• Mollan79

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Tack alla
    Det känns så overkligt fortfarande att man äntligen lyckas efter 5:e försöket men det visar ju att det faktiskt kan gå.
    Jag hoppas att ni alla når era drömmar till slut och jag hänger gärna med i tråden och följer er ett tag till. Kram

• Mollan79

Vi fick välja försök 4&5.
    Vi har haft få ägg och jag sa att jag inte orkar så många gånger till. Det tar både fysiskt och psykiskt med dessa försök och hormoner.
    Försök 4 blev det ju bara 1 embryo att sätta in men försök 5 nu sist fanns det 1 bra och 1 sämre så då tog vi chansen!
    Är nu i v 13+2 och ser ut att va i 5-6:e mån redan :o

• Mollan79

Dom nämnde ju de vanliga riskerna, tyngre kropp, föda för tidigt mm.
    Men en 2-äggsgraviditet är ändå inte lika riskfyllt som en enäggs. Vi resonerade som så att hellre 2 barn på samma gång än inget barn..

• Mollan79

Vi hade samma hela tiden. Det var/är ju inte hennes fel att jag är så svårstimulerad :)
    Vi bytte metod, mediciner och hon gjorde allt i sin makt för att det skulle lyckas. Till slut fick vi "en bra månad" och vi lyckades få 3 embryon. Mycket handlar om tur och otur tror jag..

• Mollan79

Tack detsamma engsan och alla er andra!
    Själv jobbar jag hela dagen och även imorgon men jag hinner med brasan ikväll iaf.
    Kram

• Mollan79

Jag börjar bli stor o tung, mkt huvudvärk.
    Är i v 17 (16+1) så jag börjar bli otymplig på jobbet. Jobbar inom industri så det är fysiskt krävande. Har pratat med chefen om att slippa de tyngsta momenten så det ska väl gå ett tag till :)
    Längtar till rul 9:e juni

• Mollan79

Vad tråkiga besked Mom11, förstår att ni misströstar efter så många insättningar. Har ni fler i frysen?
    Härligt engsan med så många blåsor inför äggplock, så många har jag aldrig haft. Men det kan ju funka ändå tydligen :)
    Hoppas många innehåller ägg och att det blir många befruktade, håller tummarna!
    Själv har jag äntligen fått beslut om förflyttning här på jobbet, nu slipper jag tungt arbete och 5-skift. Blir dagtid på lättare tjänst vilket ska bli otroligt skönt för kropp o knopp

• Mollan79

Till mig sa dom bara att slemhinnan såg bra ut, dom skulle nog inte sätta in annars.

• Mollan79

Igår var vi på rul, det bor en pojke och en flicka i min mage :)
    Hoppas sommaren blir fin och att ni får ny kraft och energi att möta hösten och kommande prövningar. Jag hoppas att ni alla lyckas till slut. Kram

• Mollan79

Hej tjejer
    Jag läser fortfarande tråden ibland och vill bara säga grattis engsan! Jag förstår din oro men hoppas det går vägen nu.
    Jag fick mina två barn för en månad sen och är såå tacksam för att det gick vägen till slut efter alla år av misslyckande. Jag vill sprida lite hopp och önska er alla lycka till. Kämpa på oc kram allihop <3

• Mollan79

Det blev en av varje :D
    Kom ihåg engsan att så här tidigt betyder inte symtomen så mkt, och vi har ju använt hormoner i alla dess former så man vet ju inte till slut vad som är vad. När det äntligen funka för mig så kände jag ingenting!
    Jag hade ju plusset men trodde absolut inte att båda fäst för alla säger ju att man ska känna så mkt speciellt med 2.
    På mitt 1:a ul så fick jag en chock att där var två. Jag gick och väntade på missfall hela tiden eftersom jag inte hade några symtom men det gick ju vägen!
    Önskar dig alla lycka

• Mollan79

Tack Mariana :)
    Kämpa på och lycka till, jag tänker på er och håller tummarna <3

• Mollan79

Engsan

Hur går det med dig?

Vilket fruktansvärt besked du fått! Jag tänker på dig ofta, vi har ju följts åt länge nu i dessa ivf-trådar. Men du är en kämpe och jag håller båda tummarna för dig/er <3

• Mollan79
    engsan skrev 2017-07-20 23:35:32 följande:

Kl 19.17 tisdag 18/7 föddes en frisk vacker pojke på 53 cm och 3860gr!

Är så otroligt tacksam över att äntligen fått bli mamma för andra gången. Det har ju vart långt ifrån enkelt och självklart! Många år av kämpande för att få barn är över, men nu väntar kampen mot cancern istället. Ta hand om er, var rädd om er och ta vara på dagarna! Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet!

Kram

Lite sent svar från mig, men dagarna rullar fort med tvillingar på 1 år.

Stort grattis engsan!

Jag blir så glad att höra att du äntligen fick ditt efterlängtade barn. Hoppas det går bra med cancern, jag håller tummarna.
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?