• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    Vanja skrev 2016-02-11 14:13:49 följande:

Man får ljuga lite me tycker jag.. Säg att du haft en konstig blå flytning lr nåt! :) då lär dom vilja kolla!

Är inte så orolig att jag inte ska få. Men vill inte dit för tidigt o att de inte ser ngt hjärta än. Så får ge mig till tåls. Och får ja mot förmodan inget så går vi privat i Malmö. De har massa lediga tider. Är bara i v 6 (5+4) så är ingen garanti att hjärtat börjat slå
  • mttp

Hej vad roligt att jag hittade hit.

Jag är i v 6 första gången för mig detta så nojig Är jag på högsta nivå.

Noja för jag inte känt enda gravidsymtomer . Finns det fler här inne som ikke har ngr gravidsymtomer. . Som kanske kan dela med sig lite erfarenheter. Vorexsjukt tacksam.

• Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-11 15:35:26 följande:

Är inte så orolig att jag inte ska få. Men vill inte dit för tidigt o att de inte ser ngt hjärta än. Så får ge mig till tåls. Och får ja mot förmodan inget så går vi privat i Malmö. De har massa lediga tider. Är bara i v 6 (5+4) så är ingen garanti att hjärtat börjat slå

Nä, förstår dig! Själv bokade jag till den 25e av samma anledning. Kommer då garanterat vara i minst v7, så dom förhoppningsvis ska kunna se ett litet hjärta. :) men hade gärna gjort ett imorgon med.. otålig till tusen!
  • Sallets

Någon som har superknep mot illamående? Spyr och mår riktigt riktigt illa. Ska ringa mvc imorn och be om recept på lergigan. Tar tacksamt emot tips tills dess ????

• Jenniebianca

Hej! Jag plussade idag ???? Ska egentligen ha mens nu på lördag. Helt hundra på att det skulle vara negativt eftersom jag har väldigt ont i ljumskarna. Men inte då ???? Men väldigt nojjig ändå. Förra månaden plussade jag på morgonen men på eftermiddagen började jag blöda. Missfall. Men håller tummar och tår denna gången.

• skruttan1988
    Sallets skrev 2016-02-11 19:00:31 följande:

Någon som har superknep mot illamående? Spyr och mår riktigt riktigt illa. Ska ringa mvc imorn och be om recept på lergigan. Tar tacksamt emot tips tills dess ????

Testa åksjukearmbanden. :)
  • NickiR
    Miaomiao skrev 2016-02-10 21:54:56 följande:

Hej tjejer, jag är gärna med här, bf 17/10. Fjärde barnet.

Grattis
  • NickiR

Vad kan ni om träning och tidig graviditet? Jag började äntligen träna förra året efter många års uppehåll. I vinter har det gått sådär men började igen nu innan jag plussade. Vill försöka fortsätta så jag körde lite lätta intervaller tidigare idag. Tog det väldigt lugnt men nu är jag både dålig i magen plus har värk till och från. Vad det dumt gjort??

• NickiR
    Sallets skrev 2016-02-11 08:09:20 följande:

Hej!
    Får jag också vara med? :) Är i chocktillstånd här.
    Plussade igår på bim -1, verkligen inte planerat utan en "hoppsan". Har 2 barn sen innan, födda -11 och -13.

Grattis! Har också två barn födda 10 och 13. Tog över ett att plussa denna gång
  • LaFontaine
    NickiR skrev 2016-02-11 20:05:11 följande:

Vad kan ni om träning och tidig graviditet? Jag började äntligen träna förra året efter många års uppehåll. I vinter har det gått sådär men började igen nu innan jag plussade. Vill försöka fortsätta så jag körde lite lätta intervaller tidigare idag. Tog det väldigt lugnt men nu är jag både dålig i magen plus har värk till och från. Vad det dumt gjort??

Jag brukar tänka att Marit Björgen faktiskt tränade hela sin graviditet igenom (man gör faktiskt en studie om henne nu). Träning är inte farligt vid normal graviditet, men lyssna på kroppen. Jag har till exempel svårt att springa nu eftersom jag blir galet andfådd. Styrketräningen funkar dock fortfarande helt som vanligt och då kör jag på så länge det känns bra.
Svar på tråden BF Oktober 2016