JagOchKulan skrev 2016-05-09 08:27:28 följande:
Lilla bebben växer och är energisk i Magen...
På torsdag ska vi på ultraljud för att förhoppningsvis kunna se könet, inte för att de spelar någon roll Vad de blir :)
Hoppas på att lillen mår annars bra och även se hur de ser ut med födeselsedatumet..
Gjorde ett tidigt ultraljud för att se om man verkligen var gravid, då graviditeten inte var direkt planerad, då kom de fram till ett "ungefärligt" datum..
Dvs då är jag idag v.19 enligt deras beräkning då.
För någon anledning så känner jag på mig att jag är någon v mer än de sa, har mer symtom som i v21...
Men vi får se ^^
Barnrummet är nästan klar, enda som e kvar e tavlor:)
Barnvagnen blev beställd i förra veckan, och eftrr många tester så blev de får absoluta favorit:
Chassi som e anpassad till dessa delar: Super Viking liggdel, sittdel från super nitro.
Färg: mörkgrå
Tillbehör: myggnät, regnskydd, skötväska, sido korg till vårens picknick
Däck: luft däck
Annars då?
Jobbar med matgrossist affär som vikariat, de visste om graviditeten på intervju..
En butik som har alla saker i storpack, därav en del tunga lyft dagligen.
Vissa dagar är tuffa, men va ska man göra, man måste jobba..
Mest plock om dagarna, Men hellre lyft än att stå i kassa, märker att ryggen tar kål på en i kassan...
Någon mer som upplever att kassa arbete är besvärligt ?
Arbetet förväntar sig att jag ska jobba heltid fram till oktober, eller åtminstone till sep.
Jag är en typiskt person som inte
Vill vara dålig utan pushar mig mer än va jag borde göra...
Jag e dessutom vikariat för en annan som gick på mamma ledighet, dvs 2 mån tidigare hem pga arbetet.
Hon som gick hem hade truckkort, vilket underlättade för henne på slutet, men jag har inget så jag drar allt med handtruck. Hehe lite tungt ^^
Hur räknas egentligen mamma penningen?
Nu jobbar ja heltid, åtminstone till augusti, då har de gått 6 mån på arbetet, innan de så var jag arbetslös i 4-5 mån och innan de så arbetetade jag nästan 100% i 1 år...
Räknar de mån från denna tjänst eller räknar de från de gamla?
Det lättaste är att ringa f.k och fråga. Du kan ansöka om graviditetspeng de sista 2 mån om du har ett tungt jobb och ej kan bli omplacerad. Gör det, du får inget tack av ditt arbete om du sliter ut dig och bebisen... kram