• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ccilla skrev 2016-10-20 21:57:37 följande:

Lycka till!! :)
    Sambon lyckades efter många om och män få ett spermaprov utan att göra ingreppet som var planerat. Fick ut så pass så det går att frysa ner också!
    7 ägg blev det denna gång!
    Nu bara vänta och se hur det går med befruktningen!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-10-21 13:01:04 följande:

Men så bra! Vad skönt att han lyckades :) Klart att det går bra med befruktningen! Mår du bra efter äggplocket?
    Jo det var bra att han lyckades utan ingrepp. För hans självkänsla om inte annat!

Jo nog mår jag bra men har lite ont!
    Lite nästan illamående också! Vi har börjat köra hemåt och kan säga att jag längtar kraftigt att få lägga mig i soffan och sova lite och kolla en film! Återföring blir mest troligt måndag!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-10-24 19:23:50 följande:

Hur är det engsan? Blev det någon återföring idag?
    Jopp! Ett pytte pytte litet men välutvecklat 3dagars är återfört idag!
    Testdag 11 november!
    Det blev 4 befruktade, denna gång använde dom microinjektion. Så de övriga tre ska odlas vidare och frysas om dom klarar sig
  • engsan

Tack så mkt
    Tyvärr har jag dragit på mig världens förkylning med kraftig hosta och lite förhöjd temp. Det gör mig lite orolig om kroppen orkar ta emot en graviditet. Har sjukskrivit mig tom torsdag så jag hoppas det går över nu!

• engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-05 10:49:54 följande:

Hej tjejer!

Har inte varit inne sen maj... livet rullar på, men har inte satt igång med ngn mer ivf än. Ska kontakta min läkare igen vid nästa mens tänkte jag. Vikten är ff ett problem, men jag tänkte att jag skulle träffa honom igen och se vart gränsen går för dem att hjälpa mig (vikt mässigt alltså) då jag har mega svårt att gå ner tillräckligt snabbt...

Har inte backat och läst, såg att det var 51 inlägg sen sist :)) men från botten av mitt hjärta önskar jag er all lycka till i den fas ni står i nu!

Kram!!

Hej kul att höra av dig!
    Jobbigt att vikten är ett problem. Kämpade ju själv med den och gick ner en del. Men det är svårt! Nu har jag kommit till en gräns och jag går inte ner vad jag än gör. Men den är inte någon problem för ivf så jag har släpp det!
    Just nu ruvar jag. Gjorde återföring 24:e!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-06 07:41:16 följande:

Underbart att höra engsan, ett stort lycka till! Vi har fortsatt att försöka själva fram till dess vi tar kontakt med läkaren igen. Men nu verkar det vara 3 dje månaden som jag inte har ägglossning :( har inte varit med om det tidigare...

Använder en clearblue fertilitetsmonitor och den har int visat äl nu på 3 månader... dock så provade jag även billiga ägglossningstester denna månad och på dem fick jag fullt utslag, test strecket blev mycket starkare än kontrollstrecket. Jag använder monitorn på morgonen och de billiga testerna på em... vet inte om det har ngn betydelse. . Förstår verkligen ingenting.. måste ju vara fel på de billiga testerna för cb har ju alltid stämt innan...

Ja ja förstår inte varför man håller på igentigen.. det är väl ivf som gäller för att lyckas...

Kram!!

Klart att man fortsätter försöka. Hoppet är det sista som överger en säger man ju.
    Ang fertilitetsmonitorn, så jag har jag för mig att jag läst om den att den inte är lämplig att använda, om man inte har helt regelbunden cykel. Alltså jag är nu inte helt säker, men jag tänkte använda en när vi körde pergotime men kom fram till att den mest troligt inte skulle fungera korrekt för mig. Kommer inte ihåg nu hur du hade det med din mens och så men i alla fall. Kan det vara nå sånt dom spökar? Kanske dom billiga testerna visar rätt? Huh man kan bli tokig på alla dessa tester och så vet man ändå inte om dom stämmer!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-06 17:29:31 följande:

Jag har regelbunden mens kan diffa på 34-36 dagars cykel bara. Blev ju gravid med sonen med hjälp av monitorn samt en graviditet till ca 1 1/2 år efter men som tyvärr blev mf.. det är först nu som monitorn beter sig märkligt med att inte visa äl..

Jag fick ju tillochmed tillbaka mensen och ägglossning direkt efter skrapningen i april..

Så jag tycker det är märkligt om den skulle börja missvisa nu.

Och skumt att billiga tester visar äl istället.. nåväl det återstår att se. Bara kämpa på nu med att gå vidare.

Hoppas du mår bra engsan och att allt löper på som det ska <3

Kram!

Ok ja då är det ju underligt! Har som sagt förstått att den fungerar bra om man har regelbunden mens! Kan ju vara att du har någon tillfällig rubbning nu?!
    Har du lyckats gå ner alls i vikt? Kan det vara någon rubbning i cykeln om du gått ner?
    Jag mår väl ok. Ingen mens hitttils och det är idag 17 dagar sedan äp och 14 sedan et! Känns som att mensen ska komma och springer i panik på toa när den där hemska lutinusen rinner ut. Känns ju som att det är mensen. Kan liksom inte slappna av. Men har bestämt att om jag inte börjar blöda så ska jag inte testa före TD! Det är den 11/11!
    Bara vänta! Men inte så hoppfull!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-06 20:58:53 följande:

Nae inte gått ner nämnvärt, pendlar upp och ner på 3-4kg hela tiden. Men visst kan kroppen va i obalans, har ju varit väldigt jobbigt känslomässigt detta år. Så det är nog inte så konstigt.

O ja kommer ihåg hur besvärligt det var med lutinusen.. håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig.

Härligt testdagen föresten. Vår bröllopsdag :)

Kram!

Ok nå hoppas kroppen kommer i balans snart. Jag har ju alltid haft oregelbunden mens. Men den har aldrig strulat som när vi skulle börja med ivf. I vanliga fall kom mensen oftast inom 40till 50 dagars mellanrum. Ibland kortare mellan. Inför start av ivf förra julen, hade denninte kommit ännu efter 90 dagar. Blev att strata den med tabletter! Alla tre äp har blivit efter stimulerad mens. Den valde alltså att strula som
    Mest när jag som helst ville att den skulle komma! Allt blir konstgjort på nå sätt!

Jasså så det är eran bröllopsdag?! :) vi får hoppas det blir en lyckodag även för oss!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-11-06 20:58:53 följande:

Nae inte gått ner nämnvärt, pendlar upp och ner på 3-4kg hela tiden. Men visst kan kroppen va i obalans, har ju varit väldigt jobbigt känslomässigt detta år. Så det är nog inte så konstigt.

O ja kommer ihåg hur besvärligt det var med lutinusen.. håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig.

Härligt testdagen föresten. Vår bröllopsdag :)

Kram!

Om detta går enligt plan, så blev eran bröllopsdag även en lyckodag för oss! I morse fick vi ett fint plus på testet!
    Känns dock svårt att vara glad. Känns svårt att ens skriva det här för det känns som att glädjen ändå snart rycks bort som tidigare! Känns Att det är otur att berätta om det! Vill vara glad, så där som man ska vara när man väntat så länge. Men kan inte! Så orolig så jag mår illa!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-11-11 18:45:03 följande:

Åh så roligt engsan! Så glad för din skull! Försök att inte stressa upp. Kommer gå bra :) Nu fick jag lite hopp själv. Blir i januari vi kör igång. Grattiskram till dig!

Ja jag hoppas verkligen det kan få gå vägen denna gång! Men som sagt! Vågar inte hoppas. Den 28 vet vi mer efter ultrat!
    Kram och tack vännen
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?