• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ni är nära era testdagar nu, känns som att det är en evighet till min! Kommer inte testa före, det har jag bestämt mig för, men att ha TD 20 dagar från ET känns länge! Men jag ska vänta!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-20 15:54:54 följande:

Jag vet inte om jag går och spänner mig men det är en väldig värk nu. När jag får mens går det ner i benen och det gör det nu.. För jobbigt att vänta med test..

Usch det är en jobbig känsla förstår jag!
    Hör av dig när du testat! Håller tummarna att din känsla har fel och att det Visar positivt! Kram
  • engsan
    Josefinefl skrev 2016-02-20 17:08:29 följande:

Hej! Är gärna med på denna tråd!

För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.

Hej och välkommen :)
    Tråkigt när det inte går som man tänkt sig, men här i gruppen är det många som inte fått resultatet man önskat sig så bara prata av dig och fråga om det är något! Kram och vi håller tummarna att det är ett starkt embryo det som lyckades!
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-20 19:39:57 följande:
    Vi har test dag ungefär samtidigt har min 2/3 när har du? Kommer nog testa tidigare typ 14 dagar efter ÄP tänkte jag.
    Jag har TD 1/3 men kommer inte kolla före det!
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-20 22:52:38 följande:
    Aha okee. Dagarna går så sagt känns d som. Känner du av något. Förra gången det blev pluss (missfall sen) fick jag illamående tidigt som kom o gick trodde ja inbillade mig men sen även värmevallingar som kom med jämna mellanrum. Blev blöt i pannan av att inte göra något, redan på test dagen höll ja på spy. Men denna gång känner ja inte så mkt förutom mensvärk som kan beror på lutinusen frustrerande jämför med förra gången hela tiden och de känns som de inte blir nått denna gång.
    Vid mina missfall har jag fått ont i brösten nästan direkt det visat plus. Men nu känner jag absolut ingenting. Kommer vänta till TD innan jag testar för då kan jag säkerligen vara säker på rätt resultat. I förväg om det visar negativt kommer jag bli galet förtvivlad i onödan om det visar sig vara fel och för tidigt testat. Även om det borde visa rätt redan efter två veckor så har vi bestämt med sambon att inte testa tidigare än det dom rekommenderar!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-02-21 08:16:25 följande:

Testet visar negativt! Har väldigt svårt att tro att det sker ett mirakel tills på tisdag. Har ont och är rejält svullen och blöder mer. Känns som det är något galet. Urinen är som äpplejuice och jätte grumlig och mer därtill. Ska bespara er detaljer. Snyft..

Fy så trist! Har du ont som av mensvärk eller? Grumliga urinen kan kanske vara av att det kommer lutinus i eller? Kanske du måste in? Men fy jag vet inte vad jag ska säga riktigt, så tråkigt! Lider så med dig. Skickar en bamsekram
  • engsan
    Ingensmamma skrev 2016-02-21 10:18:01 följande:

Hej!

Jag gör mitt första ivf och började spraya med Synarela i måndags.

Jag upptäckte idag att Sprayen inte levererar som den ska! Står i instruktionen att man inte ska behöva aktivera pumpen mellan doserna, men jag har varit osäker på om den ger spray alls, då jag upplevt att den bara ger typ i en näsborre.

Någon som upplevt något liknande med Synarela? Hoppas verkligen inte att allt är förstört nu :(

Hej och välkommen
    Jag har inte använt spray alls utan gjort det korta protokollet! Vet inte om någon av dom andra tjejerna här heller har gjort det. Hoppas någon kan svara på din fråga men kontakta kliniken hur som helst så du får svar från proffsen! Lycka till
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-21 14:11:16 följande:

Suck....

Igår kändes allt så bra, positiv och glad.

Idag helt tvärtom det känns som det är kört och jag är hel less och det känns hopplöst.

Jag hoppas att denna känsla försvinner och den braiga och positiva kommer tillbaka igen!

Jag lovade mig själv att ta ruvningen med ro, ta en dag i taget och leva här och nu. Men så har det inte blivit, tankarna far och flänger allt ifrån köp av ny vagn till ja jag vet inte vad...

Suck..

Det är verkligen så, man pendlar mellan hopp och förtvivlan! Man längtar så efter att få börja förbereda för den lilla. Men efter mina missfall vågar jag inte ens tänka på det. När jag blev gravid men fick första missfallet hade jag inte en tanke på att det skulle bli missfall, det fanns inte och jag var helt inställd på att vi skulle bli föräldrar. Jag började gå igenom flickans gamla kläder för att se om något gick att använda( är ju nästan 10 år gamla kläder), började göra i ordning vagnen som vi hade kvar fast det var så tidigt, strosade i affärer och kolla babykläder! Längtar så efter det igen!
    Ena sekunden känner jag att jo men nog har det lyckas nu, det är vår tur nu. För att i nästa stund känna helt tvärt om! Man blir ju helt kokko i huvudet av detta!
  • engsan

Då sprang helgen iväg med några dagar i alla fall och idag är det 12 dagar sedan ET, dvs ruvardag 11 då! Känner ingenting. En vecka en vecka kvar till test!

• engsan
    MoM11 skrev 2016-02-22 08:48:12 följande:

Testade minus idag på RD11. Fick en tilltagande blödning igår så tyvärr gick det åt skogen även detta 6e försök. Nu får jag hoppas på blastocysten i frysen men det är svårt att hoppas när inget hittills fäst. Får väl testa på TD på torsdag också men har redan slutat med medicineringen. Ska fråga om jag kan göra FET redan denna cykel (om jag får äl), eller om jag måste vänta en "vanlig" mens.
    Håller tummarna för er andra.

Så tråkigt att höra! Det är ju några dagar kvar till TD så gör ett till test ändå. Fast jag förstår att det är svårt att hoppas om du fått en blödning! Stor kram till dig!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?