• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • happylife
    Erla skrev 2017-08-04 11:49:22 följande:

Idag har en STOR bit av slemproppen kommit ut ^^ Längtar så sjukt mycket efter lilla räkan så nu börjar väntan bli typ olidlig haha!

Hur lång tid tog det för er, som redan fått era små, för förlossningen att komma igång efter att slemproppen lossnat?

Min slempropp började lossna två dagar innan hon tittade ut
  • Erla
    happylife skrev 2017-08-08 10:59:22 följande:

Min slempropp började lossna två dagar innan hon tittade ut

Min började släppa ordentligt i fredags och sedan dess har det kommit lite varje dag. Fler onda sammandragningar sedan igår så håller tummarna nu :D
  • happylife
    Erla skrev 2017-08-08 12:07:38 följande:
    Min började släppa ordentligt i fredags och sedan dess har det kommit lite varje dag. Fler onda sammandragningar sedan igår så håller tummarna nu :D
    Så spännande!
  • Zora

Blir nog tvungen att lämna er igen dessvärre. Ser ut som att det är ännu ett MA. Vet säkert nästa vecka, men sannolikheten att det är en ok graviditet är i princip noll

• Erla

Gick på toaletten i morse och kissade. Krystade till lite extra som vanligt för att tömma blåsan helt och ut forsar ca 1-2 dl vätska. Tyckte det var lite väl mycket. Ringde förlossningen och de tyckte att det var osäkert om det var fostervatten eller bara mycket kiss eller flytningar. Jag är osäker själv, men skulle dubbelkolla under 3 timmar med en kökshandduk i trosorna.

Hur skulle ni tolka det hela??

• Bäbiiiis
    Erla skrev 2017-08-11 09:46:26 följande:

Gick på toaletten i morse och kissade. Krystade till lite extra som vanligt för att tömma blåsan helt och ut forsar ca 1-2 dl vätska. Tyckte det var lite väl mycket. Ringde förlossningen och de tyckte att det var osäkert om det var fostervatten eller bara mycket kiss eller flytningar. Jag är osäker själv, men skulle dubbelkolla under 3 timmar med en kökshandduk i trosorna.

Hur skulle ni tolka det hela??

Hur har det gått? Var det vattnet som gick? När mitt vatten gick så fortsatte det rinna och rinna hela tiden. Eller i alla fall någon timme. Det var igen tvekan. Jag stoppade sonens blöja i trosorna. Det var kanon! Bättre än en handduk.
  • Erla
    Bäbiiiis skrev 2017-08-12 09:06:32 följande:

Hur har det gått? Var det vattnet som gick? När mitt vatten gick så fortsatte det rinna och rinna hela tiden. Eller i alla fall någon timme. Det var igen tvekan. Jag stoppade sonens blöja i trosorna. Det var kanon! Bättre än en handduk.

Nä det var troligen inte vattnet :) får glatt vänta lite till :P
  • Erla

En liten flicka tittade ut igår klockan 16:40 :)

Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.

Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.

Nu är det bara amningen som ska komma igång och vänjas vid.

• pugsnotdrugs
    Erla skrev 2017-08-14 06:22:53 följande:

Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.

Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.

Nu är det bara amningen som ska komma igång och vänjas vid.

Stort grattis!!
  • ohhello
    Erla skrev 2017-08-14 06:22:53 följande:

Åh! Grattis till flickan! Och vad skönt att allt gick så bra! <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend