Inlägg från: Decibel84 |Visa alla inlägg
  • Decibel84

BF Oktober 2016

anna90 skrev 2016-03-17 15:34:51 följande:
    Gör du privata VUL eller får du göra så ofta hos gyn??

Vi har gjort en utredning på sophia hemmet, blev dock gravida naturligt men jag chansade och frågade om jag fick göra ett VUL hos dom, och det fick jag.
    Sen ska jag ju på inskrivningen och får göra ett där också:)

Men sen dröjer det nog:)

• Decibel84
    eagle87 skrev 2016-03-19 23:23:54 följande:

Va på ul idag O fick se den här fina älsklingen som verkar må jättebra

grattis!!
  • Decibel84

Idag har jag berättat för mina vänner, LIVE.
    Jag kom på att jag har fan aldrig sagt orden högt..JAG ÄR GRAVID.
    Syrran smsade jag, mamma och pappa likaså.
    Jag kände att jag verkligen behövde säga orden och få den där reaktionen.

Det var så häftig känsla, jag sa att jag var med barn..och kompisarna började gråta och flög upp och kramade mig..Jag behövde verkligen det!
    Mår annars superbra, ömma bröst bara. Men är otroligt känslig nu märker jag grät idag tidigare och reagerar på småsaker..Så att avsluta dagen med kramar från vänner var fantastiskt:)

• Decibel84
    Finurligafiluren skrev 2016-03-20 09:37:36 följande:
    Här är bild från mitt VUL i torsdags (8+4, 1,8 cm lång). Idag gick jag in i v10!! Har typ inga symptom..
    va lustigt att bilderna kan se så olika ut vid ändå samma vecka...du har exempelivis jätte mycket "grått" i din "bubbla" min var typ bara en liten prick:)
  • Decibel84

Jag känner att jag har varit lite lost vad gäller VUL och RUL.
    Jag gjorde ju ett VUL förra veckan och trodde jag skulle göra ett till nu vid min inskrivning..Men fick sen höra att nej det gör man inte, man gör det i v18
    WHAT 18?!

Det är ju JÄTTE långt kvar
    Menar dom att vanliga människor(som inte bokar in privat) väntar till v18?

• Decibel84

Åh jag vill så gärna se bebisen igen.
    Är helt otroligt att man ska behöva vänta till typ v18 egentligen.
    Varför väntar man så länge när mf risken är som högst INNAN dess?
    Nu är det bara inskrivning strax. Går in i v 10 på fredag iaf:D

P.s Köpte första babyplagget idag, (förutom de små skorna jag köpte i vecka sex). :D

• Decibel84
    Oktbebis skrev 2016-03-23 20:22:37 följande:
    Där jag bor får man ett ul i vecka 12-13 sedan ett igen runt vecka 19 :) konstigt att det är så olika runt om i landet
    jo det är verkligen olika..Men nu har jag läst något om att man kan få se tidigare om man gör ett KUB test...Men ska höra med BM nu vid inskrivningen
  • Decibel84

Fy, jag måste sluta googla..Läste något fruktansvärt igår som jag inte kan sluta tänka på som drabbade en tjej som är i samma vecka som mig...10+1

Det gör mig så otroligt rädd när jag läser om tjejer som fått MF men mått hur bra som helst och liksom gått och inte vetat något i flera veckor..

• Decibel84
    anna90 skrev 2016-03-31 12:42:43 följande:

Hej! Var på VUL idag i v. 10+0 och allt såg jättebra ut! Blev så jäkla lättad då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v 10-11 men det hade avstannat i v 6....

Nu till min fråga: Vet någon av er hur stor missfallsrisken är om man sett att allt står rätt till när man gått 10 fulla veckor?

Vet ju att risken sjunker efter v 12 men tänkte att många som får missfall i v12 kanske har haft en grav. som stannat av några veckor tidigare? Och oftast kanske man inte varit på två lyckade VUL innan?

Jag vet inga siffror, men när jag fick se mitt i v 7 så sa dom att när storleken är "rätt" och hjärtat slår så är risken lägre..I detta läget var det ju mest att se så det fäst på rätt sätt och låg rätt i livmodern..Men du som är i elfte graviditetsveckan då är ju organen"klara" vad jag förstår och då borde chansen vara ännu bättre:)
  • Decibel84
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-02 10:46:16 följande:
    Ja man måste sluta googla.. annars blir man knäpp.. alla säger ju typ att så länge du har symptom osv så är allt bra.. men när ja fick mitt mf i dec så hade ja kvar mina symptom ca 8 dagar efter konstaterat MF... så allt är så otroligt olika...

Om du sett hjärtat så minskar ju risken, men oron kommer alltid finnas ändå, finns ju inga garantier efter v 12 heller... de minskar men det finns ju fall där barnen dör även efter det. Så för ens egen skull får man försöka släppa på tankarna.. inte så lätt jag vet..
    Nej det är verkligen hemskt, och på något sätt är rädslan värre eftersom vi försökt i så många år...
    Men jag kan inte påverka ett MF utan det är kroppen som stöter bort det som inte är som det ska...Jag har i princip inga symptom alls, lite ömma bröst och när jag sa det utbrast min läkare"men det är ju verkligen ett symptom" ! :) Så  ja jag vet, jag är bara nojjig..
Svar på tråden BF Oktober 2016