• Mariana79

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Nu ni tjejer ska ni få höra! Ett mirakel har skett!

Jag har inte velat skriva någon tidigare, inte förrän jag var säker på sak <3

I fredags när jag pratade med läkaren så sa han att resultatet av befruktningen var dålig, men att de skulle låta äggen vara kvar för att sedan kolla igen på lördagen. Då det har hänt att vissa ägg tar längre tid på sig.

Men vi skulle vara realistiska - det såg ju inte bra ut.

På lördag efter lunch ringer de ifrån kliniken och meddelar att det finns ett ägg som de vill odla vidare på. Det kan finnas potential!

Gissa om att vi blev förvånade! Vi trodde ju att de skulle ringa och bekräfta det läkaren hade sagt dagen innan...

Så en strimma hopp väcktes så klart.. Det finns ett ägg!

De skulle höra av sig igen idag för att berätta om det blivit en blastocyst eller om det avstannat..

Det hade blivit en fin blastocyst ringde de och sa kl 10.20 i förmiddags!!

Lyckan är total! Snacka om att ha slitits mellan hopp och förtvivlan! Vi trodde ju det var helt kört.

Läkaren förklarade att ibland ser man inte hela befruktningen då äggen kan vara för ivriga och själva delningen inte blir korrekt, eller något liknande.

De är bekymrade över min äggkvalite. Men detta ägg har ju växt till sig fint och ett ägg är ju det som behövs <3

Kl 15.00 satte de in den lille kämpen!

Jag är nu ruvare och ber till högre makter att detta ska gå bra!

MIRAKEL sker!

Helt otroligt!

Kram!

• Mariana79

Tack raringar <3

Det är helt obegripligt men underbart såklart :)

Testdag är 29/2 <3

Kram på er och tack för era Grattis!

• Mariana79
    engsan skrev 2016-02-17 11:14:24 följande:

Härligt Mariana79!

Du fick testtid före mig! Vad beror det på månne? Är det olika hur långt efter ET olika landsting beräknar att man ska göra testet eller är det att ditt embryo odlats längre? Jag har 1 mars! Ska försöka hålla mig tills dess och inte göra i förväg! Men det är ju så länge dit känns det! För mig blev TD 20 dagar efter ET!

Jag fick 18 dagar efter äggplock.. märkligt att det är olika. Det är väl för att vara på säkra sidan. Jag vill testa redan 26/2 men min man tycker det är dumt att testa innan Testdag. ... Vi får se hur det blir :)
  • Mariana79

Jag beklagar sorgen efter er hund Mollan. Det är verkligen hemskt när man måste ta förväg av sitt älskade djur. Stor Kram till dig!

Ccilla förstår din oro, ta ett djupt andetag och tänk positivt. Det ska gå bra det här för oss alla! Kram på dig!

• Mariana79

Om ni orkar och vill, kan ni inte skriva vilken Ruvardag ni är på och hur ni mår/känner. Det kanske inte känns ngn skillnad men ändå. Jag är så vansinnigt nyfiken :)

Kram och ha en fin dag.

• Mariana79
    engsan skrev 2016-02-18 08:24:08 följande:

Gjorde ET förra torsdagen, räknas det som rivardad 1 då eller blir det på fredag?

Om jag räknar fredag som dag 1 så är jag idag på ruvardag 7.

Känner i princip ingenting. Lite ömt i nedre delen av magen ibland men vet inte om det är inbillning. Tidigare i veckan hade jag grymt ont i brösten på natten och molvärk, men det känner jag inte längre, och det var antagligen av lutinus. Nu kanske kroppen har vant sig vid dom. TD 1 mars

Tack :) jag tror att man räknar dagen efter insättning som rd 1. Det verkar så när man läser runt lite.

Skönt att inte ha så mycket biverkningar av lutinusen. Börjar redan tycka precis som ni skrev innan att det är jobbigt med den där pinnen... känns som man skaver upp väggen där inne :/
  • Mariana79

Godmorgon!

Hoppas ni alla mår bra? Vill önska er en trevlig helg.

Rd 3 här dagarna går sakta framåt :)

Kram på er!

• Mariana79

Hur länge ska ni ta lutinus? Jag ska ta det i 14 dagar efter återinförandet, är det samma för er?

Jag mår bra, lite mensvärk som kan ta i rejält ibland sen igår och ömma bröst. Men lutinusen kan väl ge såna biverkningar med vad jag förstår..

Kram på er!

• Mariana79
    Josefinefl skrev 2016-02-20 17:08:29 följande:

Hej! Är gärna med på denna tråd!För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.

Vi hade endast ett ägg av 10 som befruktats. Det tog lite längre tid på sig att dela sig och det händer ibland sa de till oss. De fortsatte att odlade det och dag 5 var det en fin blastocyst.

Jag ruvar nu på den lille, ruvdag 4 hoppas och ber att den ville boa in sig vår lille kämpe <3

Vi har slitits mellan hopp och förtvivlan då det inte såg så just ut för oss när de kollade första gången efter befruktningen.

Så mirakel sker! Lycka till!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?