• Mollan79

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Undrar om det gör nåt att man förlorar några droppar av sprutan som förhindrar ägglossning ? Man måste ju få ur luften och då smiter det lite vätska ju..
    Åh vad jag längtar till nästa vecka när man vet lite mer om ägg och befruktning :)

• Mollan79

Ja, skönt att slippa sprutorna. Jag är full av blåmärken på hela magen, det blir lätt det när det är så många enheter som ska in.
    Längtar och bävar lite för äggplock på tis :)

• Mollan79

Jag har ju gjort det 2 ggr förut men är nervös ändå, mest för resultatet. Första ggn hittade de fler ägg än blåsor och andra ggn färre..
    Det gör inte så ont men jag tycker det är obehagligt och blir gråtig av morfinet.
    Det går att bra ska du se engsan!

• Mollan79

1:a äggplocket syntes 7 äggblåsor i varierande storlekar på sista vul. Men det kan ju varit så att fler blåsor han bli stora dagarna innan plock. Sen har de lite svårt att se vä äggstock på mig så den kan ju gömt nåra blåsor :)

• Mollan79
    Ccilla skrev 2016-02-08 21:12:26 följande:

Idag har jag fått ett embryo insatt :) vad häftigt det var att se på ultraljudet! Som ett litet vitt fyrverkeri :) Lycka till imorgon tjejer på era ägguttag!

Tack Ccilla
    Tänkte att på dig igår..
    Spännande, grattis till ruvningen!
  • Mollan79

Lycka till du med engsan, klart vi hörs sen!
    Och va kul med äggplock Marina79, det bli spännande veckor för oss framöver :D

• Mollan79

6 ägg fick vi ut, återföring på Tors om de blir befruktade. Vid tidigare försök så har knappt hälften överlevt så vi kanske kan få 2 st på tors :)

• Mollan79

Hej allaihopa!
    Jag fick goda nyheter igår, 5 av 6 blev befruktade så jag får inte tillbaka förrän på fre. Är nervös att alla ska dö men sån otur kan man väl inte ha? Lycka till med era återföringar idag :)

• Mollan79

Härligt att va ruvare engsan och MoM!
    Jag hoppas va det imorgon oxå, ska vara i Örebro kl 11. Hoppas det finns två fina att sätta in!
    Och vad roligt med så många ägg Mariana79!
    Jag tycker det är så roligt att vi är så många som ligger så lika :)

• Mollan79

Nu har 2 embryon flyttat tillbaka i min mage. Det ena är fint och det andra lite sämre, det finns ännu ett kvar som dom hoppas ska överleva till dag 5 för att sedan frysas.
    Jag lider med dig Mariana att det blev som det blev. Önskar dig lycka till med vikten och framtida försök, <3 kram

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?