Höstbebisar efter IVF 2016
Grattis till fina rul!
Vi fick betala 100kr för tror det var 4-5 bilder.
Jag gick in i v.23 idag
Grattis till fina rul!
Vi fick betala 100kr för tror det var 4-5 bilder.
Jag gick in i v.23 idag
Nu märker man återigen lite stiltje efter att alla gått förbi en stor milstolpe o graviditeten: RUL. Var litegrann likadant efter alla KUB vill jag minnas. :)
Jag har inget att uppdatera egentligen annat än att vi går in i vecka 22 nu så nu känns det verkligen som jag passerat mittendelen av graviditeten sedan jag fick plusset. De första två veckorna räknas ju inte riktigt. :)
Jag fick mitt moderskapsintyg vid bm-besök i v.20. Så be om det bara så lär du få det!
I natt vaknade jag av att bebisen väckte mig, 3 ordentliga buffar i sidan av magen. Trodde det var nån som stod vid min säng och puffade på mig så jag vaknade haha
Har ni börjat planera föräldrapenningen? Hur ska ni göra? Tycker det är så svårt. Visste inte att man bara fick 80% om man tog ut 7 dagar i veckan. Ska nog försöka klara oss på 5 så blir det fler dagar.
Tack för tipsen!!! Det verkar väldigt klurigt allt det där. Men man får väl testa sig fram.
Glöm inte att ni kan få 10% genom vissa jobb. Jag kan få via AFA. Fick det under min sjukskrivning också.
Vi är ju här för att stötta varandra, så jag tycker alla ska få skriva det som behövs ventileras både bra och jobbiga saker! För att tala för mig själv så blir iallafall inte jag mer rädd för att jag hör jobbiga saker. Jag vet att alla är olika och ingen vet i förväg hur ens graviditet eller förlossning kommer bli. Det är bara att försöka ta det lugnt och ta en dag i taget. Och såklart stötta varandra vidare i deras kamp!
Det där med höstjacka har jag också funderat över...gör nog som Amie77 och avvaktar ny jacka och får ta på extra lager med tröjor/halsduk och hoppas på en mild höst!
Vi har börjat funderar på BB-väska, tänkte göra en lista på vad jag vill packa ner. Men vi kan inte packa den då vi inte har nåt att packa ner. Vi har typ inte handlat kläder eller nåt till bebis än! Är väl dax att börja göra det snart tänker jag. Men det känns så avlägset, bf alltså. Är på 28+6 idag. Är vi de enda som är sent ute? Allt känns fortfarande såååå overkligt!
Tack för tips på saker att packa ner i BB-väskan jewel!
27+4 här så du ligger i lä
Har inte börjat förbereda BB-väskan än.
Monterade ihop spjälsängen igår och satte den på plats. Känns som att det nästan är väl tidigt för det med men jag vill att mina katter (som också är mina bebisar) ska få chans att vänja sig stegvis med allt nytt så inte allt kommer på en och samma gång.
Grattis Gingerpool till flickan!
Min lilla skrutta ligger neråt med huvudet och har så gjort de sebaste gångerna när bm kollat. Men hennes huvud är rörligt fortfarande.
Ni som undrar fråga era bm när de gör kontroll. Först är barnets huvud rörligt, sen blir det ruckbart och till sist fixerat i bäckenet, om man går efter skolboken.
39 dagar kvar, 34+3 idag. Jag börjar tycka tiden går alldeles för fort, vill vara gravid längre haha Men får väl ta tillbaka mina ord om ett par veckor
Nästa vecka jobbar jag min sista vecka, jag ser fram emot att få vara hemma och äntligen njuta av min graviditet. Känner inte att jag fått göra det när jag jobbat, alldeles för mycket stress och stök.