Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

Vart ska vi flytta?

Synd att Skåne går bort för Helsingborg uppfyller verkligen resten av era önskemål. En helt fantastisk stad! Och inte alls lika grötig skånska som i Malmö tex.

Har ni funderat på Växjö annars? Trevlig, lugn stad!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    miliona skrev 2016-02-14 11:35:15 följande:

Ja! Det har jag tänkt på förut, av städerna i Skåne är det Helsingborg jag skulle kunna tänka mig, men så hörde vi att där har de den grötigaste skånskan i hela Skåne. Därför  bestämde vi oss för att glömma det, men nu säger du att det är tvärt om? Kanske får fundera ett varv till då. 

Växsjö har jag faktiskt aldrig tänkt på! Finns ju onekligen mycket vatten där, även om det är långt från havet, men ser att det finns många stora sjöar. 

Det blir många ställen vi måste besöka! 

Ja för en stockholmare är det ju grötigt såklart. Men när man varit mycket i Skåne (min syster flyttade dit för tio år sedan ), så är det enorm skillnad! Malmö ligger mycket mer söderut och är väldigt grov. Helsingborg har ju såklart skånska, men sitter inte lika långt bak i halsen, om man säger så. Sen är Helsingborg väldigt populärt så man möter så otroligt många olika dialekter hela tiden, från hela Sverige. En väldigt trevlig stad och det finns många fina områden utanför, men skulle rekommendera Laröd eller Hittarp (kolla in områdena på hemnet). Kanske är husen för dyra där, men finns många fler fina områden. Stadsbussarna går ofta.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Vart ska vi flytta?