• Iskristall

Höstbebisar efter IVF 2016

Filli89 skrev 2016-03-01 18:17:44 följande:

Hej tjejer. Några känner man igen hehe. Jag har oxå precis plussat och är nu i vecka 5. Fick vul tid 23/3 och kliniken sa även att ja bör skriva in mig på MVC och boka en tid efter 23. Det var så spännande och overkligt. Att det är JAG som är gravid. Hur mår ni vad har ni för symtom? Jag glömde fråga gällande lutinus de är så himla läskiga,varje gång de rinner till tror jag att det är blod.

Sen undrar jag vad ni har för symtom?

Själv kände jag en illamående igår som magsjuka/åksjuk/mild baksmälla typ. Idag inte så mkt bara mensvärk och brösten som börjat ömma igen ( de slutade ömma vid BIM)

Hej o grattis!

Jag har vul tid 18/3, har inte så mycket symptom alls. Lite ömma bröst, fått lite svag halsbränna det är typ det vad jag kan komma på. Jag har precis slutat med lutinus, tog sista i går kväll. Det är läskigt, tänk om min kropp inte klarar av detta själv nu.

Jag har inte vågat ringa nån mvc än. Tänkte att jag skulle gå på vul:et först...men det kanske är dumt och vänta?
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-03-03 12:30:11 följande:

Jag får tyvärr gå ur tråden. Var på vul i tisdags och där fanns bara en fin liten hinnsäck i "rätt" storlek, men tom :( Antagligen blivit missed abortion enligt bm. Kroppen har inte fattat att det blivit missfall än då jag inte fått nån blödning än. Så nu väntar vi på att kroppen ska stöta ut det... Hann iaf va gravid i 8 veckor... Nu får vi ladda PM inför IVF2 då vi inte har fler ägg i frysen. Orättvist och bittert! Men men, det är va det är. Lycka till till er andra här inne! :)

Å nej vad tråkigt! Beklagar verkligen! Det är just det där man går och oroar sig flr nu inför vul. Jätteledsen för din skull!
  • Iskristall
    jewel skrev 2016-03-04 10:22:41 följande:

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka! <3 Jag var så nervös innan men nu känns allt helt underbart. Jag är också hungrig hela tiden, nu ska jag fira med att äta kanelbullar! :)

Ja, vad härligt! Grattis! Du gör rätt som firar med kanelbullar!
  • Iskristall
    Filli89 skrev 2016-03-06 00:06:55 följande:

Alltså tjejer vilken vecka är ni i? Och när kom er illamående för ja känner lite lite ibland men annars ingenting börjar bli nojig mår för bra hittills.

Jag är också nojig för samma. Läser och läser här i trådarna om illamående, humör som går upp och ner, molvärk tom kvinnor som redan känner av foglossning osv Jag mår som du bra, som vanligt helt enkelt. Alla säger att jag ska vara glad för det med jag blir lite orolig att allt inte står rätt till med liten. Är i v.5+6 idag. Jag har liiite ömma bröst, en två dagar med liiite halsbränna och tröttare på kvällen, thats it liksom.
  • Iskristall
    Pusheen skrev 2016-03-07 13:22:23 följande:

Hej!

Jag hoppar in här jag med och hoppas att det är ok. Allt är väldigt nytt då jag testade positivt idag på min utsatta td.

Fick lite färg i trosan redan för en vecka sen och då trodde jag att det var kört så jag testade redan då så jag kunde bearbeta det negativa svaret MEN det visade positivt och idag en vecka senare så är plusset lika starkt som teststräcket! Har haft lite ljusrosa flytningar i veckan. Någon mer som har haft det?

Ringde kliniken idag och berättade om plusset och hon sa att det var fullt normalt och ingenting att oroa sig för. Hade ju dock ändå känt mig lugnare om det inte hade kommit någon färg alls!

Tror jag kan vara lite irriterad av all lutinus.

Försöker släppa det nu och bara vara glad.

Jag fick tid för vul 21/3 så nu är det dags för nästa dryga och oroliga väntan!!

Stort grattis!
    Pipam skrev 2016-03-07 13:26:55 följande:

Jag klarade min uppkörning!

Pjuh... Så nu behöver jag "bara" oroa mig för bebisen.. Ska till MVC och ta blodprover idag för att kolla så TSHt är bra. Känns skönt.

Grattis till klarad uppkörning!
    Libra1 skrev 2016-03-07 13:28:30 följande:

Grattis till nya plus i tråden! :D

Idag har vi varit på ett tidigt VUL och fick se en liten med ett tickande hjärta. <3

Å vad härligt! Grattis!
  • Iskristall
    Soffan83 skrev 2016-03-09 11:05:39 följande:

Hjärtat slog!! 17 mm är bebisen och jag bröt ihop fullständigt av lycka, grina o hulkade så hela apparaten hoppade :)) vi är lyckligast i världen just nu! Stor kram till er alla!

Åh så härligt! Grattis! <3
  • Iskristall
    Frmid skrev 2016-03-09 18:04:19 följande:

Åååh! Stort Grattis!!

Vi fick med se det lilla fantastiska hjärtat slå! En liten bebis på 14 mm :D tjöt också av lättnad och lycka!

Grattis till er med! Vilken lättnad!
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 18:46:25 följande:

Då hoppar jag in i tråden också, om jag får. 

Plussade imorse efter vår andra återföring, en fryst liten blastis som har flyttat in. Enligt nån halvskum internetsida och kliniken i Falun har jag tagit mig ända till v 4+4 idag. 

Det känns fortfarande som att nån skämtar med mig och att det inte riktigt är på riktigt. Men om det vill sig väl så kommer väl de känslorna rätta till sig så småningom kanske. 

Har haft lite graviditetssymtom av och till men tror att det mesta är Lutinusen (som jag äntligen får sluta med nu, tjohoooooo!), så det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig framöver. 

Stort grattis vad roligt!
  • Iskristall

Jag har inga symptom längre. Börjar bli lite nervös. Har vul på fredag nästa vecka, vågar inte ringa mvc förrän jag gjort det och sett att allt är okej där inne. Hur känner ni tjejer?

• Iskristall
    jewel skrev 2016-03-11 14:31:03 följande:

För mig försvann de flesta symptom i v 7 men de har kommit tillbaka nu i v 9. Förstår att du känner dig orolig, det är ju så lätt att oroa sig o tro att det är något fel. Bara en vecka kvar till VUL för dig, det är ju snart ju!

Hehe ja, men det känns som en lååååång vecka haha Jag är i v.7 nu (6+4) de kanske kommer tillbaka senare då?! Bara att vänta och se!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016