• Ggrahnen

BF Oktober 2016

Eili skrev 2016-04-04 19:37:23 följande:

Haha jag kom på att jag räknade fel precis som du så jag är "bara" 12+0 idag

Haha ja det är rätt lätt tydligen!

Är 28 och bor i Uppsala, själv?
  • Ggrahnen
    Anonym (funderar hit och dit) skrev 2016-04-04 23:46:37 följande:

Hej. Hur tänker ni med semester i sommar? Jag tänkte gå på mammaledighet två månader innan bf (alltså redan i augusti) men jag vet inte hur jag ska göra med sommarsemestern. Är det nån ide att ta ut nån semester egentligen? Bättre att spara den kanske? Hur tänker ni?

Min anställning går ut sista augusti..passande, haha! Tänkte absolut ta ut min semester, vi ska bland annat passa på att åka utomlands i maj och sen tar jag nog resten mitt i sommaren nån gång..
  • Ggrahnen
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-05 10:30:25 följande:

Tänk på att man måste ha anställning fram till beräknad födelse, annars kan det bli strul med SGI. Min ena anställning går ut i juli, ska försöka få det förlängt så ja kan ta ut komp o sem aug plus lite i sept. Och sen försöka få heltid på min andra tjänst i ca 1-1,5 månad.

Jo, fick den varningen av min svägerska. Min chef är bm och jobbar inom vård så de är alla förstående. Med tur förlänger de tjänsten. Annars blir det arbetsförmedlingen sista månaden..

Du verkar ha bra koll! Jag känner att jag har noll koll!!
  • Ggrahnen
    anna90 skrev 2016-04-06 10:31:23 följande:

Någon mer än jag som har så himla ont i svanskotan när jag sitter? Eller det känns mest när jag reser mig efter att ha suttit en stund... :(

carpediemo skrev 2016-04-06 11:20:36 följande:

Hej på er!

Tänkte mest fråga hur aktiv ni är med träning/motion?

Läste någonstans att man skulle röra på sig minst 150 h i veckan...

Här ligger jag med ångest och har inte tagit en promenad sedan lördags förra veckan och då bara för att handla :/

Jag var hos sjukgymnasten idag..har foglossning..KUL!..inte.. Är i v.14. Har fått övningar. Får inte träna på många mer sätt än korta promenader, helst med stavar. Bäckenträning. Cykling. Annars kan det bli outhärdlig smärta.. Ska bara gå små steg, Inga trappor. Haha känns som ett skämt men det blir till att laga cykeln...

Rekommenderar dock verkligen att gå till sjukgymnast. Bra övningar!
  • Ggrahnen
    TredjeBullen skrev 2016-04-06 17:01:50 följande:

Hej!

Gjorde kub igår. Allt såg jätte bra ut o fick finfina resultat. Så lättade vi blev. Så otroligt härligt att få se vildingen igen. Är i v 13 (12+5) o magen går snart inte att dölja längre. Hihi! Mammabrallorna e såååå sköna. Dom vanliga byxorna går inte att knäppa längre.

Har ni förresten berättat för chef o kolleger än? Jag har inte sagt nåt än, vet inte riktigt när jag ska göra det heller. ;)

Jobbar på en vårdcentral varav min chef är BM i grunden. Så jag har berättat för de flesta. Får så himla mycket hjälp, svar och omtanke :)
  • Ggrahnen
    Soncabaret skrev 2016-04-07 19:48:52 följande:

FYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, VAD VATTEN HAR BÖRJAT SMAKA ILLA..... Smakar jäkla surgamm-mjölk :'( Hört att det ska börja smaka järn, men mjölksmak var ju något nytt.... 

Haha jag HATAR smaken av vatten.. men är nog mer järn för mig. Haha!
  • Ggrahnen
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-07 22:01:09 följande:

Ja, jag får uppdatera efter besöket. Har bara 10% i batteri.

Kram

Lycka till! Vi håller alla tummar!!
  • Ggrahnen
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-08 12:58:33 följande:

Hej duvan!

Tyvärr fick vi dåligt besked. Bebisen hade varken vuxit och var i den storleken då jag är i v 11 efter många mått av bebis, livmoder eller hjärtslag fanns heller inte efter mycket om och men. Man såg en liten prick i en liten säck, min lilla groda var där.

Bröt ihop efter det på akuten läkaren sa att han inte kunde ljuga och säga att han kanske kan se något.

Det finns en risk att jag blev befruktad några veckor efter vad jag egentligen är. Ham sa att det finns sådana fall med, jag kan vara en av de.

Men han sa jag skulle ha lite tålamod, vi tog ett hcg prov för se värdet. Har inbokat ul och hcg prov på tisdag för se om bebisen ökat i mått och om mina nivåer ökat i hcg provet. Om jag tar ett grav test kommer det bara visa positivt det visar ju bara "ja" och inte nivån.

Känns jobbigt efter fem års längtan bara rinner ut i sanden. Försöker tänka på annat och hoppas på ett mirakel. Vill bara tisdag ska vara här nu.

Kramar!

Det är skönt att de gör så. Att de vill vara helt säkra. Jag fick en blödning i v.6 och fick komma på vul. Han såg inget hjärta och han hade inga förhoppningar men ville vara helt säker, så vi fick ett till vul senare. Då slog hjärtat! Och nu är vi i v.14!!

Förra gången gjorde de också dubbla koller, men då gick det inte lika bra. Väntan är jobbig men det är skönt att de inte gör något förhastat, hur det än går.

Vi här hemma håller alla tummar för dig!!!

Vila i helgen och rå om dig själv. Kram
  • Ggrahnen
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 16:31:10 följande:

Hej allihopa.

Efter besöket på akuten i natt blev jag inlagd.

Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.

Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.

Kram på er!!!

Usch, jätteledsen för er skull! Fick ma innan jul, tolfte veckan. Hade också dött i v.6. Bröt ihop totalt. Finns liksom inget man kan säga för att göra det bättre.. Lider verkligen med er och så hemskt att han inte fick sova över med dig! Stor stor kram!! Jag fick en mens efter missfallet sen blev jag gravid igen. Hoppas det går lika lätt för er!
Svar på tråden BF Oktober 2016