Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF Oktober 2016

Sambon får ha kvar sitt datarum ett tag till. Barnrummet behövs inte än och vi letar hus så vill inte börja kosta på tapeter och sånt än. Men pausar nog husletandet om någon månad. Vill inte flytta som höggravid eller med en liten bebis.

Alvsten skrev 2016-05-23 20:36:57 följande:

Åh vad roligt! Vi flyttar på lördag och längtar tills jag får gå loss i barnrummet :)

• Lilla Luna

Någon som vet ungefär hur länge brösten växer? Mina bh-ar är för små, bara en som passar,. Vågar dock inte köpa nya i fall jag växer ur dem också. Samma med byxor.. Vilken storlek vågar man köpa på gravidbyxor liksom?

• Lilla Luna

Vi ska inte heller kolla kön. Har rul imorgon. Börjar bli orolig att det inte är någon där då jag inte har några symptom..

Tyret1501 skrev 2016-05-29 20:49:43 följande:

Jag har äntligen rul imorgon! Och går in i vecka 20! Så jag har längtat! Imorgon ska jag få se mitt barn och förhoppningsvis ser allt ut som det ska! <3 vi har bestämt att inte ta reda på kön! Någon annan som inte heller gjorde det? Har ni ångrat er? Vi hoppas på att ge förlossningen ytterligare en wow-faktor! Jag hoppas på en flicka (har en pojke sen tidigare) eftersom vi inte ska ha fler barn och det hade vart kul och ha en av varje! Min sambo är helt övertygad om att det är en Pojke! Det ska bli så fint att äntligen se det lille knytet!

• Lilla Luna

Imorgon "smäller" det. RUL. Kl 15.00.

Sambon uttryckte igår lite oro. Tänk om något är fel eller så. Hans oro smitta av sig. Tack J!

Känns som att morgondagen kommer gå sjukt segt fram till rul. Jobbar halvdag så lite tidsfördriv fram till 13 har jag.

• Lilla Luna

Sitter i väntrummet på ultraljud och börjar bli lite nervös. Svettigt är det med 26 grader ute och molnfritt. Minuterna går segt.

• Lilla Luna

Men tack och hej. Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.
  • Lilla Luna
    orzia1 skrev 2016-06-02 12:59:11 följande:

Deras datum från UL får man nog ta med en klackspark, men visst det är drygt när de flyttar en. Mig ville de flytta 10 dagar, enligt de så är det inget ovanligt, men då jag har massa komplikationer så är vi oroliga hon får i sig för lite näring. Alla tidigare UL har varit typ på dagen rättt. Men med det nya datumet som de vill så innebär det att jag testa plus typ 5 dagar efter befruktning och mådde illa 2-3 dagar efter befruktningen..

Hoppas bebis väljer o titta ut i okt och inte nov.

Ja, känns lite missvisande att plussa redan 5 dagar efter befruktning. Men sen kommer ju bebis när den är redo. Både jag och mina syskon är födda tidigt. Jag med 4 veckor, storebror med 6v, småsyskonen med 2v så jag håller hoppet uppe. :)

Hela jag är liten, sa bm som gjorde ul, så jag får nog ingen stor mage men en gravidmage lär jag få,men ingen mega. Är väl inte tokliten egentligen. Men min bebis kanske är mindre än snittet också? De hade svårt att mäta också för bebis ville inte samarbeta och hon fick inte mäta från rätt vinkel. Så jag ska fråga då vi är in igen även fast jag vet att de inte kommer flytta oss igen på papper, men jag kan ju köra min egna nedräkning då. :)
  • Lilla Luna
    Alvsten skrev 2016-06-03 09:59:27 följande:

Tack!

Vi är kvar på akuten men han mår bättre <3 vi inväntar röntgensvar innan vi får åka hem.

Men vilken dag för er! Tur ni båda fick se bebis. <3
  • Lilla Luna

Ni som varit med förr, hur vet jag vad jag kommer ha i föräldrapenning då jag går på mammaledighet? Försökte ringa FK men med köplats 87 så gav jag upp. Vill liksom ha koll på ekonomin.

Svar på tråden BF Oktober 2016