Inlägg från: Decibel84 |Visa alla inlägg
  • Decibel84

BF Oktober 2016

LisenB skrev 2016-05-29 07:26:17 följande:

Rul för oss på tisdag!! Längtar och är såklart lite nervös. Se vem det är där inne och om allt står rätt till. Magen varierar så mycket hur den känns tycker jag. Ibland drar det så det gör jätteont och andra gånger känns den mindre och känns inte alls. Hur känner ni med era magar?

RUL imorgon för mig och jag har haft en fantastisk graviditet..jobbar och känner inget alls..Magen blir hård på kvällarna men vetinte om det bara är pga tarmarna..
  • Decibel84

RUL idag, supernöjd.
    Ville veta könet för att det skulle bli mer verkligt för oss..Svårt att haja denna graviditet som knappt känns eller syns.
    Det är förmodligen en flicka, var beskedet..såå glad!

• Decibel84
    orzia1 skrev 2016-05-31 07:58:30 följande:
    Grattis. Ska ni gå på fler UL för att se könet igen så det blir mer säkert?
    hmm nej det tror jag faktiskt inte, skulle dock gärna vilja ha en bättre UL bild men jag ska på TUL senare så kanske(nja) kan hålla mig tills dess:)
  • Decibel84

Åhh, jag kan inte hjälpa det men är lite småsur för att vi fick så himla dåliga bilder.
    Har varit på två VUL tidigt, fick små bilder med mig hem och i v12 kunde man se typ två "bönor" vilket man kan förvänta sig vid den tiden, men tyckte det var rätt tydligt...

Nu känns det som att läkaren typ somnade på zoomknappen och bilderna är dåliga.

jag vet att det har o göra med hur aktiv bebisen är , men hon sa själv"åh vilka bra bilder"

Gick igenom RUL i 50 min och jag fattade typ aldrig vad som visades på skärmen...EN gång spärrade jag upp ögonen rejält och såg profilen så himla fint och hur bebis sipprade fostervatten..men sen skulle hon zooma igen..

• Decibel84
    orzia1 skrev 2016-06-04 11:56:10 följande:
    Jag förstår dig, vi har inte heller fått så bra bilder, fick en profilbild på ett UL när jag bara skulle kolla moderkakan, men det blev inga bra profilbilder på rul. Dock lyckades hon få en bra fot bild.

Vi ska nog (om jag snart mår bättre) boka in privat 3d UL. Men vet inte än i med jag inte mår bra och statusen är så olika från dag till dag...

Ni kanske kan boka privat och få en bättre upplevelse?
    jag har funderat på att boka in ett UL där vi gjorde vår fertilitetsutredning, men är lite"feg" för o fråg...typ.."vi har gjort rul men fick dåliga bilder"... har högkostnadsskydd så det skulle inte kosta något iaf:D
  • Decibel84

herregud vilken känslig dag jag haft idag.
    känns som att alla känner av sin bebis utom mig.
    Jag har längtat efter detta men är så jävla svårt när man inte känner eller ser något.

Vill ju älska detta, njuta, slappna av och bara känna det röra sig där inne.

baah, vill bara gråta

• Decibel84

I helgen låg jag på mage och skulle sovva.
    Kände då ett knäpp...så jävla häftigt, det måste ha varit detta alla har pratat om!!

Dagen efter knäppte det två gånger igen när jag skulle sova..

Så jävla tacksam och grät!

• Decibel84
    Alvsten skrev 2016-06-13 18:33:38 följande:
    Åh vad roligt!!!! Grattis! :)
    tusen tack, längtar tills jag får känna det mer!
  • Decibel84

I fredags kände jag bebis utanpå, la händerna under naveln och kände knackningar mot handen....inte känt något sen dess dock:(

sen tror jag att jag börjar få foglossning, ont typ varje kväll nu och ligger i soffan...har svårt att ta mig upp ur soffan själv så får se till att inte hasa ner för långt:P

ska prata med BM om ett bälte, fick låna ett bälte av en släkting men tycker det är så smalt, och detta bälte skulle man knäppa BAK . Jag måste ju ha ett som jag kan knäppa själv.

• Decibel84
    Alvsten skrev 2016-07-03 11:13:43 följande:
    Jag jobbar på kontor och kommer ta semester från 5e oktober. Har bf 30 oktober. Skönt att kunna vara hemma och ta det lugnt sista tiden :)

Men är det inte jobbigt att vänta med semester tills så sent?:S

Svar på tråden BF Oktober 2016