lompan skrev 2016-06-21 14:41:16 följande:
Hej! Jag har lyckats bli gravid! Var glad i typ en dag sen kom oron för missfall å ma.
I vilken vecka upptäckte du ma mariana? Jag lider med dig, min största rädsla!
Det var först på KUB ultrat som vi fick se att det inte fanns ngn graviditet, alltså jag var då i vecka 13.. vi hade sett fostret på vul vecka 7 då hjärtat slog. Fostret hade dött strax efter det tydligen. Gulsäcken och livmodern fortsatte att växa trots att fostret dog så därför trodde kroppen att jag ff var gravid och gav mig symptom. Dock så var aldrig mina gravidsymptom så starka som de var när jag var gravid med sonen, samt att jag i v 6-7 innan det vaginala ultrat hade lite rosa/bruna flytningar.
Jag hade även en underliggande känsla att något var fel. Så även om dagen då vi fick reda på det var det värsta i mitt liv, så var jag på något konstigt sätt förberedd på det... jag visste redan undermedvetet tror jag...
Jag bröt i hop och var ett vrak efteråt, men jag lyckades resa mig igen och jag tänkte mycket på att om det hade gått vägen så hade nog förmodligen barnet inte varit friskt. För det var ju därför det avstannade.
Min räddning var nog också min son som är mitt lyckopiller i livet! Jag hade nog brutit ihop ännu mer om jag inte hade haft honom.
Du fixar detta! För varje dag som går kommer du bli starkare och tryggare i din graviditet, det är jag säker på! Stort grattis och lycka till!
Kram!