• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-10-09 19:26:21 följande:

Hur går det för dig, Libra?

Här har det inte hänt så mycket mer än rosa flytningar o svaga förvärkar hela dagen. Imorgon ska vi på inskrivning inför snittet på tisdag, får se vad de säger då. Nu har vi iaf lämnat dottern hos sin mormor så det känns skönt att inte behöva tänka på henne om vattnet skulle gå eller så.. Hon ska bli ompysslad med bio o fika på stan så hon kommer nog ha det toppen även om hon är rätt mammig just nu. 

Det stannade nog av här också. Känner inget för tillfälligt. Så var nog bara falskt alarm. Jag som längtar så!!! :)

Spännande med KS imorgon. Ett stort lycka till!!!
  • Libra1
    lallallalla skrev 2016-10-10 07:08:21 följande:
    Åhh, det är så spännande. Hoppas det bara är en liten paus för dig. Jag längtar mig blå här också. Det räcker liksom inte att räkna dagar längre, man är hela tiden på spänn för att nåt ska hända. :P
    Ja eller hur!!! Vågar knappt gå ut. Men det kanske är bättre att göra det så kommer det igång. :D
  • Libra1
    Pipam skrev 2016-10-11 08:35:35 följande:

Här verkar det också vara falsklarm... I söndags fick jag onda sammandragningar under kvällen. Tog två alvedon och fick sova, igår hade jag onda värkar hela dagen med en paus mitt på dagen så jag sov 1,5 timme. Kände inte om de var regelbundna för jag tyckte det var svårt att känna var de började och slutade, hade molvärk inemellan. Tillslut ringde jag förlossningen för jag ville ha en koll, blev så orolig. Kollen visade att tappen var förkortad, hon fick in "en fingertopp" men inte mer och CTGt visade regelbundna sammandragningar. Bebis hade en jättefin kurva.

Fick tabletter att sova på och har sovit hela natten. Inga onda värkar, däremot har jag känt sammandragningar under natten. Hå hå ja ja.. Nu molar det lite bara, men inte alls som igår så förmodligen falsklarm.

Går in i vecka 38 (37+0) imorgon.

Grattis CB och lycka till idag med snittet Jewel, och med vändningsförsöket pushen.

Det låter som det jag kände i helgen. Så kanske min också är förkortad då. Spännande nu och se vem som får först!!!
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-10-11 12:12:43 följande:

Nyss lämnat förlossningen. Busungen hade vänt sig rätt. Så skönt att slippa vända! Hen var inte fixerad utan låg rörlig så nu hoppas jag att hen lägger sig till rätta där nere!

Måste vänt sig i förrgår kväll, var ett jäkla bökande och stökande då

Åh vad skönt att slippa det!!! Hoppas det hinner bli en fixering också!!! :)
  • Libra1
    jewel skrev 2016-10-11 17:00:17 följande:

Nu är lillebror här! <3 Allt har gått jättebra, han är så söt! Ganska stor, 4,2kg o 52cm men jag tycker att han ser jätteliten ut ändå :)

Tiden på uppvaket var inte så kul men snittet gick jättebra. Tydligen var det enorma mängder fostervatten :)

Så härligt att han är här nu!

Grattis!!! Vad skönt att allt har gått bra!!! :)
  • Libra1

Jag har börjat få värkar bakåt nu. Kan det vara på g? Precis hemkommen från BM och hon trodde inte det var långt kvar. Spännande!!! :)

• Libra1
    lallallalla skrev 2016-10-11 18:17:03 följande:
    Ihh, spännande. Gjorde BM nån koll av tappen?
    Nej tyvärr inte! Får åka in i så fall. Men det känns att något händer. Hoppas jag iaf. Alvedon hjälper inte så hoppas verkligen det är på g!!! :)
  • Libra1
    lallallalla skrev 2016-10-11 18:19:51 följande:

Och här har proppen gått! Jag vet att det inte betyder så mycket, men det känns superspännande ändå. :)

Spännande!!! :)
  • Libra1

Är fortfarande i latensfasen men får ondare och ondare. Värkar var 4:e minut. Men tror det lär dröja lite. Behöver inte åka hem iaf. Skönt det!!! CTG varannan timme så känns tryggt! :)

• Libra1

Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.

Det här känns fortfarande helt overkligt!!! :D

• Libra1

Grattis till alla nya bebisar! <3 Vår lille fyller 1 månad på söndag. Tiden går galet fort!!!

• Libra1

Vi har gett ersättning sen födseln fast att jag ammar. Han blir inte riktigt nöjd annars. Många verkar göra så.

Vår bebis har mycket gaser. Köpte Minifomdroppar som han får innan mat. Hjälper lite. Annars är tips magmassage och sova lite på mage (under kontroll). Apoteket har pysventiler om de inte får ut luften själv.

Vi kanske ska starta en grupp här som bara vi kommer åt? Diskutera bebis utan att någon lägger sig i. Det där med amning kan vara lite känsligt. :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016