Pusheen skrev 2016-03-15 08:56:40 följande:
Jag är i vecka 7(6+2) och jag har inte berättat för någon på jobbet. Hur har ni gjort?
Igår skulle vi tömma tre stora förråd och jag var tvungen att bära en massa och en hel del tunga grejer ungefär halva arbetsdagen. Fick ont i magen som mensvärk efter ett tag och var nära att börja gråta. Ville bara skrika rakt ut att "jag är faktiskt gravid och jag vill inte göra detta för nu har jag ont i magen och om jag får missfall nu så är det ert fel!!!"(det är ju bara mitt eget fel)
Hade velat vänta att säga något tills jag har varit på ultraljudet på måndag. I värsta fall får jag väl säga ifrån, annars ska jag nog försöka mygla lite och om jag måste hjälpa till att bära igen så kan jag kanske leta efter saker som inte väger så mkt.
Har svårt att anpassa mig när jag knappt själv ens fattat att jag är gravid.
Hur mycket kan man göra och hur försiktig ska man vara?
När jag gjorde äggplocket så sa jag till jobbet att jag var borta för ett mindre medicinskt ingrepp. En vecka senare skulle vi städa förrådet på jobbet. Då sa jag att jag inte ska belasta och bära tungt på några veckor men att jag försöker hjälpa till så mycket jag kan ändå. Det gick smidigt. :)
Du kan väl säga att du trillat i trappen och har ont i höften. ;)
Jag tror att man ska lyssna på kroppen! Vissa mår bra och klarar mycket. Andra mår sämre.