• MoM11

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hej!

Jag är idag på sprutdag 3 med Menopur. Det är 6e försöket. Har ett barn sedan innan som kom till naturligt och lätt, sedan tog det stopp. Har fått ca 8-12 ägg varje gång men väldigt varierande befruktningsgrad. Har fått embryo tillbaka varje gång utom senaste försöket. Är extremt nervös denna gäng, som blir sista iallafall här hemma (kanske testar vi utomlands, kanske med äggdonation). Denna gång ska vi göra 50-50 ivf och icsi. Ska få två tillbaka om det finns. Lycka till allihopa!

• MoM11

Mariana ang. att få två tillbaka - är väl för att jag inte lyckats få + på 4 st insättningar.

Jag har inte tagit något blodprov. Brukar gå på ul dag 9 och ibland har de höjt dosen de sista dagarna.

• MoM11

Hej! Jag hade äp igår och de fick ut 12 st. Självklart var jag glad men oerhört orolig iom att det inte resulterade i ett enda embryo förra gången. Men så ringde de med glada besked idag, det lev 8 st! Kommer sätta in 2-dagars imorgon trots det goda resultatet, vill inte vänta längre pga tidigare erfarenheter.

• MoM11

Vad kul att det blir ET för dig också imorgon engsan!

Hur har det gått för dig Mollan79?

• MoM11

Vad bra Mollan! Lycka till imorgon.

Mariana, vilken dag blir det insättning för din del?

• MoM11

Vad spännande Mariana.
    Nu har jag satt in två 2-dagars av toppkvalitet. Fick även assisted hatching på dem. Övriga odlas vidare, fanns ca 4 till som verkade ha potential.

• MoM11

Fy vad hemskt tråkigt Mariana, lider med dig!

Det hände mig vid senaste försöket. 12 st hade jag då.kunde inte få någon förklaring då.

Minns inte om det var erat första försök? Vad har du för AMH? Har du testat till DHEA värde?

• MoM11

Grattis Mollan vad spännande! Då ruvar vi på två båda två! Sa de hur många celler de hade osv?
    Hoppas det blir en till frysen också då.
    Jag hoppas så mycket på att få en backup till frysen denna gång. Jag tror vi får besked imorgon eller måndag, det fanns några stycken kandidater men det var ju på dag två så mycket kan hända.

• MoM11

Jag är spänd och svullen i magen samt att det värker lite. Det har även hugget till någon gång. Har huvudvärk och känner mig väldigt varm till och från.

Fick idag reda på att vi även fått en blastocyst till frysen vilket var väldigt glädjande. Hoppas såklart att den inte ska behövas men väldigt skönt med en backup, det har jag aldrig fått innan.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?