• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Pipam skrev 2016-04-11 09:54:20 följande:

Jag tror jag fått någon form av graviditetsdepression...

Jag bara gråter, får panikångestattacker, sover jättedåligt, vaknar med hjärtklappning, konstant ångest.

Jag borde vara lycklig och glad och jag känner det bara såhär. Jag är lycklig över barnet men jag kan liksom inte riktigt ta in det och jag oroar ihjäl mig.

Jag känner också så ibland. Värst var det när jag mådde konstant illa. Så det har lättat lite nu som tur är. Men ibland känner jag mig bara extremt ledsen utan anledning. Som extrem PMS.

Går du och pratar med någon?
  • Libra1

Vårt KUB gick jättebra igår. Fick lägsta risken, 1 på 20000. Helt fantastiskt! Är 39 år så trodde aldrig det. Vi är så lyckliga!!! :D

• Libra1
    Gingerpool skrev 2016-04-13 17:20:24 följande:

Grattis!!
    Jag blir så förundrad bara, vi fick liksom ingen siffra, bara "låg risk". Men sen då?

Är det under 1 på 250 så kan man få gå vidare med fostervattenprov. Konstigt att du inte fick siffran. Ring och hör! Fast låg risk är ju bra. :)
  • Libra1
    Iskristall skrev 2016-04-14 18:18:38 följande:
    Åh så härligt att läsa! Ger mig hopp, jag är också 39 och ska göra kub nästnästa vecka. Är något nervös ska tilläggas
    Hoppas det går bra för dig med! :)
  • Libra1
    Amie77 skrev 2016-04-14 18:53:05 följande:

Jag antar att jag som gjort FET ska berätta det vid KUB? Embryot är ju från då min man var bra precis 30 och jag inte ens fyllt 35. Lite annat än 30+ och 39 år gammal... Antar att risken för trisomier har med när ägget togs ut och spermierna togs ut och inte den ålder livmodern har?

Ja det vill de veta. Det känns ju extra viktigt vid FET.
  • Libra1

Har ni mycket växtvärk? Ibland har jag så ont att jag inte kan sova. Vet inte om det är min endometrios som gör det värre. Man blir ju så orolig.

• Libra1

Usch! Idag fick jag en blödning i samband med ett toalettbesök. Det slutade igen. Min BM tyckte vi skulle avvakta. Man blir så orolig. Vecka 14 nu.

• Libra1

Min moderkaka sitter i bakvägg så det är nog inte den. BM trodde sköra slemhinnor eller livmodertappen. Det har inte kommit mer. Puh! Men det gör ont i ryggslutet.

• Libra1

Jag hatar när det blöder och sen gör ont i ryggslutet. Idag blev det rött i toastolen. Allt såg ju så bra ut förra veckan. Vad kan ha gått fel nu? Vecka 14 nu. :(

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016