• Emmabo

Första barnet

Jag plussade idag och är i vecka fem med första barnet. Känns overkligt men kul såklart, det är en efterlängtad graviditet.

Däremot har jag jättesvårt att vara glad då jag också är så rädd för missfall.

• Emmabo
    Sarken skrev 2016-02-02 21:20:04 följande:
    Åh vad roligt, grattis! ???? ja det är ju det, mitt mvc besök blev uppskjutet i en vecka nu också då barnmorskan var sjuk... man lugnar nog ner sig lite när man får prata med en barnmorska som kan svara på frågor och se till att allt ser bra ut :) Har du bokat tid än?
    Tack! Grattis till dig också! :)
    Nej det har jag inte gjort, bör man göra det så tidigt? Åh, har verkligen inte koll på något alls, vad man bör göra nu. 
    Det gick verkligen från att vara överlycklig när jag såg graviditetstesten (gjorde tre bara för att vara säker) till att bara vilja låtsas som ingenting fram tills vecka 12 eller så när det är mindre chans att nåt kan gå fel.
  • Emmabo
    CarroL89 skrev 2016-02-02 21:22:33 följande:

Hej!!

Grattis till er alla!

Jag är i vecka 7 (6+0) i dag. Mitt illamående kom smygandes i söndags kväll som ett brev på posten.

Vi är super glada men gick igenom ett missfall i september förra året. Så har lite svårt att vara glad, men försöker att vara glad åt det som är i nuet.

Grattis till dig också! vad tråkigt med missfallet :( håller tummarna och tår att allt går vägen den här gången :) <3
Svar på tråden Första barnet