• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • anki75
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:56:11 följande:

JAG RUVAR!!!! Så fantastiskt lycklig. Ett litet hjälteembryo ska nu få gro inuti mig. Nu kan vi inte göra annat än att hoppas att den utvecklas som den ska.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara ett ägg tillbaka. Den ena hade delat sig för lite, den andra för snabbt. Men den jag nu bär på var fyrcellig och fin! Vi är väldigt glada och hoppfulla nu! Håll gärna tummarna för oss <3

Och Celavie1, så oerhört lycklig för er! Vilken historia! Stort grattis och all lycka!

Härligt att höra! Lycka till nu! Kram :)
  • anki75
    Nicka skrev 2016-04-24 11:27:30 följande:

Har idag gjort testet som visade negativt :(

Känner sån fruktansvärd sorg och hopplöshet nu...

Beklagar. Vet hur du känner. Känner med hopplöshet just nu
  • anki75
    celavie1 skrev 2016-04-24 11:12:26 följande:

Tack så mycket. Känns helt overkligt. Står och tvättar fönster här med ett fånleende på läpparna.

Förstår det :) vet du förresten hur det gick för henne som bodde i London?
  • Emmet1976
    celavie1 skrev 2016-04-24 10:47:52 följande:

Testdag idag! Vaknade superkissnödig redan kl 03.30. Gick upp gjorde testet och lade det bredvid sambon i sängen. Sade till honom att han fick titta först. Jag vågade inte. Han var helt yrvaken men lyckade tillslut uttyda GRAVID 2-3 på stickan!!!!
    Helt otroligt, kan ni fatta!? Mitt lilla ynka ägg har blivit kvar i gamla mig!
    Sedan låg jag och sambon klarvakna i chock och stirrade ut i mörkret. Vi är ju medvetna om att mycket kan hända än. Missfall och sådant men just nu är vi så glada att vi klarat detta. Då innebär det ju att vi kan bli gravida i allafall.

Underbart! Vilken lycka!
  • linoa131
    celavie1 skrev 2016-04-23 09:38:39 följande:

Tack ska du ha goa du. Jag vet inte hur det blir med blödning efter man slutar med lutinus. Jag skulle tro att den ökar? Fortsätt med att ta det så länge du ordineras det. Klart du ska ta tillvara på alla chanser. Fick du en eller två tillbaka?

Vad snällt av dig att gräva upp min fråga till utan igen. Jag har fått ett embryo tillbaka. Nu har jag blött i precis en veckas tid. Det verkar iofs avta lite men långt ifrån slut . Jag förstår ju att jag har hamnat i ofas med alla er andra nu.

Celavie1, jag läste om den glada nyheten . Stor lycka till med din graviditet. kram

lycka till alla som har fått tillbaka ett embryo nu.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:56:11 följande:

JAG RUVAR!!!! Så fantastiskt lycklig. Ett litet hjälteembryo ska nu få gro inuti mig. Nu kan vi inte göra annat än att hoppas att den utvecklas som den ska.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara ett ägg tillbaka. Den ena hade delat sig för lite, den andra för snabbt. Men den jag nu bär på var fyrcellig och fin! Vi är väldigt glada och hoppfulla nu! Håll gärna tummarna för oss <3

Och Celavie1, så oerhört lycklig för er! Vilken historia! Stort grattis och all lycka!

Toppen!

Vad betyder det att den delat sig för fort?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-24 12:23:27 följande:
    Toppen!

Vad betyder det att den delat sig för fort?
    Tack!

Att den inte är som den ska, typ. De ska ju dela sig i en viss takt, men den där hade delat sig för fort. Det betyder väl egentligen inte mer än att den inte är tillräckligt bra. De sa väl egentligen redan nu att de resterande två med stor sannolikhet inte kommer till frysen. Men det har aldrig varit något vi trott heller. Vi är glada för vårt lilla embryo som såg ut som den skulle göra Men det här är verkligen bevis på att alla ägg är unika!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 12:30:17 följande:
    Tack!

Att den inte är som den ska, typ. De ska ju dela sig i en viss takt, men den där hade delat sig för fort. Det betyder väl egentligen inte mer än att den inte är tillräckligt bra. De sa väl egentligen redan nu att de resterande två med stor sannolikhet inte kommer till frysen. Men det har aldrig varit något vi trott heller. Vi är glada för vårt lilla embryo som såg ut som den skulle göra Men det här är verkligen bevis på att alla ägg är unika!
    Ja verkligen! Det är det som är så fantastiskt!
    När är TD?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-24 12:42:31 följande:
    Ja verkligen! Det är det som är så fantastiskt!
    När är TD?
    9/5 Så första steget är att hålla tummarna fram tills dess!

Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF mars/april