF Oktober 2016