Inlägg från: Månbjörnen |Visa alla inlägg
  • Månbjörnen

Beräknad i Oktober! Vi följs åt!

Ankissen skrev 2016-01-26 19:34:18 följande:
    Jag tänkte mest att tråden borde typ koka av alla nygravida som plussar och vill va med. Ligga öde ett dygn känns inte okej. ;)
    Nu känner jag ju mig manad att skriva något ;) Jag har varit inne och nosat här i ett par dagar men inte tagit mig för att faktiskt gå med, men nu så!

Jag plussade i fredags och BF är tredje oktober. Jag har alltid velat ha en höstbebis så det känns lite extra kul att det blir en liten sådan :)

Det är första barnet för mig och min sambo, vi är oerhört glada men också nervösa (ok, det är mest jag som är nervös) för missfall.

Där jag bor får man sitt första ultraljud i v13, jag tror jag ska boka ett snabbt privat i vecka 9 också för min sinnesros skull. Till och med det känns galet långt borta nu när jag är i 4+2, haha
  • Månbjörnen
    EmelieB91 skrev 2016-01-27 06:32:29 följande:

Dagens test, och stegringen med stickor. Det verkar vara som det skaGlad  
    Åh, kul med 2-3! :D Jag tog också ett till test imorse som var starkare, det sista som jag hade hemma. Jag ska försöka hålla mig från att köpa fler nu, får se hur det går ;)
  • Månbjörnen

Grattis till er som plussat! :D

Bra initiativ med FB, Sötnöten, jag skickar också PM :) 

Jag hade mycket mer symptom för några dagar sedan, nu är det mest trötthet, molvärk och att jag måste gå på toa oftare. Brösten är lite ömma, men inte mer än innan mens.

Kommer väl få äta upp det här om ett par veckor, men jag önskar att jag kände liiiite mer att det fanns någon där inne ;)

• Månbjörnen

Denna trötthet alltså!

Försökte mig på att städa lägenhet - orkade en halvtimme innan jag var tvungen att lägga mig och vila. Satte igång igen - kraschade återigen efter 30 minuter. Fick erkänna mig besegrad.

Släpade sedan iväg mig till affären för att handla mat till middagen och benen var blytunga på vägen hem - jag känner mig som en klubbad säl!

Jag beundrar verkligen kvinnor som har fysiskt krävande jobb och orkar med dem under den här tiden, jag tror inte jag hade klarat det alls.

• Månbjörnen
    iidahz skrev 2016-02-01 06:16:09 följande:

Ni som har bf början på oktober, har ni börjat må illa ännu? Jag tycker jag känner av det lite idag men hoppas det kan hållas borta en vecka ännu eftersom jag ska på kryssning/arbetsresa med jobbbet mot slutet av veckan, dålig tajming. Är det någon som har erfarenhet av sea-band?

Jag är 5+0 idag och mår inte illa (än). Jag har läst att det är vanligast att det slår till runt nästa vecka så håller tummarna för att du inte får starkt illamående innan din kryssning (eller helst alls, så klart! :)). 
  • Månbjörnen

Grattis till er som plussat :) Och grattis till 3+, Emelie! :) Jag är också riktigt sugen på att ta ett (sista!) test för att få se ett 3+, det är ju lite av en milstolpe och det skulle kännas skönt att se att något hänt sedan 1-2 testet. Hmmm, får se om jag plockar upp ett på vägen hem idag :)

• Månbjörnen

Och stort grattis på 25-årsdagen, Emelie! :D Haha, är så besatt av graviditet och tester att jag helt tappat normalt hyfs ;)

Svar på tråden Beräknad i Oktober! Vi följs åt!