• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

MoM11 skrev 2016-05-10 15:46:39 följande:

Vad trist Engsan! Hoppas den kommer igång...

Idag blev det FET för min del, efter en nervös väntan. Var så orolig att upptiningen inte skulle lyckas.

Nu är det bara att vänta och försöka slappna av...

Å så spännande det blir nu! Det går säkert bra :) lycka till
  • engsan

Nu verkar den dra igång! Förhoppningsvis kan jag räkna morgondagen som dag ett, men vågar inte ropa hej ännu!

• engsan

Startar menopur i morgon. Vul nästa vecka på tisdag och fredag. Sedan blir det mest troligt ÄP veckan där på, på mån el tisdag!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-05-11 13:07:09 följande:

Så skönt att du kom igång så fort! Håller alla tummar och tår att det går vägen denna gången:) Stort lycka till! Kram
    Tack ccilla
    Kram <3
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-05-11 17:35:21 följande:

Engsan, skönt att du kan komma igång så snabbt igen!

Ccilla, kanske kan vara skönt med en paus. Låter bra att det kan bli 2 nästa gång.

Tack så mkt <3
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-11 15:41:10 följande:

Nu har jag pratat med läkaren och vi tar en paus under sommaren. Byter läkemedel till menopur och ser om det gör någon skillnad. Pratade även om att föra in två embryon och det tyckte hon lät bra. Så nu blir det lite lugn och ro ett par månader :)

Ok kan nog vara skönt med en paus. Började också fundera på om jag stressar för mkt med att komma igång igen! Borde kanske gjort ett uppehåll över sommaren! Nåja!
    Första menopur sprutan tog jag igår så nu är vi igång! Ska bli spännande att se på första vul hur det ser ut jämnfört med förra gången!

Så spännande om ni får återföra två.... Det hade jag velat gör å men det var inte aktuellt för oss just nu!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-13 20:44:43 följande:

Känns skönt med en paus. Sökte på nätet om skillnaden på sprutorna. Ett extra hormon i menopur. Sägs att det han bli mindre ägg men av bättre kvalitet i jämförelse med gonal f. Får se hur det blir :) Följer dig med spänning!
    Ja det blir spännande. Tredje sprutan idag. Hoppas på bra resultat näste vecka på vul!
  • engsan

Ultrat idag gick bra! Det fanns många blåsor, dock ingen koll på hur många! Fortsätter medicineringen enligt plan och nytt vul på fredag!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-05-17 21:08:04 följande:

Så bra! Har du samma dos hela tiden? Hoppas det blir riktigt många ägg :)
    Jag tog 225 första 3 dagarna sedan sänkt till 187.5 och nu fortsätter jag på den dosen tom fredag. Sen får vi se!
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-05-18 08:19:12 följande:

Härligt engsan!
    Jag håller tummarna för många blåsor och ägg :)

Tack <3
    Hur är det med dig?
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?