• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Operation blir v 9, känns fruktansvärt skrämmande!
    Ni får hålla tummarna för mig!
    Kram

• engsan
    I väntan skrev 2017-02-18 18:08:21 följande:
    Jag läste precis tråden och blev så gripen av det du skrev, så jag och min man bad precis för dig. (Vi är kristna) livet är tufft, men du är tuffare! Du ska klara det här! Kram
    Tack för det och hoppas eran bön blir hörd!
    Vet inte vad det för slags prov jag måste bevisa mig klara av men nog börjar det kännas att måttet är rågat!
  • engsan
    MoM11 skrev 2017-02-19 12:08:29 följande:

Jag håller tummarna engsan!

Tack <3
  • engsan
    Ccilla skrev 2017-02-27 21:41:16 följande:

Hoppas operationen går bra! Tänker på dig engsan. Kram

Tack så mkt ccilla!
    Op blir i morgon. Träffade kirurgen igår och nu ska vi gå dito gen och träffa narkosläkaren! Spännande och läskigt samtidigt!!!!
    Håll tummarna så hårt du kan! :)
  • engsan
    MoM11 skrev 2017-02-28 22:13:17 följande:

Lycka till imorgon engsan!

Tack så mkt <3
  • engsan
    Ccilla skrev 2017-03-05 20:58:20 följande:

Hur mår du engsan? Skickar en krya på dig kram!

Hej
    Jag mår ungefär som att jag skulle blivit överkörd av tåget. Men bebisen mår bra och op gick bra enligt läkarna.
    Fruktansvärt ont efter att ha legat fastspänd på operationsbordet i över 7 timmar!
    Igår var första dagen jag kunde äta vanlig mat och sovit hyfsat i natt i egen säng.
    Så skönt att detta är gjort och jag hoppas aldrig mer behöva genomgå något liknande. Dessa dagar vill jag kunna stryka ur almanackan så fort det övergår till det bättre!
  • engsan
    Ccilla skrev 2017-03-05 21:57:20 följande:

Så skönt att operationen gick bra och att du och bebisen mår bra! Det var en lång operation! Förstår att du är mörbultad.. Är du sjukskriven nu så du kan återhämta dig ordentligt?
    Ja jag är sjukskriven minst 4 veckor med förlängning om det behövs!

Ja väldigt lång op. Har legat fastspänd med huvudet på hårt underlag hela op och det har som satt sina spår i nacke, hals, bröstkorg och öm i liksom hela huvudet!
    Men det går ju i alla fall över så småningom.
  • engsan
    MoM11 skrev 2017-03-05 22:13:10 följande:

Vad skönt att det gick bra engsan! Usch, kan tänka mig att det var fruktansvärt jobbigt. Hoppas du återhämtar dig snabbt och kan lägga det här bakom dig.

Tack så mkt
  • engsan
    Ccilla skrev 2017-03-06 16:09:13 följande:

Då hinner du ta hand om dig.. Fick dom bort all cancer? Vet bara på dom operationerna jag gjort hur kroppen påverkas. Och dom har inte varit lika långa som din. Försök att komma igång så fort det går med lite promenader så du blir starkare.
    Dom har fått bort allt dom kunde se fanns i alla fall. Men sen vet vi inget mer! Det återstår att se. Sen ska ju radiojodbehandlingen ta hand om resten!
  • engsan
    Ccilla skrev 2017-03-06 22:18:12 följande:

Det verkar ju lovande. Du börjar med joden efter födseln då? Nä är det beräknat?
    Vet inte så mkt om när de tänker sätta in den behandlingen mer än att det är efter födsel!
    Dom ville bara göra op så fort som möjligt, sedan sa dom att jodbahandlingen hinner vi bestämma om sen.
    Det var andra läkare som skulle se över det, så antar dom kontaktar mig när dom bestämt något. Kirurgen trodde att det inte behöver bli så direkt efter men vågade uttala sig dess mer!
    Så vi får väl se!
  • engsan
    Ccilla skrev 2017-03-06 22:18:12 följande:

Det verkar ju lovande. Du börjar med joden efter födseln då? Nä är det beräknat?
    Tilläggskomentar

Glömde skriva att bf är 13 juli
  • engsan

Fysiskt börjar jag bli människa igen.
    Men psyket får jag nog jobba på med ett tag.
    Mkt hjärnspöken att jaga bort.
    Graviditeten går tack och lov bra och är inne på månad 6 nu :)

• engsan
    Mollan79 skrev 2017-06-22 14:12:45 följande:

Hur går det med dig engsan? Tänker på dig/er ofta. Kram

Hej jo det går väl bra. Bf 13/7 men kommer kolla livmodertappen 3/7 för att avgöra om dom kan sätta igång mig då. 3/8 ska jag iväg och göra min radiojodbehandling och räknar med att vara borta från familjen minst en vecka ev två så därför vill vi få ut bebis lite tidigare om det går, för det blir annars så tätt in på förlossningen att lämna å åka iväg.

Försöker njuta av graviditeten så gott det går och att inte tänka på cancern. Men det är lättare sagt än gjort. Men nu bara väntar vi att få se vem den lilla i magen är!

Hur går det för dig?
  • engsan

Kl 19.17 tisdag 18/7 föddes en frisk vacker pojke på 53 cm och 3860gr!
    Är så otroligt tacksam över att äntligen fått bli mamma för andra gången. Det har ju vart långt ifrån enkelt och självklart! Många år av kämpande för att få barn är över, men nu väntar kampen mot cancern istället. Ta hand om er, var rädd om er och ta vara på dagarna! Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet!
    Kram

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?