Inlägg från: Jennsan81 |Visa alla inlägg
  • Jennsan81

Beräknad i Oktober! Vi följs åt!

Plussade i morse! Helt galet. Ska egentligen inte ha min mens förens på tisdag! Har inte sagt det till någon ännu, inte till gubben heller då han är borta i helgen! Jag har 3 grabbar sen tidigare, 16, 13, 7. Min sambo har inga egna.

Så spännande!!

• Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!
  • Jennsan81
    Manima skrev 2016-01-23 22:51:33 följande:

Grattis! Jag ska ha i september om allt går som det ska! Hur ska du berätta för gubben?

Åå jag vet inte hur jag ska berätta det.. Kanske ge honom ett paket med en liten body eller så. Eller kanske göra ett nytt test och spela ovetandes.. Eller så blir det att jag bara slänger mig runt halsen när han kommer hem och säger det... Haha vet inte.. Hur berättade du?
  • Jennsan81

Jag är beräknad till 5/10 jag med enligt sista mens. Så mysigt! Tror jag ska berätta för gubben på hundpromenaden ikväll. Om jag kan hålla mig för skratt och försöka låta väldigt allvarlig och säga att vi måste prata. Göra honom lite nervös haha.

• Jennsan81
    dljh skrev 2016-01-24 12:11:19 följande:

Har någon av er några symtom än?

Själv är jag extremt trött (kan även vara lite jetlag), hungrig, kissnödig, molande värk i livmodern, lite lätt illamående och ömma bröst...

Känns som att alla symtom har kommit jättetidigt

Detta är andra graviditeten för mig, förra gången, 2013, fick jag ma i vecka 10 där fostret dött i vecka 8

Grattis till er alla :)

Mina symtom är ganska likt som strax innan mens fast lite annorlunda. Men har ont i brösten, lätt mensvärk fast jag brukar ha ännu värre. Humör svängningar och sömnsvårigheter. Vart skit sur nästan utan anledning på min sambo i fredags och det har aldrig hänt tidigare så det fick mig att börja fundera på riktigt om jag var preggo. Lätt konstant illamående nu i ett dygn. Och det drar lite lätt i tjejmagen. Längtar så galet nu att gubben ska komma hem. Så jag får berätta! ???? vill inte ta det på telefon! Har inte berättat att jag misstänkt ens då jag inte ville göra honom besviken ned falska förhoppningar!
  • Jennsan81
    Nataliedimovski skrev 2016-01-24 21:13:43 följande:

Jag plussade i förrgår! Vi är överlyckliga då det är första graviditeten för oss! Dock finns en överhängande oro över missfall såklart. Men vi försöker hoppas på det bästa & tänka att man faktiskt får vara glad - trots att det är tidigt! BF 4/10 enligt appen! Kul att följas åt här! :)

Kul!! Grattis. :) Oroar mig för missfall jag med, men försöker njuta och längta lite iallfall! :)
  • Jennsan81
    Tjakalala skrev 2016-01-25 08:08:20 följande:

God morgen.

Har termin 03/10 med mitt fjerde barn.

Er trøtt hele tiden og ondt i brystene.

Väntar nr 4 jag med :) Hoppas på en tjej, då jag har 3 grabbar hemma :)
  • Jennsan81

Så sjukt att idag skulle jag egentligen fått min mens, men plussade för 3 dagar sedan. 4+0 idag haha en evighet och lite till kvar ju. många milstolpar kvar innan ett förhoppningsvis friskt pyre tittar ut. Hur mår ni andra då? :) Idag gör brösten galet ont. Lätt illamående, kissar massor, är lättretlig, helt galen på katterna som ska klättra på mig och gärna en tass på bröstet.. Trött!!

• Jennsan81
    Ankissen skrev 2016-01-27 18:42:38 följande:

Är det fler av er nygravida som känner er mer eller mindre kissnödiga hela tiden men att det sen bara kommer några droppar? Himla konstigt! :)

Ja, och det är så jobbigt! Till och med på natten! Och värre blir det på slutet haha. Då ligger det jobbiga i att faktiskt behöva resa sig upp! Haha
  • Jennsan81
    Sötnöten skrev 2016-01-27 20:29:24 följande:

Då skapar jag en så kan de som vill skriva till mig och så vänförfrågar jag (tillfälligt) och kan därefter lägga till. Jag gör den till hemlig så det inte ens går att söka på den. Vad tror ni om det?

Absolut! Jag vill vara med :)
  • Jennsan81
    Sötnöten skrev 2016-01-27 21:15:29 följande:

Skriv PM till mig här då vad du heter så kan jag lägga till dig. Jag vill inte outa mig här i tråden! ;-p

Så, skickat :)
  • Jennsan81

:/ Möblerade om i sönerna rum, monterade en säng och härjade runt och nu har jag ont nere på höger sida av magen. Hoppas verkligen inte att jag startade ett missfall! Även om dom säger att man inte kan göra det så känns det inte bra ifall att. Känner mig iallafall super gravid! Grinig, trött, kissnödig, illamående och HUNGRIG!! Framför allt kvällar och nätter :)

• Jennsan81

Ingen som skriver här?? ???? Hur mår ni? Själv har jag konstant ett lätt illamående och insett att ingen av mina bh:ar passar längre haha..

• Jennsan81
    iidahz skrev 2016-02-01 06:16:09 följande:

Ni som har bf början på oktober, har ni börjat må illa ännu? Jag tycker jag känner av det lite idag men hoppas det kan hållas borta en vecka ännu eftersom jag ska på kryssning/arbetsresa med jobbbet mot slutet av veckan, dålig tajming. Är det någon som har erfarenhet av sea-band?

Jag har ett lätt illamående nästan hela tiden, mer om jag inte äter regelbundet. Hoppas det inte blir värre! Har inte använt sådana band själv, men det funkar för min kusin som är åksjuk.
  • Jennsan81
    Filious skrev 2016-02-01 21:42:06 följande:

Hej!

Hakar på då jag plussat idag :)

Blir vår fjärde, har 2 ljuva döttrar och en ängel från ett sent avbrytande sen tidigare

Beräknad till 5e okt om allt går vägen

Åå Grattis! :)
  • Jennsan81
    Sweetassugar skrev 2016-02-02 07:21:13 följande:

Jag hänger också med här; 5+0 idag, bf 3 oktober. Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare. Jag hade ett lättare illamående de första 16 veckorna förra svängen; kräktes en enda gång men klarade inte av speciella lukter/smaker och undvek helst situationer där de skulle finnas., Jag har gasig mage, "rörig" mage och lite lätt yrsel emellanåt.

Grattis till alla er med plus! ??

Grattis!! Välkommen :)
  • Jennsan81
    EmelieB91 skrev 2016-02-02 06:39:08 följande:

Första delmålet uppnåt och ett 3+ på testet :D Blir även 25 år idag, en bra present alltså :)

Dubbelt grattis då!!! Hoppas du får en fin dag!!
Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!