Inlägg från: EmelieB91 |Visa alla inlägg
  • EmelieB91

Beräknad i Oktober! Vi följs åt!

Hej hej! Plussade igår och är beräknad till 2/10. Plussade i december också men fick sedan missfall i v.6. Är nu alltså gravid igen 3 veckor senare. Oron är en ständig följeslagare för tillfället, speciellt då de rekommenderar att vänta en mens med försöken.

Har en son född -14 och hoppas verkligen att det är vår tur nu att få ett syskon.

• EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-25 14:42:42 följande:
    Jag har också missfallsoro. Fick ett missfall i oktober i v. 8. Jag hade också två missfall i rad innan jag fick första barnet. Så sammanlagd statistik hittills för mig: Tre missfall och två barn. Hurra! Ser ju strålande ut... ;)
    Håller tummarna för oss dåGlad Mitt missfall började med att jag fick väldigt ont i vänster sida av magen. Blod hade tagit sig ut i buken och irriterade. Jag åkte alltså in för smärta i magen och vid ultraljudet berättade dom att det var ett missfall på gång. Det var ingen rolig julklapp. Är därför livrädd nu när det värker, spänner och molar i just det området. Har v5+4 som delmål. Har du något delmål?
  • EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-26 17:41:14 följande:

Den känns ödslig...

Händer väl inte så mycket nu. Känns bara som en lång väntan innan man kan göra vul och gå på inskrivning. 

Köpte två digitala Clearblue idag. Tänkte ta en i morgon och sedan vänta någon vecka för att se så det stegras. När ska det stå 3+? Vilken vecka alltså.
  • EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-26 19:34:18 följande:

När det är tre veckor eller mer sen ägglossningen fattar jag det som. Jag fick 3+ idag vilket mest gjort mig orolig för det kändes för tidigt. Men jag är förmodligen i v.6 istället för v.5 när jag räknat och tänkt lite. Då passar det bättre med 3+.

Jag tänkte mest att tråden borde typ koka av alla nygravida som plussar och vill va med. Ligga öde ett dygn känns inte okej. ;)

Det är svårt det här med veckor. Enligt sista mensen är jag 4+6 och enligt ägglossning 4+1. Valde att gå på den sista, hellre ta i underkant.
  • EmelieB91
    Jennsan81 skrev 2016-01-26 21:03:00 följande:

Så sjukt att idag skulle jag egentligen fått min mens, men plussade för 3 dagar sedan. 4+0 idag haha en evighet och lite till kvar ju. många milstolpar kvar innan ett förhoppningsvis friskt pyre tittar ut. Hur mår ni andra då? :) Idag gör brösten galet ont. Lätt illamående, kissar massor, är lättretlig, helt galen på katterna som ska klättra på mig och gärna en tass på bröstet.. Trött!!

Grattis! Just nu är jag bara svullen och det kan strama och dra lite. Brösten ömmar lite till och från, inget mer annars.
  • EmelieB91
    Ankissen skrev 2016-01-27 07:54:05 följande:

Grattis Emelie B91 och Månbjörnen, till era fina stegringar! :) Jag har fortfarande svårt att smälta mitt +3, har legat vaken och räknat och funderat mycket i natt. Spännande att se om jag hör hemma här hos er eller i septembergruppen. 

Jag är med i septembergruppen också. Sonen kom tidigare än beräknat så jag helgarderar mig :)
  • EmelieB91

Är i v5+0 idag och känner inget illamående. Det är egentligen ömma och växande bröst som är det enda symtomet. Mådde inte dåligt förra graviditeten med sonen så det blir spännande att se vad som skiljer sig. Ni med barn sedan innan, var ni illamående och väntade ni en flicka då? Alltid roligt med alla skrönor.
    På mig stämde det bra. Hade en typisk killmage, inget illamående och knappt några bristningar.

• EmelieB91
    etttvatrefyra skrev 2016-02-01 14:49:57 följande:

Lyckorus! Hjärta

Fick idag v 4+2 se en liten prick , precis på rätt plats i livmodern.

Underbart {#emotions_dlg.flower}

Vad roligt! Grattis :)
  • EmelieB91

Första delmålet uppnåt och ett 3+ på testet :D Blir även 25 år idag, en bra present alltså :)

• EmelieB91
    Månbjörnen skrev 2016-02-03 07:30:55 följande:

Och stort grattis på 25-årsdagen, Emelie! :D Haha, är så besatt av graviditet och tester att jag helt tappat normalt hyfs ;)

Haha tack. Jag förstår helt, hög igenkänning ;)
Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!