Inlägg från: Decibel84 |Visa alla inlägg
  • Decibel84

BF Oktober 2016

Min bebis är 6.1 cm lång, så härligt att få se den igen igår!!

Dock så gör det så ont när hon kollar(läkaren) så jag hade lite svårt att slappna av och kolla på bilden. Men min partner beskrev för mig och sa att bebis"vinkade" och sprattlade glatt.
    Konstigt hur det kan kännas så olika, när den manliga läkaren gör vaginal undersökning så spänner det inte alls lika mycket.

Oh well...
    Också intressant hur olika våra ultraljudsbilder kan se ut, i samma vecka.
    Jag upplever att mångas bilder har man sett ett huvud och sen en mer "Bönformad" kropp...På min bild var det två bönor..haha
    Men "dragen" blir ju tydligare längre fram.....Senast var bebis 4mm så det är så jävla coolt att det händer saker!

Nu tror jag att jag kan hålla mig lugn till RUL, värsta tiden är över gällande MA.
    Imorgon v13:D

• Decibel84
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-14 22:36:21 följande:
    En liten fråga bara, varför fick du inte göra ett vanligt ul på magen när du är i v 13 imorgon? Lät ju inte bra att undersökningen gjorde ont :( Skönt att allt var bra iaf! :)
    jag frågade och hon sa att man KAN se utanpå magen men lika bra att köra vaginalt..så jag tänkte ok...
    Nja inte ont direkt men det spänner, kanske för att jag spänner mig..Ja det var skönt:)
  • Decibel84

v13 och jag tror fortfarande allt är en dröm.
    Idag låg jag i sängen och skojade med min pojkvän...han drog i mina byxor och sa att dom börjar bli trånga...jag skrattade och kände då att magen blev hård...det måste ju vara ett tecken:)

• Decibel84
    Dani84KR skrev 2016-04-23 10:43:22 följande:

Hallo tjejer
    Hur går det för er?

Undrade en grej, är i v16 (15+1), och har inga symtomet kvar alls, väldigt sällan att jag mår illa nu, oftast bara om jag går för långt mellan måltider. Brösten är inte så ömma längre förutom lite över bröst vårtan.

Läste någonstans att dessa kallas spökveckor eller liknande.
    Är det bara jag som blir väldigt nervös att något är fel?
    Det är en hel månad månad kvar till RUL vet inte om jag kan vänta.
    Själv tycker jag inte att jag har någon mage över huvudtaget men folk runt om har alla kommenterat att man kan se att jag är gravid nu.
    Detta är min första graviditet så jag tycker inte jag känner något. Min vännina som är gravid samtidigt fast detta är hennes andra känner massa och försöker förklara för mig vad de e jag ska känna men tyvker inte jag känner det.

Behövde nog skriva av mig lite och höra hur de e med er andra

Kramar på er
    Och jag hoppas ni har en super helg

Hej, jag är i v14 och har inte haft några symptom alls i princip.
    Jag är nervös, helatiden, men jag har gjort UL på eget bevåg i v7 och v12 så jag anser att jag måste lugna ner mig nu:)

Jag har  varit inne på doppler också men vet många som har svårt att hitta ljuden, och för mig skulle det innebära ännu mer stress...Men sen tror jag också det skulle vara en mysig grej att lyssna på innan man somnar...

Kram!
  • Decibel84
    Oktbebis skrev 2016-04-25 09:24:04 följande:

Har ni börjat handla något till bebis än? :)

absolut, vagn, babysitter, hammock, babynest, åkpåse och kläder
  • Decibel84
    robinminson skrev 2016-04-25 20:18:12 följande:

Hej. Är det någon här som vet om och hur stress påverkar barnet i magen? Alltså om mamman är stressad.

Jag är stressad hela tiden, kan liksom aldrig slappna av. Så har det varit för mig i flera år. Känner mig jämt stressad, rastlös, otålig, dåligt humör, på helspänn m.m.

Är så orolig att bebisen i magen ska ta skada. Hur ska jag någonsin kunna lära mig att slappna av ordentligt? För hur jag än försökt hittills så har det inte lyckats. Och oron över att barnet tar skada då gör stressen ännu värre. Har ingen att prata med direkt heller. Känner mig urdålig och hemsk som människa pga stressen..

När har du inskrivning hos BM?

Stress kan absolut påverka bebis, å andra sidan får man tänka på att kvinnor som lever i krig föder friska barn.
    Jag tror man bör prioritera om och lägga om sitt liv en aning...
    Många har ju stressiga liv, speciellt om man redan är förälder , men jag tror att ordentlig sömn och ordentliga måltider är A och O

• Decibel84

Oj va magarna är olika, sånt är verkligen intressant
    Min mage blir stor på kvällen och hård, så det är inte bara maten;)

Fyndat en massa kläder idag på loppis, så himla nice när det är så bra priser...varje plagg 20kr/styck:)

• Decibel84

Älskar kvällarna för då sväller magen och blir hård och jag känner mig verkligen gravid...Men är ju förmodligen "bara" tarmarna..Men det är ju ett tecken och symptom vilket är härligt!
    På dagarna känner jag inget alls..

• Decibel84
    Sbfaa skrev 2016-05-15 13:06:00 följande:
    Hihi känner samma! Har tom börja få sparkar på kvällarna :D är nu i vecka 19 (18+0 )
    Har ni börjat få sparkar?
    Nää känner ingenting..
  • Decibel84

Grattis till alla, härligt att era RUL gick bra..Jag har mitt på måndag, längtar ihjäl mig

Svar på tråden BF Oktober 2016