• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hej alla fina kämpande tjejer!

Hur går det för er och hur mår ni?
    Själv börjar jag ha lite ångest att semestern snart är slut. Men det har var en välbehövd paus och faktiskt har jag kunnat släppa tanken och pressen om att bli gravid! Snart får man ta nya tag igen!

Kram på er

• engsan

Slutet på september har vi nu planerat nästa äp. Så snart drar karusellen igång igen!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-08-18 18:58:09 följande:

Hej engsan :) Här har sommaren varit ganska jobbig har tyvärr inte mått så bra. Men men.. Pratade med kliniken igår och gick igenom den nya sprutan (menopur ). Vet inte om det blir denna månaden eller nästa vi kör igång. Beror på hur jag mår. Men hade inte du ägg i frysen? Ska ni plocka ut spermier denna gången istället? Kram

Jag har använt menopur, den funkade väldigt bra sist! Hoppas på samma för dig.
    Jo alltså jag har ju tolv ägg i frysen. Men han tyckte ändå läkaren att nu när dom går in och plockar ut spermier på sambon så var det bättre att göra ett till äp på mig å samtidigt, för att chanserna blir större vid färsk. Än att använda färska spermier på frysta ägg!
    Och om dom sedan inte lyckas så använder vi de frysta. Vi bestämde också att jag ska köra samma dos som sist, även om jag blev en aning överstimulerad. Men denna gång kommer jag sjukskriva mig!
    Tråkigt att du mått dåligt. Jag trodde vår sommar skulle bli jobbig, men den har gått förvånansvärt bra. Men nu kommer en lång mörk höst!
  • engsan
    ivfbullen skrev 2016-08-22 23:38:44 följande:

Hej tjejer!
    Här går det dåligt. Eller ja... vi har hittat en medicin som gör att min man inte längre har torra orgasmer. Men vi blir ändå inte gravida... 
    Är i kö i mitt nya län då vi gjorde misstaget att flytta och vi lär bli kallade tidigast sept/oktober. Mår skit över att inte ha en liten bebis i magen Saknar den jag hade en kort tid förra hösten innan jag fick MA i december.

Tråkigt att det inte fungerar för er! Men ni är absolut inte ensamma. Att vänta är tyvärr vardagsmat i dessa samanhang! Allt tar tid! Fast jag tycker vi har har kommit igång fort på kliniken, både att vi blev kallade till första mötet fort efter att vi blev utredda samt att vi kom igång fort med behandlingarna. Men vänta, och vänta och vänta! Så tråkigt! Har hållt på i så många år så man blir tokig på allt väntande! Hoppas det går fort för er nu att komma igång!
  • engsan

Då kom mensen idag. Missade att beställa menopuren i tid så hinner inte få den! Grrrr.......... Så jävla klumpigt! Nåja vet inte om vi skulle fått starta nu ändå i och med att han sa att vi kan starta om mensen kommer tidigast v 36! Så beror på hur kinkiga dom är. Det är ju bara v 35 idag om vi ska vara exakta! Så nu blir det nog oavsett att vänta på nästa mens!

• engsan
    MoM11 skrev 2016-09-04 19:59:28 följande:

Vad trist Engsan men finns det inget apotek där de har den inne? Vore ju skönt att komma igång!
    Tråkigt att du mått dåligt Ccilla. Hoppas ni kan komma igång snart!
    Tråkigt att det strular för er ivfbullen, hoppas ni kan komma igång snart.

Jag vet inte om jag skrivit det men efter typ 7-8 försök hemma försöker vi nu i Aten. Jag har gjort 2 ägguttag för att samla på mig ett förhoppningsvis fint gäng blastocyster, och ska göra första införandet imorgon.

Tyvärr inte! Här uppe är det glest mellan apoteken och som som låg inom några timmars avstånd hade inte i lager! Fattar inte hur jag kunde göra en sådan tabbe!

Oj så spännande med Aten!
    Hur funkar det då? Är det ungefär som här eller har dom andra tillvägagångssätt?
    Om du orkar så skriv gärna och berätta lite hur ni gått till väga och så!
    Kram å lycka till
  • engsan

Idag ringde dom från kliniken. Den 19/8 börjar jag med proveratabletterna. Så mensen borde komma första dagarna i oktober. Så då har vi en plan! Någon fler som startar i början på oktober?

• engsan
    Filli89 skrev 2016-09-08 22:15:17 följande:
    Hej du. Jag startar om igen på en fet i slutet på september då vi misslyckades med en ET nu i slutet på agusti. Allt känns så utdraget men vad gör man. Hur har det gått för dig?
    Ja alltså vi har ju inte gjort något försök sedan i våras så det händer ju som ingenting. Bara väntan och en himla massa funderingar!
    Men nu den 19:e börjar jag med provera så mensen borde väl dyka upp i början på okt. Då får vi hålla tummarna för oss att vi får ha lyckan på vår sida!
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-09-14 15:55:13 följande:

Tyvärr lyckades det inte för oss denna gång heller. Fick en blödning redan på rd5. Så tråkigt. Nu väntar uppföljningssamtal med läkaren.

Så tråkigt och jobbigt
    Stor kram till er
  • engsan

I natt fick sambons son sin bebis. Det blev en liten prins! Så efterlängtad. Men kan ändå inte låta bli att känna att jag önskar det vart vi som var där på BB med en liten nyfödd!
    Vi får fortsätta kämpa på...... men mensen behagar inte ens komma med hjälp av proveran....

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?