Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

Louise_86 skrev 2016-03-29 14:23:36 följande:

Happ.. Fick just bekräftat MA.. Fått tabletter och ska hem och blöda ut allt ikväll.. Ledsamt och tråkigt men var förberedd på det då jag småblödit i en vecka nu.. Vi får ta i med nya tag.. Önskar er andra lycka till!

Neeej vad ledsamt för er. Stor kram och hoppas att det snart tar sig igen och ni får en bebis 2017
  • Anonym (orolig)
    vildkatten skrev 2016-03-29 18:58:46 följande:

Ja det skulle jag kunna göra men jag tycker det känns läskigt med medicin som gör saker som kroppen borde klara själv. Det gick bra sist men var väldigt smärtsamt. Fick med mig tabletter då men tog dem aldrig...

Ska ge det en vecka eller två, kommer det inte igång så blir det nog medicin

Tänkte som dig ang att få ut det så fort som möjligt men efter att ha läst ovan om vad skrapning kan få för konsekvenser så vågar jag inte äventyra nästa graviditet ytterligare. Måste nog genomlida att få ut det på egen hand.

Bita ihop och samla styrka.

Tack för ditt inlägg!

Jo självklart så är det allra bästa att låta kroppen sköta det,men jag tror det hade påverkat mig mer neg och få gå o vänta än att ta tabletter. Hoppas det kommer ut fort, såg de vilken v det avstannat?
  • Anonym (orolig)

Usch nu är det jobbigt här. Lider ju av kraftigt illamående, är inlagd för 3 ggn, fått massvis med dropp och nu börjar jag dessutom få njursvikt, har fått brist på flesta ämne och får massa vitaminsprutor och dropp med järn o sköldkörtelhormon. Varit här nu ett par dagar och idag fick jag besked att jag kan räkna ed minst ett par dagar till kanske upp till en v. Gjort ett ul i måndag o bebis mår bra o sprattlar på, men blir njursvikten värre så finns risken att bebisen kanske inte får fortsätta må så bra...

• Anonym (orolig)
    trex2013 skrev 2016-03-31 12:58:38 följande:

hoppas dina värden fortsätter vara stabila. lät ju läskigt med njusvikten. hoppas inte det händer. ta hand om dig o den lilla! kram <3

Tack.. just nu är det mesta kaos i min kropp... njurarna är sådär, har blodbrist och massa andra brister, ska få blodtransfusion om en stund. Förstoppad mage som inte ger med sig, trots lavemang osv, nu försöker jag få i mig små mängder katrinplommon juice, kräker upp alla läkemedel mot förstoppning.. får ca 5 liter dropp per dag. Och rasar i vikt. På ett dygn gick jag ner 5 kg och andra dygnet efter gick jag ner 3 kg.. så totalt har jag gått ner ca 8-9 kg sen måndags. Har fått näringsdropp som jag reagera på med utslag. Då visade det sig att har man nötallergi kan man reagera mot det. Nu är ett annat beställt som tar ngn dag att få.... och så lågt blodtryck i grunden som har blivit lägre nu. Ca 80/55 så det har resulterat i 2 svimningar på väg till toa.
  • Anonym (orolig)
    vildkatten skrev 2016-03-29 20:34:54 följande:

Ja, håller med...ger det en tid sedan får jag ta tag i det

Den lilla fina varelsen klarade sig till v 10 + 3. Jag är livrädd för den dagen då "det kommer ut" men jag får samla kraft helt enkelt.

Hur går det för dig? Kram
  • Anonym (orolig)
    trex2013 skrev 2016-04-01 13:24:34 följande:

vad är det som händer i din kropp vet du eller läkarna det?  det låter ju verkligen allvarligt! :(

ang närings dropp har du fått Intralipider ? det är en fett näringslösning på soya, du kanske tål det? viktigt att försöka få i dig lite energi. kram

Ska höra med dr om ja kan få det, vet inte vad de best.. fick utslagen av Olimel. De kan inte svara helt på vad som.händer i kroppen, har kraftigt graviditetsillamående och kräktes från ngr dagar innan jag testa plus, sen har det blivit värre o värre, fått olika mediciner o hitta en som funka efter ngr dagar på sjukhus. Den funka i ca 2.5 v sen blev det samma visa, är att massa vitaminer osv har tagit slut i kroppen, el typ allt har tagit slut... försöker få i mig mindre typ en clementineklyfta i halvtimmen osv.. funkar sådär... vissa gånger får de stanna, vissa inte. Får fortfarande illamående medicin rakt in i blodet. Läkarna har inte varit med om ngn med sånt här illamående med så kraftiga ämnes störningar.
  • Anonym (orolig)
    trex2013 skrev 2016-04-01 14:03:53 följande:

oj,oj, jag håller verkligen tummarna att du och lilla pyret kommer att må bra snart. vilken vecka är du i? kram

Är idag i 12+6 så har ju kommit en bit på vägen
  • Anonym (orolig)
    Decibel84 skrev 2016-04-02 10:21:59 följande:

Fy, jag måste sluta googla..Läste något fruktansvärt igår som jag inte kan sluta tänka på som drabbade en tjej som är i samma vecka som mig...10+1

Det gör mig så otroligt rädd när jag läser om tjejer som fått MF men mått hur bra som helst och liksom gått och inte vetat något i flera veckor..

Ja man måste sluta googla.. annars blir man knäpp.. alla säger ju typ att så länge du har symptom osv så är allt bra.. men när ja fick mitt mf i dec så hade ja kvar mina symptom ca 8 dagar efter konstaterat MF... så allt är så otroligt olika...

Om du sett hjärtat så minskar ju risken, men oron kommer alltid finnas ändå, finns ju inga garantier efter v 12 heller... de minskar men det finns ju fall där barnen dör även efter det. Så för ens egen skull får man försöka släppa på tankarna.. inte så lätt jag vet..
  • Anonym (orolig)
    Decibel84 skrev 2016-04-02 10:53:33 följande:

Nej det är verkligen hemskt, och på något sätt är rädslan värre eftersom vi försökt i så många år...

Men jag kan inte påverka ett MF utan det är kroppen som stöter bort det som inte är som det ska...Jag har i princip inga symptom alls, lite ömma bröst och när jag sa det utbrast min läkare"men det är ju verkligen ett symptom" ! :) Så  ja jag vet, jag är bara nojjig..

Jag förstår dig verkligen, när man har längtat så efter ett pyre så är det klart man är nojjig. Har haft en del mf och förlorade mitt första barn ef ca halva graviditeten, (moderkakan lossnade) min dotter som nu är 8 år, drabbades jag av samma med blödning o värkar och att lite av moderkakan lossnade, den gången visste ja ju symptomen och kunde reagera fortare o komma under vård snabbare, så hon klarade sig. Så jag har full förståelse över att man nojar. Jag själv kommer inte slappna av helt förrän jag närmar mig vecka 30-35... men oron har ändå släppt lite sen jag sett bebis på ul o allt ser bra ut. Även om oron ändå är där nu igen pga mina brister på det mesta osv... men man får försöka tänka bort det o ändå glädjas. Förlorar man sitt barn så blir inte sorgen mindre eller större för man var glad och lycklig när den levde...
  • Anonym (orolig)
    Decibel84 skrev 2016-04-02 10:53:33 följande:

Nej det är verkligen hemskt, och på något sätt är rädslan värre eftersom vi försökt i så många år...

Men jag kan inte påverka ett MF utan det är kroppen som stöter bort det som inte är som det ska...Jag har i princip inga symptom alls, lite ömma bröst och när jag sa det utbrast min läkare"men det är ju verkligen ett symptom" ! :) Så  ja jag vet, jag är bara nojjig..

Glömde skriva. Njut av att du inte har symptom, vem vet, du kanske är en av de som senare får andra graviditetsbesvär ( även om jag hoppas du slipper) så passa på o njut medans du mår bra..

Kram
Svar på tråden BF Oktober 2016