• Anonym (Vegan)

Ofrivilligt barnlös, IVF och vegetarian

Sett till människans tänder, så är vi växtätare i grunden. De första människorna åt bara sådant som kom från växt- och svampriket. Senare även föda från haven.

Sett till människans historia, så är det inte under så väldigt lång tid som människan ätit kött från landlevande djur.

Kosten torde således inte påverka människans chanser att bli gravid.

• Anonym (Vegan)
    Anonym (Vegan) skrev 2016-02-02 11:31:40 följande:

Sett till människans tänder, så är vi växtätare i grunden. De första människorna åt bara sådant som kom från växt- och svampriket. Senare även föda från haven.

Sett till människans historia, så är det inte under så väldigt lång tid som människan ätit kött från landlevande djur.

Kosten torde således inte påverka människans chanser att bli gravid.

Och om det nu är kosten som spökar, så beror det snarare på all jävla skit som finns i luften och i jorden. - Fast den andas- och dricker vi ju iaf.
  • Anonym (Vegan)
    Gina43 skrev 2016-02-03 06:16:58 följande:

Haha, va? Vi kommer från apsläktet Apor är allätare och äter även kött. Vad gäller vegetarisk kost så är faktum att vi inte kan bryta ner växtdelarna i vår mage och tarm lika mycket en indikator på att vi inte är avsedda att äta enbart från växtriket. Våra tänder har inte så mycket med saken att göra - det är inte genom bett som vi jagar och dödar utan genom metod och redskap. Hade vi inte lyckats så bra genom metod och redskap så hade vi nog haft annan tanduppsättning (eller något annat).

Vad gäller barnlöshetsfrågan så har jag hört om just PCOS att man i USA kan behandla med särskild kost där man utesluter bl a socker. Vet inte så mycket mer än så. Om det är dravel eller inte vet jag inte, men en vän till mig vars fru har PCOS var hjälpt av den metoden genom läkare. Jag tror dock generellt att det inte är kost som är avgörande vid ofrivillig barnlöshet så långt att du inte har en osund livsstil i övrigt och ger kroppen det som den behöver i form av näring.

HHAHAHAHAHAAHHA!!! Nej, klart vi inte jagar med tänderna, my gosh! Googla växtätartänder istället för att leka att du kan nått.
Svar på tråden Ofrivilligt barnlös, IVF och vegetarian