• Josber

BF Oktober 2016

Ggrahnen skrev 2016-03-22 11:54:48 följande:

GUD VAD MAGISKT! 11+1 och pyret var hur livlig som helst!! Var typ omöjligt att få en bra bild!! 4cm och mår prima!!!

Blödningen var ofarlig och där hade jag suttit i väntrummet och funderat om vi skulle bli tvugna att skrapa.

Fantastisk läkare, vi fick titta längelänge!!! Tack alla för ert stöd!

Åh va roligt stort grattis!
  • Josber
    Soncabaret skrev 2016-03-22 19:14:46 följande:

Åh vad härligt att höra! SUPERGRATTIS!! Var också på UL idag, men inte för att jag hade haft någon blödning, utan bara pga. dåligt tålamod och nyfikenhet (bokade privat), Men visst var det mäktigt!! Jag skrattade så mycket av lycka och kärlek att bilden försvann ibland, haha... att man kan älska något på 3,5cm så innerligt <3 Såhär ser vår böna ut! Också jättesprattlig och vinkade åt oss :,D

Åh va kul! Hur långt gången är du? Jag gjorde ul i v 9+6 men den låg nog och sov var helt still ????
  • Josber
    Soncabaret skrev 2016-03-22 21:08:40 följande:

v11+3 är jag. Ja, det var jättekul, vad jag har förstår så är det lite 50/50 om man får se det sprattla, eftersom dom sover så mycket så tidigt. Huvudsaken hjärtat pickar på. Mäktig upplevelse. Första barnet är det också, så det var väldigt speciellt.

Ja precis tror inte man ska vara orolig men så skönt att ha sett den lilla och huvudsaken är ju att hjärtat slår ? ja samma här så himla roligt jag gjorde VUL 9+6 men min var 3.5cm också så blev framflyttad 10+3 när jag var där- de tackar man ju väldigt mycket förr när man är i dessa veckor. Aldrig känt mig så lugn och avslappnad nu när man sett att allt är okej med den lilla så häftigt! Hur gammal är du?
  • Josber
    Soncabaret skrev 2016-03-24 13:02:27 följande:

Ja det lugnade ner faktiskt något otroligt. Särskilt en sådan som mig som i perioder haft googlemani pga. nojjat över precis allt. Har känt att jag har mått för bra (förutom den utomjordiska tröttheten och ömma bröst) och nojjat över det. Lyxproblem! Jag är 25! Äntligen lyckats bli gravid efter 1,5år. Jag och sambon bestämde oss för att börja då jag fick diagnosen PCO/S, och det är första gången vi lyckades nu. Vi skulle just börja få hjälp från en fertilitetsklinik men innan de hann sätta igång med något så lyckades vi äntligen på egen hand! Hur gammal är du?

Åh ja det är inte helt lätt de där vi försökte några månader (4 ) och blev gravida men tyvärr blev det missfall sen hade jag bara en mens emellan så blev jag gravid nu i januari och det kändes skönt och framförallt nu när man sett att det är bra med allt. Snacka om oogle mani här med går ju inte hålla sig haha. Jag är också 25 år :)
  • Josber
    anna90 skrev 2016-03-31 12:42:43 följande:

Hej! Var på VUL idag i v. 10+0 och allt såg jättebra ut! Blev så jäkla lättad då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v 10-11 men det hade avstannat i v 6....

Nu till min fråga: Vet någon av er hur stor missfallsrisken är om man sett att allt står rätt till när man gått 10 fulla veckor?

Vet ju att risken sjunker efter v 12 men tänkte att många som får missfall i v12 kanske har haft en grav. som stannat av några veckor tidigare? Och oftast kanske man inte varit på två lyckade VUL innan?

Hej! Vad roligt grattis! Jag gjorde också vul i v11 och allt såg bra ut! Jag tror att det är mindrecrisk eftersom de mest kritiska momenten klarat sig. Hjärta organ mm

Jag gjorde ett och tänkte inte göra nått mer till rul nu nu är jag i v13. Har bara ont i brösten och lite molvärk då och då.

Hur mår du?
  • Josber
    anna90 skrev 2016-03-31 12:42:43 följande:

Hej! Var på VUL idag i v. 10+0 och allt såg jättebra ut! Blev så jäkla lättad då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v 10-11 men det hade avstannat i v 6....

Nu till min fråga: Vet någon av er hur stor missfallsrisken är om man sett att allt står rätt till när man gått 10 fulla veckor?

Vet ju att risken sjunker efter v 12 men tänkte att många som får missfall i v12 kanske har haft en grav. som stannat av några veckor tidigare? Och oftast kanske man inte varit på två lyckade VUL innan?

Hej! Vad roligt grattis! Jag gjorde också vul i v11 och allt såg bra ut! Jag tror att det är mindrecrisk eftersom de mest kritiska momenten klarat sig. Hjärta organ mm

Jag gjorde ett och tänkte inte göra nått mer till rul nu nu är jag i v13. Har bara ont i brösten och lite molvärk då och då.

Hur mår du?
  • Josber

Hej! Ni som gjort vul! När gjorde nu Ersta senaste och kommer ni göra nått mer? Jag gjorde VUL 9+6 och han flyttade fram mig 10+3 och sen har jag inte gjort nått mer för de sett bra ut! Är nu i v 13+1 tycker inte det syns nått alls och har inte gått upp i vikt heller! Hur tänker ni? Känner ni eller ser ni på magen att de putar?

• Josber
    Tyret1501 skrev 2016-04-05 08:53:06 följande:

Alla gör ett rutinultraljud i v 18-22, det lär du också ha! De som har ultraljud nu kring gör det som en del av kub tester (oftast) vilket är en diagnostik process för att titta risker på bl.a. kromosomförändringar. Det är olika om det erbjuds eller inte. Här (malmö) kostar det 2000 under 33 års ålder.

I min förra graviditet syntes det knappt något öht förens efter v 25, denna gång syns det redan och jag får inte plats i mina vanliga byxor längre (är i v 12). Det är högst individuellt och kan påverkas om du har vart gravid förr. Och va glad att du inte gått upp i vikt!

Tack! Det är min första och rutin ultraljud ska jag på i maj men haft ett ma innan detta och känner mig lite orolig. Men måste försöka tänka positivt. Jag hade inte tänkt göra kub är 26 så vi struntade faktiskt i det. Nu såg jag ju bebis i v11 och det såg fint ut så får tro att allt är bra! :)
  • Josber

Idag blir det ett till och sista ul innan rutin ultraljud! Håll tummarna att det ser bra ut med den lilla :)

• Josber
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-06 14:37:40 följande:

Lycka till. Vilken tid ska du vara där?

Allt såg jätte bra ut! Inga konstigheter och den är 7cm från huvud till stjärn och rörde sig lite försiktigt där inne! De han kunde se såg bra ut! Så lättad nu vet jag att jag inte behöver oroa mig även fast jag är helt platt och inte gått upp ett kilo och mår så bra! Åh va skönt det känns så häftigt att få se sin lilla bebis.
  • Josber
    LisenB skrev 2016-04-06 17:53:15 följande:

En vecka kvar till kub och ul för oss! Hoppas det finns något levande där inne :)

Magen är väldigt svullen och svårt att dölja på eftermiddagen framför allt. På morgonen är magen mindre. Jag har berättat för närmaste kollegan då jag har varit väldigt trött och illamående men hoppas kunna dölja det iaf en månad till... Hur gör ni?

Jag har berättat för chefen och kollegorna vi har så bra kontakt och de fattade nästan ganska snabbt att jag var gravid och det kändes bra att berätta! Min chef listade dock ut det i v 10 :)

Det kommer gå jätte bra nästa vecka ska du se! Är det din första? Hur gammal är du?
  • Josber
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 06:40:18 följande:

Behöver lite svar är orolig har fått rosa flytningar med blod sen i lördags. Ringt 1177 fått olika svar. En sa att de kan vara missfall. Den andra att de kan vara normalt är i v 11 (10+5)

Ringde bm hon sa de kan vara vilketsom. Är så orolig, fick frågan "om jag kände mig gravid?" Ja, jag har mått bra och så men mått illa när jag tänkt på en maträtt som annars är god.

Har min inskrivning den 26/4 är ju någon vecka dit. Har haft sån otrolig huvudvärk och molnande mensvärk ni vet sån man får någon dag innan man ska ha mens om någon förstår hur jag menar. Är så orolig kan inte tänka på annat.

Åh och gör ett ultraljud, har du fått nån riklig blödning och riktigt ont i magen? Det behöver absolut inte vara missfall vet flera som haft rosa flytningar och det inte varit något fel.

Hoppas det går över!
  • Josber
    Soncabaret skrev 2016-04-12 20:40:59 följande:

Någon annan med hjärtrusningar?! Bör man vara orolig? Är jävligt andfådd jämt också.

Förövrigt blir jag lite stressad av era magar. HUUUUUR kan ni har fått så fina bebisbulor redan?! Galet. Jag ser bara fläskig ut när jag står och när jag ligger syns bara en litenliten bula.... Blir orolig att mitt pyre kanske avstannat i utvecklingen eller är det möjligt att ha såhär liten mage i v15??!! Kan tillägga att jag har en framåtlutad livmoder så det borde synas tidigt på mig.

Ojdå, ingen aning varför bilden blev stående. Orginalet är liggande.

Här är en till som är helt platt haha så tror det kommer :)
  • Josber

Vilka fina magar alla har! Jag är helt platt börjar bli trångt i byxorna och jeansen vill gärna åka ner men mer än så är det inte så tråkigt! Har gjort 3 ul så vet ju att det finns någon där inne ;)

• Josber

Idag går jag in i v 18 fortfarande liten mage och känner inget fladder! Någon mer än jag? Bara gått upp typ 1kg knappt det! På morgonen är jag typ platt.. så tråkigt! Haha

Väntar med spänning och oro till RUL 16/5

• Josber

Idag gjorde jag rul och allting var jätte fint! Så himla häftigt! Gäspade, kliade sig mm. Så himla söt! BF 8 oktober! Började känna förra veckan lite bubbel i magen och nu när jag ligger ner oftast känner jag tydliga små buffar där inne! ?

Svar på tråden BF Oktober 2016