• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mollan79 skrev 2016-05-18 09:06:41 följande:

Jag börjar bli stor o tung, mkt huvudvärk.
    Är i v 17 (16+1) så jag börjar bli otymplig på jobbet. Jobbar inom industri så det är fysiskt krävande. Har pratat med chefen om att slippa de tyngsta momenten så det ska väl gå ett tag till :)
    Längtar till rul 9:e juni

Ok ja det är ju bra om kan få lite lättare uppgifter den tiden man jobbar. Mkt extravikt att bära runt på. Jobbade i möbelaffär när jag väntade flickan, fick då kassatjänst och slapp lämna ut möbler till kunderna! Det underlättade mkt. :)
  • engsan

Vart på andra ultraljudet idag och det såg bra ut. Hade 11 blåsor på vänster och minst lika många på höger men missade antalet där.

Men, nu är jag lite fundersam! Klockan är 17.15 och kliniken har inte ringt upp mig än???? Dom skulle ju ringa idag och meddela när vi ska dit och fortsatt ordination!
    Fredag eftermiddag, jobbar dom ens nå mer?

• engsan
    MoM11 skrev 2016-05-20 18:44:01 följande:

Härligt att det såg bra ut engsan! Men sa de inget om fortsättningen när du var där? Vilken sprutdag är du på?
    Hade du fått någon preliminär dag för äggmognadssprutan och ägguttaget? Hoppas du får svar snart!

Tyvärr blev det ännu ett negativt besked för min del. 6e insättningen, totalt 7e embryot... Känns hopplöst just nu.

Alltså jag bor så lång från kliniken, 45 mil enkel väg. Så vi gör inte ultrat på kliniken! Men dom ringde nu för ca en timme sedan och det blir äp på måndag! Dom hade så mkt att göra så hon sa att hon kommer få sitta hela kvällen och ringa! Skönt, jag var nästan i upplösningstillstånd här innan dom ringde!

Nej så tråkigt! Hur går ni vidare nu då? Stor styrkekram till er <3
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-05-20 22:25:31 följande:

Vad tråkiga besked Mom11, förstår att ni misströstar efter så många insättningar. Har ni fler i frysen?
    Härligt engsan med så många blåsor inför äggplock, så många har jag aldrig haft. Men det kan ju funka ändå tydligen :)
    Hoppas många innehåller ägg och att det blir många befruktade, håller tummarna!
    Själv har jag äntligen fått beslut om förflyttning här på jobbet, nu slipper jag tungt arbete och 5-skift. Blir dagtid på lättare tjänst vilket ska bli otroligt skönt för kropp o knopp

Bra att dom förenklar det för dig, det är så det ska vara! :)
  • engsan

En liten fråga till både er som lyckats och misslyckats!

Vet ni hur måttet på hur er slemhinna vart vid era försök? Något jag började fundera på nu!
    När jag tagit pergotime innan vi började med ivf, så var min slemhinna ofta ca 14 mm. Då blev jag ju gravid 2 ggr även om det inte gick vägen.
    Nu vid första ivf, var den bara 7. Var inte det väldigt tunt?
    Nu var den 11 igår vid vul:et!

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-05-21 23:51:47 följande:

Till mig sa dom bara att slemhinnan såg bra ut, dom skulle nog inte sätta in annars.

Nä det är ju sant! :)
  • engsan
    lompan skrev 2016-05-22 13:00:24 följande:

Hej! Jag är inne på andra ivfen, jag skrev tidigare här inne om mitt misslyckade försök förra gången när inget ägg blev befruktat. Jag ska göra mitt nästa äggplock på fredag eller måndag efter. Under mitt vul i fredags var min slemhinna 10! Ingen aning vad det betyder!

Jag är jätte rädd att det inte ska funka denna gången heller, eller att det inte nånsin ska gå. Jag har tom börjat kolla på adoption... Någon fler som känner som jag?

Du är ABSOLUT inte ensam om den känslan. Vi har försökt i fem år nu, å kännt så varenda dag!!!!! Det tär på en nå fruktansvärt!
    Vi gör äggplocket på vårt andra ivf försök i morgon. Förra gången blev det 4 befruktade varav ett blev färskåterföring och ett till frysen men det klarade inte upptiningen. Denna gång har vi kört hårdare medicinering och hoppas på fler befruktade ägg denna omgång!

Min slemhinna var i fredags 11mm. Jag har förstått som så att slemhinnan bör vara en viss tjocklek för att embryot ska kunna fästa. Första ivf:en var min bara 7 mm och när jag läser runt så verkar det vara väldigt tunn. Men nu var den ju tjockare denna gång så jag hoppas det är possitivt. Lycka till <3
  • engsan
    lompan skrev 2016-05-22 17:19:20 följande:
    Hur många ägg fick ni ut förra gången? Vi fick ut 6mogna. vi kör också hårdare medicinering denna gång! 225 ml menopur, förra gången hade vi 150 ml i några dagar och sen 112 ml i några dagar, vilket visade sig vara för låg dos för mig.

Jag vart nyfiken på vad jag hade för slemhinna förra ivf:en nu när du pratade om det, å jag verkar haft 13,6.. Jag hade ingen aning att det påverkade. Men om dom inte säger nå om det så borde det inte vara ett problem tänker jag!

Hur många ivf är ni beredd att göra innan ni ger upp?

Jag håller tummarna för dig!
    Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror det var fyra eller fem totalt förra gången med samma doser menopur som du men det gav oss i alla fall fyra befruktade! Nu har vi också kört 225 i tre dagar sendan 187.5 resten fram till i fredags!
    Vi kommer nog göra dom här tre vi får finansierat med tillhörande frysförsök! Tror inte vi fortsätter sen nå mer!
    Tack, jag håller tummarna för er också :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-22 21:16:53 följande:

Lycka till imorgon engsan! Håller tummarna för många fina ägg! Så tråkigt MoM11 förstår att det känns vansinnigt jobbigt! Lompan hoppas att du lyckas denna gången! Lycka till! Kram på er tjejer :)

Tack ccilla <3
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-05-22 21:52:49 följande:

Lycka till imorgon engsan!

Tack
    Om två timmar är det dax! Fy mår illa är så nervös!!!!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?