• eagle87

BF Oktober 2016

Decibel84 skrev 2016-03-16 20:37:54 följande:

Vi har gjort utredning på en fertilitetsklinik så jag testade och frågade om jag fick komma på VUL och det var det ingen tvekan om.
    31 mars har jag inskrivning och då ett nytt VUL så det känns som en "Okej" tid att vänta. Är mycket lugnare nu och jag tycker det är ett jätte bra val att göra ultraljudet tidigt så man är lugn.

Jag mår väldigt bra, ömma bröst är väl "allt"

Har du skrivit på fb nu att ni är gravida? Ja tänkte de efter kub den 7/4 men vet inte hur vill typ göra ngt unikt
  • eagle87
    Decibel84 skrev 2016-03-16 20:58:16 följande:
    Nej..tvekar på det...har gjort en bild som ska symbolisera att vi väntar bebis,  för två år sedan tänkte jag redan"sådär vill jag också berätta":)
    drömmen hur jag skulle berätta för syrran funkade inte, haha jag var för ivrig

Men i helgen berättar jag för pappa och de närmaste vännerna iaf.
    Känns som att världens största grej för mig vill jag inte hålla hemlig längre nu..Men några "random" på facebook kan jag dock vänta lite med:)
    Åh kan jag intr få se den bilden?

Vi har oxå försökt länge O dagdrömt om när man kan dela de.. Våra familjer vet redan
  • eagle87
    Ggrahnen skrev 2016-03-21 11:11:23 följande:

V.12 idag. Blödde mängder igår och klumpar. Höll inte i sig längre än en timme men blöder fortfarande, fast sparsamt. Nu har jag och min sambo gråtit i nästan ett dygn och vi väntar på att gyn ska ringa upp.. Så verkar dessvärre som vi fått ett missfall...igen. Så jag lämnar nog gruppen. Men stort lycka till till er alla!! Njut och ha det underbart!

Åh Gud va jobbigt, beklagar.. Spec efter ni sett hjärtslag O allt :( men kanske finns de hopp.. Vissa blöder ju O allt är ok
  • eagle87
    Ggrahnen skrev 2016-03-22 10:54:48 följande:

GUD VAD MAGISKT! 11+1 och pyret var hur livlig som helst!! Var typ omöjligt att få en bra bild!! 4cm och mår prima!!!

Blödningen var ofarlig och där hade jag suttit i väntrummet och funderat om vi skulle bli tvugna att skrapa.

Fantastisk läkare, vi fick titta längelänge!!! Tack alla för ert stöd!

Åhhhh grattis så glad O lättad för eran skull <3
  • eagle87

Nån som har tjocka genomskinliga äl flytningar ? Har haft till O från sen ja plussa men blir mer v 9 idag

• eagle87

Så fint att vi är flera här som försökt ett tag.. Vi började försöka okt 2013, har pcos.. Blev gravid sept 2015 men fick MF O plussade sen på andra försöket efter MF... Vi var placerade för att börja ivf maj 2016. Så glad att vi plussa naturligt

• eagle87

Väger mig en gång i veckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

• eagle87
    höstsolen skrev 2016-04-04 18:51:46 följande:
    Här i England där jag bor gör de inte cellprov under graviditet men min barnmorska berattade att alla polskor boende i England frågar efter det eftersom i Polen ar det standard att göra under graviditet.

Hehe
    Åh vart i England bor du? Jag bor oxå i England
  • eagle87

Kub idag allt gick bra men de kunde inte mäta nackspalten för bebis var i fel position :/

• eagle87
    höstsolen skrev 2016-04-16 12:00:01 följande:
    I Sverige säger man vecka 14 i ditt fall, men i t.ex. England där jag bor säger man v 13.
    Vart i England bor du? Jag bor oxå i England?
  • eagle87
    höstsolen skrev 2016-04-16 12:27:27 följande:
    Norra London. Du? Det finns en grupp som heter Gravid i UK men den ar inte så aktiv hehe
    Jag bor i Peterborough... Ca 1.5 timmar från London.. Trivs du i England? Hur länge har du bott här?
  • eagle87
    Anonym (minbebis) skrev 2016-06-07 06:06:26 följande:
    Det där är ju verkligen inte sant. Varför skriver ni ens såna kommentarer? Hur mycket man gått upp under sin graviditeten har inget och göra med hur vidaan var smal eller överviktig tidigare!
    De sant att överviktiga behöver ej gå upp lika mycket som normal / underviktiga...
  • eagle87

Jag har bf 25 okt och min sista arbetsdag är 23 september. Jobbar i en salong i England

• eagle87

Vecka 30+0 idag O sååååå sjukt trött orkar ingenting O sover inte speciellt bra. Verkl trött på O vara gravid just nu. Ngn som känner likadant?

• eagle87

Håller på bli galen har fått utslag över hela kroppen som kliar. Pågått ngr dagar. Nätterna e värst. Lagt salva O tagit antihistamin inget hjälper. Kroppen kokar spec fötterna. Sov nästan inget igår. Tagit blodprover men visa inget avikande. Ngn som har samma?

• eagle87
    LisenB skrev 2016-10-27 17:29:13 följande:

Hur går det för er alla? Idag är pojken 10 dagar. Allt är oregelbundet och jag sover kanske sammanlagt 4 h per natt om jag har tur.. Hur sover era bebisar? Hur ammar de? På måndag börjar min man jobba igen.. Hur ska det gå?! :)

Jag känner precis likadant.... sover knappt någonting har svårt o sova på dagarna när bebis sover... de ska ju ammas varannan tredje timme till ca 3 mån hur ska man orka? Har så svårt O somna O ligger ofta bara vaken har typ utvecklat ångest för sömn O sängen nätterna.... skulle vara glad om jag fick ngr timmar mer på natten O ngn på dagen men kan liksom bara inte stånga av...
  • eagle87

Är så trött på att ligga i sängen dagtid när mamma / mannen passar bebisen... ligga O försöka somna O kan inte somna skapar sååå mkt ångest... samtidigt orkar jsg inte vara uppe O göra ngt när jag e sååå trött... ingen kraft i kroppen O känns som hjärnan är full med bomull.... dagarna blir nätter som blir dagar.. Han e 8 dagar idag.. i och med att jag inte spenderar mkt tid me han förutom amning och blöjbyte så känns de intr heller som vi knutit an... tycker inte heller amningen e mysig.... snälla hjälp...

Svar på tråden BF Oktober 2016