• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    Mattis89 skrev 2016-02-10 14:20:34 följande:

Tack snälla för alla svar! Gulliga ni är :) jag har en tid för ul 8mars hos BM men känns superkämpigt att vänta en månad till. Jag försöker inte stressa upp och lyssnar mycket på kroppen. Vad har ni för symptom nu v.6? Jag mår illa på morgonen och även om jag slumrar till på dagen och vaknar, känner mig yr och ooootroligt trött och även hungrig, har redan fått problem att knäppa jeansen... Undrar även hur man meddelar om man vill vara med i BF oktober 2016 fb gruppen? Kram på er!

Jag förstår också din oro. Har haft en del mf och det sista var i dec. Det är inte lätt att bara släppa oron. Skönt du fått UL. Jag hoppas på att få ett vul i slutet av feb. Mina symptom än så länge är extremt illamående. Spyr hela tiden. Fått medicin men spyr ändå ca 5 ggr per dag. Och så är ja trött...
  • emelieB

Lite brun flytning i trosan när kg var på toa. Inget när jag torkade eller efter men känner mig ledsen o uppgiven :((

• Vanja
    Mattis89 skrev 2016-02-10 12:46:15 följande:

Hej på er tjejer :) idag går jag in i v.6 och oron är enorm för missfall då jag hade ett för 3mån sen i v.5 då dem även misstänkte utomkveds men kunde ej fastställa det.. Hormonerna hcg gick tillslut ner till noll och en månad senare vart jag gravid. Beräknad enligt appen 11okt, men ska bli kul att se hur mycket datumet ändras efter ul framöver. Vet någon när man kan gå och göra ett tidigt ul för att se om detta sitter rätt och även om ett litet hjärta tickar, så man kan pusts ut? Jag föredrar inte att göra vul av olika anledningar. Mvh Matilda

Förstår din oro, jag blev gravid på första försöket men fick sedan missfall i v6. Två veckor senare blev jag gravid igen men fick då missfall i v 12 :( kändes rätt hopplöst. Nu är jag gravid igen, har haft en mens emellan sen senaste missfallet.. Verkat som jag har lätt att bli gravid iaf men kan inte förstå varför jag inte fick behålla dom? Jag har två friska barn sedan tidigare och har aldrig haft missfall förut, vad som har förändrats dom senaste åren är mig ett mysterium. Känner nu att jag antingen bara har haft otur dom senaste två gångerna och att det då kommer gå bra nu, Lr så har jag blivit för gammal lr nåt, men jag e bara 30 :(. Jag har iaf bokat tid hos en privat gyn och ska få komma o göra ett vul om två veckor. Känns lite lugnande, kanske kan man se vad som är fel redan om det nu är så. Jag vet ju nu inte varför du inte gärna vill göra vul, om det känns jobbigt (skämmigt) lr vad de är. Jag är inte heller så glad i tanken faktiskt :) Men jag tror helt klart det är värt de, att bita ihop och göra det om du Kan. Då kan man ju se mycket tidigare än vanligt ul.. Hoppas det går vägen för dig denna gång!! Kram
  • Vanja
    Vanja skrev 2016-02-10 15:43:53 följande:

Förstår din oro, jag blev gravid på första försöket men fick sedan missfall i v6. Två veckor senare blev jag gravid igen men fick då missfall i v 12 :( kändes rätt hopplöst. Nu är jag gravid igen, har haft en mens emellan sen senaste missfallet.. Verkat som jag har lätt att bli gravid iaf men kan inte förstå varför jag inte fick behålla dom? Jag har två friska barn sedan tidigare och har aldrig haft missfall förut, vad som har förändrats dom senaste åren är mig ett mysterium. Känner nu att jag antingen bara har haft otur dom senaste två gångerna och att det då kommer gå bra nu, Lr så har jag blivit för gammal lr nåt, men jag e bara 30 :(. Jag har iaf bokat tid hos en privat gyn och ska få komma o göra ett vul om två veckor. Känns lite lugnande, kanske kan man se vad som är fel redan om det nu är så. Jag vet ju nu inte varför du inte gärna vill göra vul, om det känns jobbigt (skämmigt) lr vad de är. Jag är inte heller så glad i tanken faktiskt :) Men jag tror helt klart det är värt de, att bita ihop och göra det om du Kan. Då kan man ju se mycket tidigare än vanligt ul.. Hoppas det går vägen för dig denna gång!! Kram

I vecka sex-sju kan man få se ett tickande hjärta med vul. ;)
  • miss september

Jag gjorde VUL idag, trodde jag var i vecka 7 (6+1), räknat efter senaste mens. Det sågs inget tickande hjärta. Gynekologen sa att jag är gravid men i vecka 5+3 och då är det för tidigt att se. Ska tillbaka om 2 veckor och hoppas då på ett tickande hjärta! Men jag är såklart orolig...

• Vanja
    miss september skrev 2016-02-10 16:56:43 följande:

Jag gjorde VUL idag, trodde jag var i vecka 7 (6+1), räknat efter senaste mens. Det sågs inget tickande hjärta. Gynekologen sa att jag är gravid men i vecka 5+3 och då är det för tidigt att se. Ska tillbaka om 2 veckor och hoppas då på ett tickande hjärta! Men jag är såklart orolig...

Hoppas det syns nästa gång.. Är ju jättevanligt att man blir tillbakaflyttad lite! Håller tummar o tår!
  • Lerumsmamma

Får man joina denna grupp? :) plussade igår på bim -1, BF 18 oktober men får planerat kejsarsnitt senast 4 oktober pga min diabetes och att jag redan snittats akut 2 gånger. 2 pojkar tidigare som är födda jan2013 och september2014. Hoppas på en tjej denna gången eftersom det blir vårt sista barn.

• vinnis

Hej tjejer..här e en till som plussade i måndags :) jag har en liten son född -13 efter det ett MA i v. 9 i april och en ofostrig grav i sept. Med detta i bagaget är det rätt svårt å glädjas faktiskt...iallafall just nu, men jag försöker att se det positiva och inse att så länge pyret faktiskt sprattlar omkring därinne så är det inte missfall jag bär..Jag hade ingen aning om att missfall var så vanligt då få talar om det men känner ett stort stöd här på familjeliv. Jsg önskar er alla lyckade och härliga graviditeter :) Jag mår så illa å är sjukt spänd i tittarna...för å inte tala om trött...men jag tar alla symptom som något bra..Kul å följas åt

• IdaJ
    Lerumsmamma skrev 2016-02-10 17:22:20 följande:

Får man joina denna grupp? :) plussade igår på bim -1, BF 18 oktober men får planerat kejsarsnitt senast 4 oktober pga min diabetes och att jag redan snittats akut 2 gånger. 2 pojkar tidigare som är födda jan2013 och september2014. Hoppas på en tjej denna gången eftersom det blir vårt sista barn.

Grattis! Här har du en till som bor i Lerum :)
  • vinnis
    IdaJ skrev 2016-02-10 18:03:01 följande:

Grattis! Här har du en till som bor i Lerum :)

Jag med, bor i Gråbo centrum :) 28 år
Svar på tråden BF Oktober 2016