Dani84KR skrev 2016-03-27 23:25:54 följande:
Hej
Tänkte hoppa in här i gruppen om det är ok.
Vi är v12 (11+0) idag,
Vi har försökt i 3 år ända sedan dagen vi gifte oss och har haft en lång väg, vi har 6 "MF " bakom oss efter det 4 så skickades vi på missfalls utredning på Sahlgrenska här i Göteborg och det visande att jag har en kromosom förändring som gör att när cellerna ska dela sig och skapa en bebis så funkar det inte alltid så mina tidigare graviditeter var aldrigriktiga graviditeter eftersom de dog väldigt tidigt, det tog bara ett tag för hormonerna att försvinna och för kroppen att rensa ut. Vi fick veta att vi har en ca 30% chans att bli gravida på egen hand och sattes på väntelistan till ivf.
Men så hände det mensen kom inte, och jag plusade på testet. Med än gång började tankarna " Det är samma sak som vanligt det kommer sluta i MF mm"
Bokade tid hos min gyn för ett tidigt VUL och han såg något fick tid igen 10 dagar senare för att vi skulle kunna se bättre eftersom den va så liten på bilden.
Och där var den igen, med hjärtslag, det var lika delar panik som lycka när han sa det.
Skrev in mos hos BM och fick ett UL allt såg bra ut och hjärtat slår.
Nu har det gått 2 veckor sedan de senaste UL och det är mer oro och ångest än lycka.
Mina symtom börjar minska som ska vara normalt men har mer ont i magen kan få allt från små stickningar till riktigt ont, det varar inte länge 10-15 sekunder. Ska man oroa sig min bästa kompis som oxå är gravid med sitt andra barn tycker jag är dum som oroar mig, att de är vanligt att ha smärta under graviditeten allt växer och ändras mm. Men med min historia så känner jag mig rädd för att vara glad.
Förlåt om detta är äckligt men har haft tjocka ljusgula flytningar på senaste, ser nästan ut som snorkråkor, är det vanligt?
Annars allt de "vanliga" ömma bröst, trött, illamående men inte lika mycket som i början. Har väldigt mycket stickningar i benen, fick magnesium för detta eftersom jag inte kunde sova om nätterna.
Gu så långdragen jag blev.
Kram på er tjejer
Välkommen. Förstår din oro, jag har oxå haft en del mf o har svårt att känna glädje o att tro det kommer gå vägen. Förlorade mitt första barn i ungefär mitten av graviditeten och fick ligga inlagd på sjukhus när ja vänta min dotter som nu är 8 år. Var samma med moderkakan, så risken att det ska hända igen är väldigt hög, så jag vet att jag inte kan slappna av helt från oron. Men samtidigt så glädjs jag varje dag som jag är gravid. Händer ngt så är sorgen lika oavsett om man oroat sig eller varit glad... därför väljer jag att försöka glädjas och "njuta" i den mån jag kan.
Jag har med ökade flytningar.så tror det är normalt