Mariana79 skrev 2016-04-29 14:22:21 följande:
Det är duktigt att gå ner så mycket och hålla det relativt bra iallafall. Själv slutade jag röka för 4 år sen så jag antar att jag inte kan skylla på det längre :) Det är piss att man måste kämpa så mycket, men när det gäller vikten så har jag ju bara mig själv att skylla så det är ju bara jag själv som kan göra något åt det. Problemet är att jag är skeptisk till att det hjälper mot barnlöshet att gå ner i vikt, då jag varit i alla olika storlekar men ändå haft svårt att bli gravid. Men detta är sista chansen nu, även om det inte skulle hjälpa med en viktnedgång så har jag ju iallafall vunnit hälsovinsterna.
Lite jävlar annama, envishet och kämparglöd så fixar vi detta! Det är jag säker på.
Jo så är det! ( fast jag skyller lite på min ämnesomsättning, hypotyreos åxå) ;)
Jag ska också försöka kämpa lite nu med sista kilorna innan nästa äp.
Men det är ju det att man blir så slut av att kämpa om liksom "allt"!
Inte röka, inte äta slibb och slabb, kämpa med vikten, kämpa med att hålla sig positiv, kämpa sig upp på banan igen efter varje nederlag, kämpa kämpa kämpa!!! Varför drabbas vi av så många saker att kämpa med? Kunde inget få gå lätt någon gång?
Det är väl inte så konstigt att man har svårt att vara positiv när allt är så krävande hela tiden? Ibland är det en kamp att ens orka kliva upp och gå jobba. Jag har sista tiden kännt att jag knappt förtjänar min lön för all kraft jag har kvar går åt till att försöka få ett barn!!!!! Huvudet fungerar i princip inte till något annat!