• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-08-09 14:49:13 följande:
    Vad tråkigt att det inte såg bra ut. Men det lät inte så jättehögt, eller? Svårt att sluta med socker, jag äter nåt godis eller glass varje dag. Har du tagit blodsockerprov innan som visat normalt?
    Vet inte hur högt man ligger vid gravdiabetes annars. Bukspottkörteln fungerar ju, bara att kroppen inte kan bryta ner sockret lika bra. Men det var för högt iaf. Har inte testat tidigare. Min man har typ 1 så har lite koll. Men det känns inte alls kul. Älskar ju glass!!!
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-09 18:04:15 följande:
    Förstår känslan, jag låg på gränsen under flera år när jag åt mycket kortison och skulle även då undvika socker.

Gillar du glass kan man ju göra själv.

Då kan man dessutom ha i vad man själv känner för.
    Ja det finns ju annat att söta med. Fast mjölk är ju sött i sig så det behövs kanske inte. Det får bli Nice Cream i massor. :)
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-09 21:30:52 följande:
    Nice Cream är bra för där behöver man inte tillsätta något söttningsmedel.

Finns ju osöttad sojamjölk som man säkert också kan göra glass utav.

Jag har annars gjort glass med kikärtsfluff och alpros visp men tror den är väldigt sött.

Man kan även göra advokado glass, aldrig testat själv men hört att det ska vara riktigt gott.
    Ja det finns mycket man kan göra glass på. Använder mycket mandel/havremjölk annars. Så slipper man mjölksockret. Många förstår ju inte att det är jättemycket socker i mjölk också. Vissa frukter kanske man får ta det lite lugnt med. Men jag får äta 2 om dagen. :)

Köpte även riktigt mörk choklad. Stillade suget något.

Har bara testat göra chokladpudding på avocado. Smakade helt ok. Dadlar är perfekt annars som sötningsmedel.
  • Libra1

Är det olika när de sätter planerat snitt eller gör de det i en viss vecka? Vi är lite osäkra på vad vi vill.

• Libra1
    jewel skrev 2016-08-10 14:28:22 följande:
    I några papper jag fick hem står det att de planerar in kejsarsnitt 7-10 dagar innan beräknad födsel, men jag fick ju 5 dagar. När behöver ni ha bestämt er?
    Vet inte alls när man måste bestämma sig. Jag vill helst ha en vanlig förlossning men samtidigt är vi oroliga. Är livrädda för att förlora ett barn till. Så vet inte vad som är bäst. Går på spec MVC nu så vi får ju tätare kontroller.
  • Libra1

Har era BM informerat er något om hur länge man får gå över tiden vid IVF. Förr fick man inte gå över alls men nu verkar Skåne ha max 1 vecka.

• Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-11 22:09:54 följande:
    Beror helt och håller på hur allt går här. Vet inget om det alls så de inte kan säga.

Det kan bli snitt när som beroende på hur allt är.

Men förhoppningen är att det går bra i 3 veckor till men viktigast till kl 4:00 på lördag morgon då medicinen har full effekt.

Livrädd för att bli hemskickad om allt lägger sig samtidigt som jag vill att det ska lägga sig

Dubbelmoral!

Men känner mig trygg här, hemma kommer jag bara vara sjukt orolig över att det ska inträffa hemma igen. Tar ju ändå litet tag att komma in till sjukhuset.
    Usch vad hemskt! Klart du kan skriva här om allt som händer. Hoppas verkligen att allt kommer att gå bra.
    Kramar
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-13 03:55:59 följande:

Märkte att även om jag försöker hålla koll så ändrar mobilen orden när jag skriver (har ny mobil sedan 2-3 veckor) så att det blir lite eller mycket svårt att förstå det jag skriver.

Började blöda lite mer igår men inget stort så ännu ligger bebis kvar. Det som är skönt nu är att lungmognads sprutorna nu har full effekt så att skulle han föddas nu kommer han mest troligt kunna andas utan hjälp om det inte uppstår andra komplikationer. Det enda han skulle behöva är hjälp att hålla värmen och det känns skönt att veta.

Försöker tänka positivt men är ju givetvis rädd med. Är rädd för att något ska hända så att han dör, har redan förlorat ett barn tidigare. Förlåt, vet att ni inte vill läsa sådant nu. Men jag tror ändå att vi som går igenom Ivf förstår varandra och rädslan bättre än de som blir gravida på naturlig väg. Även om en sådan här händelse skulle vara hemsk för spontant gravida med.

Svårt att sova om nätterna när man är sängliggande dygnet runt. Men faktiskt lyckats sova 5 timmar i natt uppdelat i 2 omgångar så känner mig ganska pigg nu. Men för er kanske ni räknar det som natt fortfarande nu.

Tänker på Er alla <3

Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra. Tänker på dig! Har ju också förlorat ett barn och är livrädd för att bebis ska komma för tidigt.

Du får gärna maila mig om du vill ha någon att skriva med. librasivf@outlook.com

Kramar <3
  • Libra1
    irrbloss_83 skrev 2016-08-13 10:07:24 följande:

Tjejer, en kanske lite ytlig fråga, men ändå....

Jag har växt ur min höstjacka, den går för allt i världen inte längre att stänga över magen. Hur gör man nu? Var köper man en vettig gravidjacka?
    Det kommer ju inte direkt bli varmare innan bebis kommer ut, menar jag...

Har samma problem. Men avvaktar lite. Kolla på nätet. Ellos, Bonprix, Zalando, Asos... :) Man vill ju inte köpa en för dyr.
  • Libra1

Idag ska vi tvätta alla bebiskläder!!! Känns lite busigt på något sätt. Hi hi!

Hur tvättar ni? Speciellt tvättmedel? Med eller utan sköljmedel?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016