Inlägg från: Soncabaret |Visa alla inlägg
  • Soncabaret

BF Oktober 2016

Ggrahnen skrev 2016-04-09 22:42:49 följande:

Jag är VÄLDIGT VÄLDIGT säker på att jag kände första rörelserna idag!! Det var ingen fis minsann!! Sprattlade till några gånger, sen gick det 5-10minuter sen började det igen, på samma sätt, på samma ställe!! Hade varit och ätit hos min svärmor och min sambo är grek så vi skojade lite om att det var tzatzikin som startade igång pyret! :D :D :D Är i 14+5 btw..

Wow! Är det din första eller har du barn sedan tidigare? Jag är i 14+0 och har inte känt något sprattel alls :/ Längtar med skräckblandad förtjusning. Min mage verkar dessutom ha krympt (?) så det känns som att det är länge kvar, haha..
  • Soncabaret

Någon annan med hjärtrusningar?! Bör man vara orolig? Är jävligt andfådd jämt också.

Förövrigt blir jag lite stressad av era magar. HUUUUUR kan ni har fått så fina bebisbulor redan?! Galet. Jag ser bara fläskig ut när jag står och när jag ligger syns bara en litenliten bula.... Blir orolig att mitt pyre kanske avstannat i utvecklingen eller är det möjligt att ha såhär liten mage i v15??!! Kan tillägga att jag har en framåtlutad livmoder så det borde synas tidigt på mig.

Ojdå, ingen aning varför bilden blev stående. Orginalet är liggande.

• Soncabaret
    aperfectsonnet skrev 2016-04-12 22:43:05 följande:
    För det första så är det ju extremt individuellt när magen börjar synas - för mig har det gått mycket fortare den här gången än under min första graviditet. Och för det andra - det går ju inte att jämföra en bild där man står upp med en där man ligger ner! Bifogar bild på hur min ser ut liggande. Jag är i v 16 idag.
    Tack!! Är inte så kunnig i detta. Blev lite lugnare av ditt svar!
  • Soncabaret
    Ggrahnen skrev 2016-04-12 22:48:12 följande:
    Japp! Sjukt andfådd och hjärtrusningar. Inget att vara orolig över, våra hjärtan kommer jobba stenhårt nu några månader. Och om jag fattar rätt så sätter det igång på riktigt nu..

Tror inte du behöver vara orolig för magen alls, även om den är framlutad. Är ju sjukt olika det där!! Och för mig är det inte alls lika mycket på morgonen och även mindre hela dagar ibland. Men så länge jag kan känna "ballongen" där nere känner jag mig lugn :)
    Skönt att jag inte är ensam med hjärtrusningar, det är så jävla obehagligt. Ja jag hoppas det är lugnt.. Tycker det är jättejobbigt att det inte finns något som är "normalt".. jättesvårt att veta om något är fel då ju xD
  • Soncabaret
    Josber skrev 2016-04-13 10:20:48 följande:
    Här är en till som är helt platt haha så tror det kommer :)
    Haha.. så konstigt. Tycker min mage krymper?!? Måste vara tarmarna som inte är lika svullna längre. 
  • Soncabaret

Huvva, är så orolig då jag varken har symtom eller mage i v15 så nu har jag skickat iväg killen att köpa en doppler. xD Han får stå ut med det mesta han <3

• Soncabaret

Testat med doppler nu (v.16), sååå underbart att höra hjärtljuden!! Kan inte fatta att hen ligger där inne någonstans. Har som ingen mage! Är så nyfiken om det är en tjej eller kille och vad gör hen där inne? Kan ju inte vara kul att ligga ensam i ett svart hål i 9 månader, haha. Känner inga sparkar eller dylikt men längtar så tills jag känner av det lilla livet. Längtar ihjäl mig till rul i v19.

• Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-04-23 10:43:22 följande:

Hallo tjejer
    Hur går det för er?

Undrade en grej, är i v16 (15+1), och har inga symtomet kvar alls, väldigt sällan att jag mår illa nu, oftast bara om jag går för långt mellan måltider. Brösten är inte så ömma längre förutom lite över bröst vårtan.

Läste någonstans att dessa kallas spökveckor eller liknande.
    Är det bara jag som blir väldigt nervös att något är fel?
    Det är en hel månad månad kvar till RUL vet inte om jag kan vänta.
    Själv tycker jag inte att jag har någon mage över huvudtaget men folk runt om har alla kommenterat att man kan se att jag är gravid nu.
    Detta är min första graviditet så jag tycker inte jag känner något. Min vännina som är gravid samtidigt fast detta är hennes andra känner massa och försöker förklara för mig vad de e jag ska känna men tyvker inte jag känner det.

Behövde nog skriva av mig lite och höra hur de e med er andra

Kramar på er
    Och jag hoppas ni har en super helg

Jag kände EXAKT så. Vi köpte en doppler förra veckan så nu har jag lugnat ner mig. Känner inte heller några sparkar som många andra verkar göra, men hjärtat tickar på, så då får jag anta att allt är bra helt enkelt. Nu är jag i v17.
  • Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-04-23 17:47:54 följande:
    tack, det är skönt att veta att jag inte är "onormal" i min oro, vi har velat ha barn så länge och nu när det äntligen hänt så känns det ibland för bra för att vara sant.

Var köper man en sådan? 
    kram
    Absolut inte. Spökveckorna är skrämmande! Så är det för oss också, vi försökte i 1,5år så det är väldigt svårt att fatta att det är sant. Brukar finnas på apotek, men det var slut på alla apotek här iallafall så jag beställde den här från clearblues hemsida via denna länk.

www.billiga-tester.se/clearblue-prenatal-ultraljudsmonitor-p-10176.html

kram hoppas oron lägger sig. Det är sjukt att det ska vara så länge till RUL.
  • Soncabaret
    orzia1 skrev 2016-04-23 20:51:52 följande:

Ja tiden segar sig fram till rul... fast jag har ändå "bara" typ 3 veckor och några dagar kvar...

Haha samma här.. Tiden går nästan långsammare ju närmare man kommer. 12:e Maj är de dags för oss.
  • Soncabaret
    orzia1 skrev 2016-04-24 12:36:35 följande:

Jag kommer inte köpa sån doppler, det står man kan använda den ett visst antal min per dag, men två olika BM har sagt att det stressar barnet med sån för ofta. Dessutom skulle det ge mig mer oro om jag ej för in ljuden..

Ja man måste ju inte, haha. Jag har bara lyssnat när jag varit orolig dvs. 2ggr och båda gångerna mindre än 10min som rekommenderas som max. Det finns verkligen inga studier som säger att det stressar barnet, så isåfall ljuger BM om hen nu inte sa att det "kanske" stressar barnet. 

Det är väldigt svaga maskiner som säljs för hemmabruk. 10 minuters gränsen är bara som säkerhetsåtgärd eftersom det inte finns tillräckligt med forskning. Men självklart ska man inte använda en doppler som en leksak, men det tror jag inte att det är så många som gör. 
  • Soncabaret
    orzia1 skrev 2016-04-24 12:36:35 följande:

Jag kommer inte köpa sån doppler, det står man kan använda den ett visst antal min per dag, men två olika BM har sagt att det stressar barnet med sån för ofta. Dessutom skulle det ge mig mer oro om jag ej för in ljuden..

Däremot finns det studier som säger att stress påverkar barnet, så är man mycket orolig/stressad så tycker iallafall jag att doppler är ett bra köp. Men det är klart att det är som du säger att risken finns att man inte hör någonting alls och då blir ännu mer orolig. Därför testade jag min första gången på kontorstid, så jag kunde få tag i min BM om jag inte skulle hitta och var orolig.
  • Soncabaret
    Marimar skrev 2016-05-21 15:15:10 följande:
    Hur ser man det om jag får fråga? :)
    Ja.. vi frågade och vi såg snoppen allihopa helt enkelt. Han bräsade glatt så vi fick en bra titt.
  • Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-05-21 11:39:34 följande:

Hej Alla
    Hoppas ni mår bra,
    själv så händer det något konstigt, jag har sådan stark ångest och oro har inte kunnat sova alls i natt, Men jag vet inte varför det började lite igår, men nu har jag en klump i magen som inte vill släppa. 
    Jag blir så irriterad på mig själv, och i mitt sökande på varför jag har fått detta nu så kan jag inte sluta tänka dumma tankar.

behövde verkligen skriva av mig, jag hoppas de e ok. 

gubben är inget stöd, hans svar på det hela är bara "Va inte dum, varför oroa sig när inget är fel" , om de ändå va så lätt.
    nästa vecka på onsdag e det dax för RUL, och några dagar efter det möte med BM, borde snacka med henne om det kanske.

<3 Vet exakt vad du menar. Jag var också helt nipprig och nojjig och har haft svårt att sova innan RULET, tänkte många dumma tankar och led dessutom av spänningshuvudvärk troligen pga. all oro. Tror det är så för många. Partnern oroar sig föga och vi kvinnor oroar oss för båda. Tycker verkligen du ska snacka med BM eller kanske någon kompis som kan förstå din oro bättre! Kram och lycka till (och rulet ser säkert jättebra ut) 
  • Soncabaret
    Sbfaa skrev 2016-05-20 02:03:51 följande:

Åh tjejer!! Jag har mitt ultra ljud om 9 timmar.. Kan inte ens sova känner mig så himla lycklig och glad hih.
    Känndes som denna dag va en evighet bort när jag fick tiden för två månader sen.

Åh! Hur gick det? :)
  • Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-05-21 19:03:31 följande:
    Soncabaret skrev 2016-05-21 17:27:50 följande:
    <3 Vet exakt vad du menar. Jag var också helt nipprig och nojjig och har haft svårt att sova innan RULET, tänkte många dumma tankar och led dessutom av spänningshuvudvärk troligen pga. all oro. Tror det är så för många. Partnern oroar sig föga och vi kvinnor oroar oss för båda. Tycker verkligen du ska snacka med BM eller kanske någon kompis som kan förstå din oro bättre! Kram och lycka till (och rulet ser säkert jättebra ut) 
    Ska kolla med BM hon har telefon tid varje vardag, 
    Det e känslan av att "det e för bra för att vara sant".

vi hade flera missfall under de 4 år vi försökt, varit på utredning, stog i kö för IVF och så plussade jag, var så inställd på detta kommer gå dåligt eftersom alla andra oxå gjort det. Men allt flyter på och allt ser bra ut, KUB såg bra ut, tidiga UL, hjärtljud.  Känner mig otacksam på något sätt oxå eftersom jag inte kan "tacka och ta emot" utan bara väntar på att något ska vara fel. och så sätter ångesten igång, oro på det. 

Tack för att jag fick skriva av mig <3 

Håller tummarna!! Det låter ju som att det ska gå denna gång för er! Vi försökte länge innan också, inga missfall men ingen graviditet på 2 år. Vi trodde det var kört för oss och vi hade just blivit prioriterade för IVF. Just när utredningen var påväg att ta fart mot behandling så lyckades vi på egen hand och känslan av "det är för bra för att vara sant" känns verkligen igen. Du är verkligen inte otacksam!! Alla oroar vi oss, mer eller mindre. Detta kommer gå bra ska du se, ser ju ljust ut då tidigt ul, kub och hjärtslag var bra <3 
  • Soncabaret

Någon annan som har en väldigt lågt liggande bebis? Min kickar fortfarande vid byxlinningen och jag är i v.21!? På rul låg han även och pressade huvudet nedåt :,D Inte så konstigt att jag är så extremt kissnödig jämt. Att jogga är en big no no, skulle kissa på mig. 

• Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-06-12 19:42:19 följande:

Hej Hoppas alla mår bra och har en trevlig helg

Tänkte kolla med er andra gravida kvinnor. Foster rörelse? är det för er som för mig, att han ena dagen är jätte aktiv med starka sparkar och andra dagar e han lugnare inte lika starka sparkar

Läste att man ska vara uppmärksam på minskad foster rörelse men gäller det nu oxå eller e det senare närmare slutet? Kanske bara jag som är onödigt nojig.

Kram på er tjejer 

För mig beror det på. När jag är väldigt aktiv så är han mer stilla. Har hört att de liksom vaggas till sömns när man rör sig! :) Ligger jag på rygg eller sitter så brukar han peta på mig. 
Svar på tråden BF Oktober 2016