• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Konstigt! Slutade med provera förra veckan på onsdag, alltså en vecka sedan och fortfarande ingen mens??? Brösten lite ömma sedan flera dagar men inte ett minsta tecken på att den skulle vara på gång??? Suck så drygt!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-04-06 12:10:57 följande:

Konstigt! Vad säger läkaren?
    Har mailat idag men inte fått något svar.
    Dock ser det ut som att den kanske börjar vara på gång.
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-07 21:11:21 följande:

Hur går det engsan?
    Ingen mens och inget svar från kliniken!?! Så det går väl inte bra direkt!!! Alltid är det nå som ska krångla!!!!

Hur går det för dig?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-08 07:25:04 följande:

Så jobbigt!! Jag ska på ultraljud idag och kolla äggblåsor :) Känns i kroppen med alla hormoner..
    Lycka till, hoppas det är flera fina blåsor :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-08 14:15:59 följande:

Tack tjejer! Det var några äggblåsor så nu ökas dosen på sprutorna så det blir några fler :) Får se hur detta blir. Dubbla dosen mot vad jag startade med förra gången.

Hoppas sprutorna ger effekt!

Idag åkte jag iväg för att ha en biokväll med middag och dricka lite bubbel med en god gammal vän. Ska sova över här! Hann bara åka iväg,så gissa vad? Jo mensen kom. Tok ont i magen! Störde min kväll något, men glad att den kom! Nu drar det igång igen :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-09 07:37:14 följande:

Så bra att den kom!! Hur går det tillväga nu? Hoppas du hade en riktigt trevlig kväll :)
    Jo det var länge sedan! Har nog inte vart ut och tagit ett glas vin själv utan gubbar å så på 10 år! Ha ha så det var på tiden!

Ja nu på mensdag 3 ska jag börja med nå tabletter som är ungefär som pergotime fast dom heter nå annat. Så blir det vul på typ dag 13 och så får vi se då vilken dag det blir återföring!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-09 11:17:15 följande:
    Härligt! Nu är du på gång! Stort lycka till nu <3 Kram!!
    Tack så mkt! Får verkligen hoppas vår lille embryo klarar sig nu och att det får gå vägen!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-09 20:47:57 följande:

Spännande! Lycka till! Nu är det vår tur :)
    Ja det får vi verkligen hoppas!
    Men jag känner mig så tvivlande. Tycker det är så konstigt när mensen kom så långt efter tabletterna och det känns som att jag försöker lura min kropp hela tiden med massa preparat! Ibland tänker jag att jag kanske stressar på allt detta för mkt. Kanske skulle vara bättre att vänta på att få en egen mens men hur ska man ännu orka vänta på den???
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-09 21:11:38 följande:

Men du har väl inte mens så ofta? Eller kommer jag ihåg fel? Vad ska man göra om inte allt fungerar som det ska då måste man hjälpa naturen på traven. Tycker inte heller om alla dessa preparat. Jag är livrädd för piller i alla dess former och vad trycker man i sig nu..
    Jag har ju bruka få mens dag 30-50 oftast men sista mensen innan ivf:en så hade det ju gått 86 dagar och den hade inte kommit. Ja det är så att man får ta hjälp när det behövs men ibland känner jag att kroppen kanske inte är mottaglig för återföringen när man medicinskt framkallar allt. Men å andra sidan så lyckas ju många denna väg så det kan ju fungera. Bara hoppas vi också lyckas nu!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-09 21:27:34 följande:

Det får vi hoppas! Jag har också oregelbunden, allt från 28-45 dagar. Denna gången ska vi frysa om det finns möjlighet. Hade missat att det räknades som ett halvt försök.. Läst någonstans att man får lättare missfall om man är stimulerad!? Bara att hålla tummarna att allt går vägen! Klockan tickar emot mig..
    Vi fick ju bara ett till frysen, så nästa äp skulle han köra lite hårdare med alla sprutor för att få ut lite fler ägg.
    Men nu satsar vi på vårt frysta först och får se hur det går! Idag ska jag börja ta letrozol tabletterna men blir lite osäker då mensen är så liten blödning. Inte i närheten av det jag brukar ha. Men jag startar väl i alla fall idag och får hoppas allt är som det ska vara. Kanske bara blir liten blödning när man framkallar blödningen. Men har för mig det kom mkt mer sist. Kliniken har ju inte öppet idag heller så man kan fråga dom!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?