• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

En fråga till er ruvare, hur mår ni? Har ni nå biverkningar av lutinus, om ni tar det?

Jag känner lite lätt värk i magen, har haft jätte ömma bröst hela helgen som dock inte känns lika mycket nu och jag antar det kommer från lutinus. Dessutom tycker jag mig ha yrsel mellanåt. Det har jag brukat ha ibland annars också men det är ett tag sedan nu och jag undrar om det också kan komma av lutinus?

• engsan

Jag fick också veta att vi fått en till frysen idag. Det fans ju chans på två men det ena klarade sig inte! Men som du sa så finns det ett till backup i alla fall! Jag har TD först 1 mars! Känns som en evighet. Jag försöker vara positiv men det är svårt efter våra försenade missfall att våga hoppas!

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-16 10:06:26 följande:

Hej tjejer, hur går det för er?
    Jag tycker dagarna sniglar sig fram trots att jag jobbar, renoverar och förbereder för flytt :/
    Den av gångerna som jag blev gravid (men missfall i v7) började jag ana ruvardag 11 så jag kan ju inte ens börja känna efter ännu.
    Har ni gått upp i vikt av dessa behandlingar?
    Jag har gått upp 6 kg på drygt 1 år och 5 behandlingar :o

Ja dagarna går sååååå sakta! Men jag är van vid väntan vid det här laget! Har försökt få barn nu i över 5 år, det blir låååång väntan i det stora hela. Man får vänta på ALLT liksom! Vänta på om mens kommer när den är så oregelbunden, väntan på ägglossningen( som aldrig kom) och sedan vänta på att kroppen hamnat på rätt levaxindos inan nya försök, väntar på att få börja pergotimestimulering när man väl förstod att något var fel, nästan två år gick förgäves åt att kämpa med den typen av stimulering, det enda jag fick för det var två fördröjda missfall, sen vänta på utredning, väntan på ivf och väntan fortsätter nu med detta! Huh vilket långt inlägg det blev men blir ju GALEN på att vänta hela tiden! Hoppas jag någon gång jan känna att det faktiskt var värt allt detta och att jag får hålla en liten guldklimp i famnen! Att vi alla får det!!!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-02-16 14:49:07 följande:

Ja fy så sakta tiden går! Nu är det en vecka kvar tills jag kan ta gravtest. Lite nojig för inatt upptäckte jag att jag blödde lite. Såg bara på pappret och verkar slutat nu.. Har ni andra haft någon blödning? Jag gick upp flera kg när jag åt pergotime nu har jag inte vägt mig men känner mig svullen. Kämpade ner vikten 10kg innan jag började ivfbehandlingen. Gått upp ca 2 tror jag. Räcker jag tittar på en kaka så sitter den runt midjan..

Inte roligt att upptäcka blod men var det så lite så är det nog ingen fara. Min läkare sa åt mig att absolut inte bli förskräckt om det kommer lite blod, ofta gör det det i samband med att man tar lutinus och slemhinnorna blir ju så torra! Jäkla griseri med dom förövrigt!
    Samma är det för mig med vikten, jag gick ner 14 kg för ca 1 år sedan och nu pendlar jag upp och ner med ca 2 kg som jag hela tiden går upp och så får jag kämpa bort dom igen och dom envisas att komma tillbaka. Som du säger så räcker det att jag går förbi godishyllan i affären så vips sitter det ny kg på magen!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-02-16 16:12:31 följande:

Tack engsan nu känns det lite bättre:) Tänkte också på lutinusen, den är inte rolig. Helt plötsligt bara rinner det och då förknippar jag det med missfallen jag fått innan. Försöker inte tänka så men med blodet inatt så gör det inte saken lättare. Bara en vecka kvar..

Ja jag håller med, får också panik när jag känner att det rinner och tokspringer till toan. Jag hade så vid mitt första missfall, det andra upptäcktes först vid vul. Hemsk känsla att aldrig kunna slappna av. Använder du den där "pinnen" till att sätta in dom? Tycker det gör nästan ont ibland så kan tänka mig att den kanske "skrapar" eller "river" en lite när man gör det så många ggr om dagen så att det kan bli som lite sår. Men det är bara hur jag upplever det. Skönt att ha någon att bolla funderingarna med :)
  • engsan

Ja mom11
    Det känns att man gått igenom en del, men försöker tänka att det finns dom som har det värre. Men man är ju som så inne i som egen bubbla att det är lätt att tycka synd om sig själv. Därför är det skönt att ha andra att ventilera känslorna med här, man ser att andra i samma situation känner likadant och att man faktiskt har rätt att känna så fast många andra har det kanske ännu värre men med andra saker!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-16 17:40:26 följande:

Jag tänker som dig med den där pinnen. Ibland hugger det till tycker jag. Tänkte att om jag fortfarande blöder så syns det ju på pinnen och där är inget! Tur att det snart är över och vi slipper det här. Då har vi andra graviditetskrämpor vi kan diskutera. Jätte skönt tycker jag att ha någon som är i samma sits att prata med:)

Ja hoppas verkligen vi får diskutera såna krämpor snart i stället. Riktigt längtar efter dom symptomen, tom gravillamående skulle vara härligt bara jag får uppleva det en gång till! Kul när man är så lika i tid också :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-02-16 19:53:22 följande:

Så blir det engsan! Inga fler missfall och elände. Nu är turen på vår sida:)

Hm undrar hur länge efter äp det kan komma gammalt blod? Jag var just på toa och på pappret kom som en liten klump koagulerat blod! Typ som en ärta? Suck att man analyserar allt! Ursäkta detaljen men du hade färskt blod va ccilla?
    Nä nu måste jag släppa allt grubbel för annars kommer jag bli ett psykfall innan vi ens fått ta gravtestet!!!!!
  • engsan

Men va härligt att höra mariana79!
    Önskar er all lycka till och vi håller tummar och tår att ska gå bra :)
    Härligt tjejer att få följa er i detta! Så spännande! När fick du test dag Mariana?

• engsan

Härligt Mariana79!

Du fick testtid före mig! Vad beror det på månne? Är det olika hur långt efter ET olika landsting beräknar att man ska göra testet eller är det att ditt embryo odlats längre? Jag har 1 mars! Ska försöka hålla mig tills dess och inte göra i förväg! Men det är ju så länge dit känns det! För mig blev TD 20 dagar efter ET!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?