jewel skrev 2016-09-05 18:47:16 följande:
Det lät inte kul, förstår att du måste varit hungrig! Mitt förra snitt blev kl 10 o jag låg med värkar flera timmar, minns inte att jag tänkte nåt på mat alls då..
Ska nog packa ner nåt till mannen också, men han är en sån där konstig typ som kan gå en hel dag utan att äta så jag oroar mig inte så mycket för honom faktiskt.. ;)
Ska du göra kejsarsnitt nu också? Kommer inte ihåg om du skrivit om det tidigare...
CB1982 skrev 2016-09-06 16:02:20 följande:
Jag har idag äntligen fått tid för det planerade snittet. Blir den 3/10 och även om det är nästan 4 veckor dit så är det skönt att veta.
Dock sitter moderkakan lika illa fortfarande så risken finns ju att det börjar blöda innan och blir akut snitt istället.
Vi har en Stokke vagn, har inte koll på några tester men tyckte att den var smidig.
Tidigare haft Emmaljunga och trivts med dom men ville ha en mindre vagn denna gången.
Två planerade snitt alltså. Jätteskönt att du äntligen fått tiden cb82. :) Hoppas moderkakan håller sig lugn nu. Jag tycker det låter så drastiskt med akut snitt. Läkaren för fyra år sen förklarade att enda skillnaden mellan planerat och akut är att akut tränger sig i kön. De har samma tid och förutsättningar som vid ett planerat vid själva ingreppet.
Vi får se hur det blir för mig. Jag får ett planerat om jag vill, men jag hade lång återhämtning efter mitt snitt (helt komplikationsfritt, bara att kroppen tog tid på sig att sluta ge ilningar och fantomsmärtor). Och jag längtar redan efter att kunna gosa, leka och busa som vanligt med min stora tjej.
Jag hoppas på att få löfte om lägesbestämning med ultraljud när förlossningen drar igång och ett generellt löfte om att inte låta situationer dra ut i tid. Skriver de in det i min journal så väger nog en normal förlossning tyngre för min del. Pest eller kolera liksom... :/